Šéf McLarenu Andreas Seidl vysvětluje příčinu odstoupení svého jezdce Daniela Ricciarda z Velké ceny Brazílie 2021.
Po závodě australský pilot řekl, že musel v 50. kole zajet do garáže poté, co zaznamenal ztrátu výkonu pohonné jednotky, kterou odebírají od Mercedesu. Nebylo by to až takové překvapení vzhledem k potížím se spolehlivostí německého výrobce - již všech 8 jeho jezdců překročilo maximální počet motorů.
Jenže o něco později Seidl odhalil, že by problém mohl být spíše na jejich straně: "Zaznamenali jsme na dráze ztrátu výkonu a během prvotního průzkumu jsme našli technický problém, prasklinu šasi v místě instalace pohonné jednotky, což teď musíme prošetřit."
Moc času na to není, týmy se z Brazílie přesouvají hned do Kataru, kde se závodí tento víkend. Až tam se na to blíže podívají, poté podle šéfa McLarenu si budou příčinou odstoupení více jistí.
Ricciardo až do svého odstoupení jel podařený závod a věřil, že se v něm bude posouvat dopředu. "Myslím, že vlastně probíhal dobře. Byli jsme součásti boje nebo jsme se alespoň drželi Ferrari. Věděli jsme, že budou muset stavět dvakrát, protože jeli z počátku strategii středně-tvrdá - středně-tvrdá."
"My jsme se potenciálně zkoušeli o jednozastávkovou strategii, jelikož jsme byli na tvrdých. A Gasly byl také v našem dosahu. Myslím, že to ještě mohlo být zajímavé. Dělali jsme, co jsme mohli, jenže jsme zaznamenali ztrátu výkonu, takže jsem musel odstoupit," vrací se pilot McLarenu k průběhu nedělního závodu.
Technický problém přišel v nejméně vhodnou dobu pro stáj z Wokingu, která ještě bojuje o třetí příčku mezi konstruktéry s Ferrari. V Brazílii ale jeho týmový kolega Lando Norris dosáhl opět pouze na jeden bod, proto na Scuderii tři závody před koncem ztrácejí už 31,5 bodů.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.