Šéf McLarenu Andreas Seidl vysvětluje příčinu odstoupení svého jezdce Daniela Ricciarda z Velké ceny Brazílie 2021.
Po závodě australský pilot řekl, že musel v 50. kole zajet do garáže poté, co zaznamenal ztrátu výkonu pohonné jednotky, kterou odebírají od Mercedesu. Nebylo by to až takové překvapení vzhledem k potížím se spolehlivostí německého výrobce - již všech 8 jeho jezdců překročilo maximální počet motorů.
Jenže o něco později Seidl odhalil, že by problém mohl být spíše na jejich straně: "Zaznamenali jsme na dráze ztrátu výkonu a během prvotního průzkumu jsme našli technický problém, prasklinu šasi v místě instalace pohonné jednotky, což teď musíme prošetřit."
Moc času na to není, týmy se z Brazílie přesouvají hned do Kataru, kde se závodí tento víkend. Až tam se na to blíže podívají, poté podle šéfa McLarenu si budou příčinou odstoupení více jistí.
Ricciardo až do svého odstoupení jel podařený závod a věřil, že se v něm bude posouvat dopředu. "Myslím, že vlastně probíhal dobře. Byli jsme součásti boje nebo jsme se alespoň drželi Ferrari. Věděli jsme, že budou muset stavět dvakrát, protože jeli z počátku strategii středně-tvrdá - středně-tvrdá."
"My jsme se potenciálně zkoušeli o jednozastávkovou strategii, jelikož jsme byli na tvrdých. A Gasly byl také v našem dosahu. Myslím, že to ještě mohlo být zajímavé. Dělali jsme, co jsme mohli, jenže jsme zaznamenali ztrátu výkonu, takže jsem musel odstoupit," vrací se pilot McLarenu k průběhu nedělního závodu.
Technický problém přišel v nejméně vhodnou dobu pro stáj z Wokingu, která ještě bojuje o třetí příčku mezi konstruktéry s Ferrari. V Brazílii ale jeho týmový kolega Lando Norris dosáhl opět pouze na jeden bod, proto na Scuderii tři závody před koncem ztrácejí už 31,5 bodů.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.