Počet závodů v kalendáři Formule 1 neustále roste. Sebastian Vettel si myslí, že to není dobře. Královská třída motorsportu by podle něj mohla kvůli tomu ztratit svou výjimečnost.
„Podle mě bychom měli mít méně závodů. Ty zásadní důvody jsou z mého pohledu dva, prvním jsou fanoušci. Pro ně je současný počet závodů dost možná přehnaný. Formule 1 by kvůli tomu mohla ztratit svou exkluzivitu. Ne úplně každý chce skoro každý druhý víkend trávit u Formule 1," přemítá Vettel.
Druhým důvodem jsou podle čtyřnásobného šampiona zaměstnanci týmů. Jde prý o skupinu pracovníků, kteří jsou na tom co do vytížení ještě hůř než piloti. „My jezdci jsme na tom ještě slušně, můžeme přiletět ve středu večer a odletět v neděli po závodě. Ale lidé z týmu přilétají na místo závodu už s týdenním předstihem, musí vše vybalit, připravit, postavit a nachystat. Do toho všechny dny pracují a připravují se továrně," pokračuje Němec.
The 2022 #F1 calendar is here! 🙌A record-breaking 23 races 🏅A brand new grand prix in Miami 💜Australia, Canada, Singapore and Japan all return 👌 pic.twitter.com/khq5lAF1IR
— Formula 1 (@F1) October 15, 2021„Tihle lidé makají celý týden, kvůli čemuž mnohdy nemají čas na své rodiny. Mnoho z nich si to přitom začíná více více uvědomovat. Mám pocit, že co se týče počtu závodů, měli bychom najít rozumný kompromis, abychom udrželi vášeň k Formuli 1 a zároveň všechny tyhle pracanty po pár letech nezničili a nevyždímali," uzavírá pilot Aston Martinu.
Pravda je taková, že si zcela jistě většina z nás ještě pamatuje doby, kdy se za sezonu jezdilo šestnáct nebo sedmnáct závodů. Příští rok by jich mělo být na programu 23, což je rekordní počet a zároveň téměř třetinový nárůst oproti letům výše zmíněným. Neustálé navyšování počtu Velkých cen přitom v minulosti kritizovalo více osobností. Jaký je váš názor?
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.