Sergio Pérez zažívá u Red Bullu těžké chvíle po boku Maxe Verstappena, na něhož i po 16 závodech stále viditelně ztrácí. Podle něj lídr šampionátu nemá žádnou výraznější slabinu a pro kohokoliv ve startovním poli by bylo těžké se vedle něj prosadit.
"Není to jednoduché být v jednom týmu s Maxem, protože je s autem jedno tělo. Opravdu podává výkony na velmi vysoké úrovni," popisuje Pérez kvality svého týmového kolegy.
Přitom v posledních letech byl právě on tahounem své stáje, když si snadno radil u Racing Point s Lancem Strollem (2019, 2020), u Force Indie s Estebanem Oconem (2017, 2018) či s Nicem Hülkenbergem (2015, 2016).
Verstappen si udržuje svou úroveň nadřazenosti, pravidelně své týmové kolegy poráží a dojíždí před nimi, což se podepisuje na psychice, jak připouští jeho současný mexický kolega.
"Máme svým způsobem jedinečné auto a není to lehké. Není to tajemstvím. Musíte být ale duševně každý den velmi silný a myslím si, že to je jedna z mých silných stránek - vytěžit z toho maximum a dosáhnout maxima každou neděli," říká Pérez.
Přitom si stále ještě zvyká na vůz Red Bullu RB16, který je "svým způsobem jedinečný, hodně odlišný od toho, na co jsem byl zvyklý. Některým vozům se přizpůsobíte snadněji než jiným, někteří jezdci se přizpůsobují snadněji než jiní."
"Prošel jsem složitým procesem, abych se autu přizpůsobil, ale nešlo o nic dramatického. Jde samozřejmě o velmi dobrý balík, který je velmi konkurenceschopný, a Max ukazuje, že tohle auto je jedním z těch nejlepších, ne-li vůbec nejlepší," chválí Mexičan.
Verstappen, jenž vede šampionát o šest bodů před Hamiltonem, je podle něj momentálně nejlepším jezdcem: "Zatím je pilotem sezóny, abych byl upřímný. Podle mě dělá nejméně chyb ze všech. Dává věci dohromady na velmi vysoké úrovni."
"Sezóna je stále velmi dlouhá, takže uvidíme, jak to dopadne. Zatím jsem velmi pozitivně překvapen tím, jak vysoké výkony podává, aniž by dělal chyby," pozoruje Pérez.
Má Max vůbec nějaké slabiny? "Budu o tom muset popřemýšlet. Ale fakt si nemyslím, že by nějaké měl. Zatím alespoň žádné nejsou zjevné," dodává na účet svého týmového kolegy, na kterého po 16 závodech ztrácí už 127,5 bodů.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.