Ve třetím tréninku nejrychlejší Pérez před Sainzem a Verstappenem

Sergio Pérez v závodě v Soči
Sergio Pérez v závodě v Soči, foto: Red Bull Content Pool
F1NEWS.CZ , Martin Mandát 23. října 2021 21:15
Sdílej:

Ve třetím volném tréninku byl nejrychlejší Sergio Pérez, kterého následoval se ztrátou jedné desetiny Carlos Sainz, Verstappen skončil třetí o další desetinu zpět. Hamilton skončil až na 6. příčce.

Třetí volný a zároveň poslední trénink VC USA v Austinu provázelo velmi slunečné počasí s teplotami okolo 30 °C a teplota tratě vyšplhala přes 37 °C.

Jezdci se na trať příliš nehrnuli, prvním odvážlivcem se sice stal Sebastian Vettel, ale měřené kolo si nezapsal a vrátil se do boxů. Čas rychlého kola se tedy jako první objevil až vedle jména Fernanda Alonsa, jeho kolo nabývalo časové hodnoty 1:40,977, jednalo se ale spíše jen o testové kolo, protože jezdec španělské národnosti přišel včera kvůli technickému problému o většinu z prvního tréninku.

Až po dvaceti minutách se začala škatulata hýbat. Po zahájení kvalifikačních jízd se na čele objevil Max Verstappen s časem o hodnotě 1:35,207, jeho týmový kolega za ním zaostal o pouhou tisícinu. Na pomyslných stupních duo jezdců Red Bullu doplnil Lewis Hamilton, ten už ale ztrácel 3 desetiny, toto trio dále doplnili jezdci ve službách Ferrari a McLarenu. 

⚠️ Fernando Alonso is set to start from the back of the gridFollowing another new power unit for the @AlpineF1Team driver#USGP 🇺🇸 #F1 https://t.co/13GID8d6v0

— Formula 1 (@F1) October 23, 2021

Že se začínalo přidávat na tempu okusil Valtteri Bottas, který při výjezdu ze zatáčky číslo 7 neukočíroval svůj monopost a díky probrždění musel zamířit do boxů. Finského jezdce následoval i George Russell, který se díky nerovnostem na trati dostal mezi zatáčkami 4 a 5 do hodin. 

Rozjeté duo jezdců Red Bullu rozdělil až po 40 minutách 3. volného tréninku Valtteri Bottas s Landem Norrisem, ale v tu dobu na čele již nebyl Verstappen, nýbrž Carlos Sainz, kterému se povedlo zajet kolo o hodnotě 1:34,805, na to ale zareagoval Sergio Pérez, jehož čas byl rychlejší o další desetinu.

Deset minut před koncem se ještě většina jezdců vydala vyzkoušet kvalifikační režim. Na trať se vydali i letošní největší favorité na titul, Verstappen zajel čas o hodnotě 1:34,383, Hamilton zaostal o necelou desetinu, ale oběma jezdcům byly časy škrtnuty kvůli traťovým limitům, Hamilton se provinil v zatáčce číslo 9, Holanďan byl zase přistihnut v 19. zatáčce okruhu. Při dalších pokusech se těmto jezdcům už nepovedlo vylepšit svá rychlá kola a na nejvyšší příčce tudíž zůstal Sergio Pérez.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.