Za odstoupením Ricciarda stálo spíše prasklé šasi než závada na motoru Mercedes

Daniel Ricciardo s McLarenem MCL35M v Brazílii
Daniel Ricciardo s McLarenem MCL35M v Brazílii, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 16. listopadu 2021 6:15
Sdílej:

Šéf McLarenu Andreas Seidl vysvětluje příčinu odstoupení svého jezdce Daniela Ricciarda z Velké ceny Brazílie 2021.

Po závodě australský pilot řekl, že musel v 50. kole zajet do garáže poté, co zaznamenal ztrátu výkonu pohonné jednotky, kterou odebírají od Mercedesu. Nebylo by to až takové překvapení vzhledem k potížím se spolehlivostí německého výrobce - již všech 8 jeho jezdců překročilo maximální počet motorů.

Jenže o něco později Seidl odhalil, že by problém mohl být spíše na jejich straně: "Zaznamenali jsme na dráze ztrátu výkonu a během prvotního průzkumu jsme našli technický problém, prasklinu šasi v místě instalace pohonné jednotky, což teď musíme prošetřit."

Moc času na to není, týmy se z Brazílie přesouvají hned do Kataru, kde se závodí tento víkend. Až tam se na to blíže podívají, poté podle šéfa McLarenu si budou příčinou odstoupení více jistí.

Ricciardo až do svého odstoupení jel podařený závod a věřil, že se v něm bude posouvat dopředu. "Myslím, že vlastně probíhal dobře. Byli jsme součásti boje nebo jsme se alespoň drželi Ferrari. Věděli jsme, že budou muset stavět dvakrát, protože jeli z počátku strategii středně-tvrdá - středně-tvrdá."

"My jsme se potenciálně zkoušeli o jednozastávkovou strategii, jelikož jsme byli na tvrdých. A Gasly byl také v našem dosahu. Myslím, že to ještě mohlo být zajímavé. Dělali jsme, co jsme mohli, jenže jsme zaznamenali ztrátu výkonu, takže jsem musel odstoupit," vrací se pilot McLarenu k průběhu nedělního závodu.

Technický problém přišel v nejméně vhodnou dobu pro stáj z Wokingu, která ještě bojuje o třetí příčku mezi konstruktéry s Ferrari. V Brazílii ale jeho týmový kolega Lando Norris dosáhl opět pouze na jeden bod, proto na Scuderii tři závody před koncem ztrácejí už 31,5 bodů.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.