Alpine bylo ve Velké ceně Ruska minulý týden velmi rychlé, podle jejího jezdce Fernanda Alonsa mohlo skončit na pódiu. Štěstí jim však při závěrečném dešti nepřálo, přestože před ním získal řadu cenných 'skalpů' v podobě předjetí včetně o titul bojujícího Maxe Verstappena.
Španělský pilot závod začínal na tvrdých pneumatikách a během zastávek se dostal na druhou příčku za Sergia Péreze. Ke svým mechanikům zajel pozdě, ve stejném kole jako Red Bull.
Když začalo ke konci pršet, pohyboval se na šesté příčce. Dařilo se mu nalézat více přilnavosti než soupeřům a záhy byl opět třetí. Podobně jako vedoucí Lando Norris s McLarenem však na dráze setrval příliš dlouho, šance skončit na pódiu se tak rozplynula.
"Pro nás šlo očividně o dobrý závod, z pohledu výkonnosti o ten vůbec letos nejlepší. Auto bylo velmi rychlé, během celého závodu mělo velmi dobré vyvážení. V prvním stintu jsme drželi tempo s Checem [Pérezem]," ohlíží se Alonso za uplynulým víkendem.
"Pak jsme přešli na středně-tvrdé pneumatiky a dokázali jsme v jednu chvíli předjet Verstappena a ujíždět mu. Nato začalo trochu pršet, když jsme jezdili na hladkých pneumatikách. Předjeli jsme Daniela [Ricciarda], Checa a Sainze a byli jsme třetí. Proto si myslím, že jsme měli zaslouženě na pódium, auto létalo," přibližuje pilot Alpine.
"Měl jsem velkou radost. Žel pět kol před koncem přišel déšť. Někteří piloti šli do určitého rizika, jiní riskovali jinak. A my jsme měli smůlu. Nebo řekněme to takhle - ti, co skončili na pódiu, měli obrovské štěstí. Ale za těchto podmínek to je vždy loterie," lituje Alonso promarněné příležitosti.
Měl tedy po závodě radost ze zlepšené výkonnosti vozu nebo byl zklamaný kvůli tomu, že přišel o pódium? "Vypadá to, že jsme byli ultra-konkurenceschopní. Musíme tedy poznat, jestli jsme udělali něco jinak a pokusit se zlepšit před dalšími podniky, protože auto bylo velmi rychlé, což je podle mě pozitivní znamení."
"Myslím si, že určitě jsme měli skončit na pódiu, pokud jde o provedení závodu a jízdu. Byli jsme před Verstappenem a ujížděli mu, byli jsme před Sainzem," připomíná Alonso. Právě posledně jmenovaný pilot s Ferrari to nakonec dotáhl na pódiu, protože za deště zajel pro intermediálky o 2 kola dříve.
"Norris odjel úžasný závod a jen kvůli smůle neskonči na pódiu a nevyhrál svůj první závod v F1. Když tedy prší, jde i o štěstí. Jsem také zklamaný, protože když jsme 11. nebo 12., tak nikdy neprší - nikdy tedy nemáme štěstí. A dnes jsme byli třetí a zrovna zapršelo," kroutí Alonso hlavou.
"Nejsem tedy smutný. Ale rozhodně jsme neměli štěstí. Ale každý bod, který jsme letos získali, byl zasloužený, nic jsme nedostali zadarmo. Proto jsem hrdý na každý bod, který jsem letos vybojoval," dodává pilot Alpine, jež si v Rusku dalšími osmi body pojistilo svou 5. příčku mezi konstruktéry, jelikož AlphaTauri ani Aston Martin neskórovali. Jeho náskok nyní činí slušných 19 bodů.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.