Alpine bylo ve Velké ceně Ruska minulý týden velmi rychlé, podle jejího jezdce Fernanda Alonsa mohlo skončit na pódiu. Štěstí jim však při závěrečném dešti nepřálo, přestože před ním získal řadu cenných 'skalpů' v podobě předjetí včetně o titul bojujícího Maxe Verstappena.
Španělský pilot závod začínal na tvrdých pneumatikách a během zastávek se dostal na druhou příčku za Sergia Péreze. Ke svým mechanikům zajel pozdě, ve stejném kole jako Red Bull.
Když začalo ke konci pršet, pohyboval se na šesté příčce. Dařilo se mu nalézat více přilnavosti než soupeřům a záhy byl opět třetí. Podobně jako vedoucí Lando Norris s McLarenem však na dráze setrval příliš dlouho, šance skončit na pódiu se tak rozplynula.
"Pro nás šlo očividně o dobrý závod, z pohledu výkonnosti o ten vůbec letos nejlepší. Auto bylo velmi rychlé, během celého závodu mělo velmi dobré vyvážení. V prvním stintu jsme drželi tempo s Checem [Pérezem]," ohlíží se Alonso za uplynulým víkendem.
"Pak jsme přešli na středně-tvrdé pneumatiky a dokázali jsme v jednu chvíli předjet Verstappena a ujíždět mu. Nato začalo trochu pršet, když jsme jezdili na hladkých pneumatikách. Předjeli jsme Daniela [Ricciarda], Checa a Sainze a byli jsme třetí. Proto si myslím, že jsme měli zaslouženě na pódium, auto létalo," přibližuje pilot Alpine.
"Měl jsem velkou radost. Žel pět kol před koncem přišel déšť. Někteří piloti šli do určitého rizika, jiní riskovali jinak. A my jsme měli smůlu. Nebo řekněme to takhle - ti, co skončili na pódiu, měli obrovské štěstí. Ale za těchto podmínek to je vždy loterie," lituje Alonso promarněné příležitosti.
Měl tedy po závodě radost ze zlepšené výkonnosti vozu nebo byl zklamaný kvůli tomu, že přišel o pódium? "Vypadá to, že jsme byli ultra-konkurenceschopní. Musíme tedy poznat, jestli jsme udělali něco jinak a pokusit se zlepšit před dalšími podniky, protože auto bylo velmi rychlé, což je podle mě pozitivní znamení."
"Myslím si, že určitě jsme měli skončit na pódiu, pokud jde o provedení závodu a jízdu. Byli jsme před Verstappenem a ujížděli mu, byli jsme před Sainzem," připomíná Alonso. Právě posledně jmenovaný pilot s Ferrari to nakonec dotáhl na pódiu, protože za deště zajel pro intermediálky o 2 kola dříve.
"Norris odjel úžasný závod a jen kvůli smůle neskonči na pódiu a nevyhrál svůj první závod v F1. Když tedy prší, jde i o štěstí. Jsem také zklamaný, protože když jsme 11. nebo 12., tak nikdy neprší - nikdy tedy nemáme štěstí. A dnes jsme byli třetí a zrovna zapršelo," kroutí Alonso hlavou.
"Nejsem tedy smutný. Ale rozhodně jsme neměli štěstí. Ale každý bod, který jsme letos získali, byl zasloužený, nic jsme nedostali zadarmo. Proto jsem hrdý na každý bod, který jsem letos vybojoval," dodává pilot Alpine, jež si v Rusku dalšími osmi body pojistilo svou 5. příčku mezi konstruktéry, jelikož AlphaTauri ani Aston Martin neskórovali. Jeho náskok nyní činí slušných 19 bodů.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.