Počet závodů v kalendáři Formule 1 neustále roste. Sebastian Vettel si myslí, že to není dobře. Královská třída motorsportu by podle něj mohla kvůli tomu ztratit svou výjimečnost.
„Podle mě bychom měli mít méně závodů. Ty zásadní důvody jsou z mého pohledu dva, prvním jsou fanoušci. Pro ně je současný počet závodů dost možná přehnaný. Formule 1 by kvůli tomu mohla ztratit svou exkluzivitu. Ne úplně každý chce skoro každý druhý víkend trávit u Formule 1," přemítá Vettel.
Druhým důvodem jsou podle čtyřnásobného šampiona zaměstnanci týmů. Jde prý o skupinu pracovníků, kteří jsou na tom co do vytížení ještě hůř než piloti. „My jezdci jsme na tom ještě slušně, můžeme přiletět ve středu večer a odletět v neděli po závodě. Ale lidé z týmu přilétají na místo závodu už s týdenním předstihem, musí vše vybalit, připravit, postavit a nachystat. Do toho všechny dny pracují a připravují se továrně," pokračuje Němec.
The 2022 #F1 calendar is here! 🙌A record-breaking 23 races 🏅A brand new grand prix in Miami 💜Australia, Canada, Singapore and Japan all return 👌 pic.twitter.com/khq5lAF1IR
— Formula 1 (@F1) October 15, 2021„Tihle lidé makají celý týden, kvůli čemuž mnohdy nemají čas na své rodiny. Mnoho z nich si to přitom začíná více více uvědomovat. Mám pocit, že co se týče počtu závodů, měli bychom najít rozumný kompromis, abychom udrželi vášeň k Formuli 1 a zároveň všechny tyhle pracanty po pár letech nezničili a nevyždímali," uzavírá pilot Aston Martinu.
Pravda je taková, že si zcela jistě většina z nás ještě pamatuje doby, kdy se za sezonu jezdilo šestnáct nebo sedmnáct závodů. Příští rok by jich mělo být na programu 23, což je rekordní počet a zároveň téměř třetinový nárůst oproti letům výše zmíněným. Neustálé navyšování počtu Velkých cen přitom v minulosti kritizovalo více osobností. Jaký je váš názor?
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.