Ve třetím volném tréninku byl nejrychlejší Sergio Pérez, kterého následoval se ztrátou jedné desetiny Carlos Sainz, Verstappen skončil třetí o další desetinu zpět. Hamilton skončil až na 6. příčce.
Třetí volný a zároveň poslední trénink VC USA v Austinu provázelo velmi slunečné počasí s teplotami okolo 30 °C a teplota tratě vyšplhala přes 37 °C.
Jezdci se na trať příliš nehrnuli, prvním odvážlivcem se sice stal Sebastian Vettel, ale měřené kolo si nezapsal a vrátil se do boxů. Čas rychlého kola se tedy jako první objevil až vedle jména Fernanda Alonsa, jeho kolo nabývalo časové hodnoty 1:40,977, jednalo se ale spíše jen o testové kolo, protože jezdec španělské národnosti přišel včera kvůli technickému problému o většinu z prvního tréninku.
Až po dvaceti minutách se začala škatulata hýbat. Po zahájení kvalifikačních jízd se na čele objevil Max Verstappen s časem o hodnotě 1:35,207, jeho týmový kolega za ním zaostal o pouhou tisícinu. Na pomyslných stupních duo jezdců Red Bullu doplnil Lewis Hamilton, ten už ale ztrácel 3 desetiny, toto trio dále doplnili jezdci ve službách Ferrari a McLarenu.
⚠️ Fernando Alonso is set to start from the back of the gridFollowing another new power unit for the @AlpineF1Team driver#USGP 🇺🇸 #F1 https://t.co/13GID8d6v0
— Formula 1 (@F1) October 23, 2021Že se začínalo přidávat na tempu okusil Valtteri Bottas, který při výjezdu ze zatáčky číslo 7 neukočíroval svůj monopost a díky probrždění musel zamířit do boxů. Finského jezdce následoval i George Russell, který se díky nerovnostem na trati dostal mezi zatáčkami 4 a 5 do hodin.
Rozjeté duo jezdců Red Bullu rozdělil až po 40 minutách 3. volného tréninku Valtteri Bottas s Landem Norrisem, ale v tu dobu na čele již nebyl Verstappen, nýbrž Carlos Sainz, kterému se povedlo zajet kolo o hodnotě 1:34,805, na to ale zareagoval Sergio Pérez, jehož čas byl rychlejší o další desetinu.
Deset minut před koncem se ještě většina jezdců vydala vyzkoušet kvalifikační režim. Na trať se vydali i letošní největší favorité na titul, Verstappen zajel čas o hodnotě 1:34,383, Hamilton zaostal o necelou desetinu, ale oběma jezdcům byly časy škrtnuty kvůli traťovým limitům, Hamilton se provinil v zatáčce číslo 9, Holanďan byl zase přistihnut v 19. zatáčce okruhu. Při dalších pokusech se těmto jezdcům už nepovedlo vylepšit svá rychlá kola a na nejvyšší příčce tudíž zůstal Sergio Pérez.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.