Sergio Pérez zažívá u Red Bullu těžké chvíle po boku Maxe Verstappena, na něhož i po 16 závodech stále viditelně ztrácí. Podle něj lídr šampionátu nemá žádnou výraznější slabinu a pro kohokoliv ve startovním poli by bylo těžké se vedle něj prosadit.
"Není to jednoduché být v jednom týmu s Maxem, protože je s autem jedno tělo. Opravdu podává výkony na velmi vysoké úrovni," popisuje Pérez kvality svého týmového kolegy.
Přitom v posledních letech byl právě on tahounem své stáje, když si snadno radil u Racing Point s Lancem Strollem (2019, 2020), u Force Indie s Estebanem Oconem (2017, 2018) či s Nicem Hülkenbergem (2015, 2016).
Verstappen si udržuje svou úroveň nadřazenosti, pravidelně své týmové kolegy poráží a dojíždí před nimi, což se podepisuje na psychice, jak připouští jeho současný mexický kolega.
"Máme svým způsobem jedinečné auto a není to lehké. Není to tajemstvím. Musíte být ale duševně každý den velmi silný a myslím si, že to je jedna z mých silných stránek - vytěžit z toho maximum a dosáhnout maxima každou neděli," říká Pérez.
Přitom si stále ještě zvyká na vůz Red Bullu RB16, který je "svým způsobem jedinečný, hodně odlišný od toho, na co jsem byl zvyklý. Některým vozům se přizpůsobíte snadněji než jiným, někteří jezdci se přizpůsobují snadněji než jiní."
"Prošel jsem složitým procesem, abych se autu přizpůsobil, ale nešlo o nic dramatického. Jde samozřejmě o velmi dobrý balík, který je velmi konkurenceschopný, a Max ukazuje, že tohle auto je jedním z těch nejlepších, ne-li vůbec nejlepší," chválí Mexičan.
Verstappen, jenž vede šampionát o šest bodů před Hamiltonem, je podle něj momentálně nejlepším jezdcem: "Zatím je pilotem sezóny, abych byl upřímný. Podle mě dělá nejméně chyb ze všech. Dává věci dohromady na velmi vysoké úrovni."
"Sezóna je stále velmi dlouhá, takže uvidíme, jak to dopadne. Zatím jsem velmi pozitivně překvapen tím, jak vysoké výkony podává, aniž by dělal chyby," pozoruje Pérez.
Má Max vůbec nějaké slabiny? "Budu o tom muset popřemýšlet. Ale fakt si nemyslím, že by nějaké měl. Zatím alespoň žádné nejsou zjevné," dodává na účet svého týmového kolegy, na kterého po 16 závodech ztrácí už 127,5 bodů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.