Alpine bylo ve Velké ceně Ruska minulý týden velmi rychlé, podle jejího jezdce Fernanda Alonsa mohlo skončit na pódiu. Štěstí jim však při závěrečném dešti nepřálo, přestože před ním získal řadu cenných 'skalpů' v podobě předjetí včetně o titul bojujícího Maxe Verstappena.
Španělský pilot závod začínal na tvrdých pneumatikách a během zastávek se dostal na druhou příčku za Sergia Péreze. Ke svým mechanikům zajel pozdě, ve stejném kole jako Red Bull.
Když začalo ke konci pršet, pohyboval se na šesté příčce. Dařilo se mu nalézat více přilnavosti než soupeřům a záhy byl opět třetí. Podobně jako vedoucí Lando Norris s McLarenem však na dráze setrval příliš dlouho, šance skončit na pódiu se tak rozplynula.
"Pro nás šlo očividně o dobrý závod, z pohledu výkonnosti o ten vůbec letos nejlepší. Auto bylo velmi rychlé, během celého závodu mělo velmi dobré vyvážení. V prvním stintu jsme drželi tempo s Checem [Pérezem]," ohlíží se Alonso za uplynulým víkendem.
"Pak jsme přešli na středně-tvrdé pneumatiky a dokázali jsme v jednu chvíli předjet Verstappena a ujíždět mu. Nato začalo trochu pršet, když jsme jezdili na hladkých pneumatikách. Předjeli jsme Daniela [Ricciarda], Checa a Sainze a byli jsme třetí. Proto si myslím, že jsme měli zaslouženě na pódium, auto létalo," přibližuje pilot Alpine.
"Měl jsem velkou radost. Žel pět kol před koncem přišel déšť. Někteří piloti šli do určitého rizika, jiní riskovali jinak. A my jsme měli smůlu. Nebo řekněme to takhle - ti, co skončili na pódiu, měli obrovské štěstí. Ale za těchto podmínek to je vždy loterie," lituje Alonso promarněné příležitosti.
Měl tedy po závodě radost ze zlepšené výkonnosti vozu nebo byl zklamaný kvůli tomu, že přišel o pódium? "Vypadá to, že jsme byli ultra-konkurenceschopní. Musíme tedy poznat, jestli jsme udělali něco jinak a pokusit se zlepšit před dalšími podniky, protože auto bylo velmi rychlé, což je podle mě pozitivní znamení."
"Myslím si, že určitě jsme měli skončit na pódiu, pokud jde o provedení závodu a jízdu. Byli jsme před Verstappenem a ujížděli mu, byli jsme před Sainzem," připomíná Alonso. Právě posledně jmenovaný pilot s Ferrari to nakonec dotáhl na pódiu, protože za deště zajel pro intermediálky o 2 kola dříve.
"Norris odjel úžasný závod a jen kvůli smůle neskonči na pódiu a nevyhrál svůj první závod v F1. Když tedy prší, jde i o štěstí. Jsem také zklamaný, protože když jsme 11. nebo 12., tak nikdy neprší - nikdy tedy nemáme štěstí. A dnes jsme byli třetí a zrovna zapršelo," kroutí Alonso hlavou.
"Nejsem tedy smutný. Ale rozhodně jsme neměli štěstí. Ale každý bod, který jsme letos získali, byl zasloužený, nic jsme nedostali zadarmo. Proto jsem hrdý na každý bod, který jsem letos vybojoval," dodává pilot Alpine, jež si v Rusku dalšími osmi body pojistilo svou 5. příčku mezi konstruktéry, jelikož AlphaTauri ani Aston Martin neskórovali. Jeho náskok nyní činí slušných 19 bodů.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.