Počet závodů v kalendáři Formule 1 neustále roste. Sebastian Vettel si myslí, že to není dobře. Královská třída motorsportu by podle něj mohla kvůli tomu ztratit svou výjimečnost.
„Podle mě bychom měli mít méně závodů. Ty zásadní důvody jsou z mého pohledu dva, prvním jsou fanoušci. Pro ně je současný počet závodů dost možná přehnaný. Formule 1 by kvůli tomu mohla ztratit svou exkluzivitu. Ne úplně každý chce skoro každý druhý víkend trávit u Formule 1," přemítá Vettel.
Druhým důvodem jsou podle čtyřnásobného šampiona zaměstnanci týmů. Jde prý o skupinu pracovníků, kteří jsou na tom co do vytížení ještě hůř než piloti. „My jezdci jsme na tom ještě slušně, můžeme přiletět ve středu večer a odletět v neděli po závodě. Ale lidé z týmu přilétají na místo závodu už s týdenním předstihem, musí vše vybalit, připravit, postavit a nachystat. Do toho všechny dny pracují a připravují se továrně," pokračuje Němec.
The 2022 #F1 calendar is here! 🙌A record-breaking 23 races 🏅A brand new grand prix in Miami 💜Australia, Canada, Singapore and Japan all return 👌 pic.twitter.com/khq5lAF1IR
— Formula 1 (@F1) October 15, 2021„Tihle lidé makají celý týden, kvůli čemuž mnohdy nemají čas na své rodiny. Mnoho z nich si to přitom začíná více více uvědomovat. Mám pocit, že co se týče počtu závodů, měli bychom najít rozumný kompromis, abychom udrželi vášeň k Formuli 1 a zároveň všechny tyhle pracanty po pár letech nezničili a nevyždímali," uzavírá pilot Aston Martinu.
Pravda je taková, že si zcela jistě většina z nás ještě pamatuje doby, kdy se za sezonu jezdilo šestnáct nebo sedmnáct závodů. Příští rok by jich mělo být na programu 23, což je rekordní počet a zároveň téměř třetinový nárůst oproti letům výše zmíněným. Neustálé navyšování počtu Velkých cen přitom v minulosti kritizovalo více osobností. Jaký je váš názor?
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.