Ferrari přivezlo do Ruska nový motor, který zatím dostal jen Charles Leclerc. Vrcholní představitelé Scuderie však nechtějí prozradit, kolik výkonu navíc nový agregát přináší.
Má jít o jakýsi vývojový mezistupeň mezi letošním motorem a motorem, který Ferrari nasadí příští rok. V kuloárech se přitom spekuluje, že motor pro následující ročník má být diametrálně odlišný od toho letošního. Někteří dokonce používají slovní spojení radikálně odlišný. Jen připomeňme, že Ferrari mělo v letech 2018 a 2019 patrně nejlepší pohon v poli, ale následné zpřísnění pravidel katapultovalo agregát z Maranella na úplný opak výkonnostního žebříčku.
Z něj se tradiční výrobce motorů pomalu dostává. Již nynější pohonná jednotka z dílny Ferrari má představovat razantní pokrok, třebaže Leclerc, ale i představitelé týmu její přínos bagatelizují. Je však otázkou, zda se nejedná jen o pouhou "hru pro média", což by nebylo ve Formuli 1 nic překvapivého.
„Nechci to nijak konkrétně specifikovat. Je to nová technologie a je to krok vpřed, to vám bude muset stačit. Z pohledu přínosu koňských sil to však nebudu nijak kvantifikovat. Jak už řekli ostatní představitelé týmu i Charles, klíčové pro nás bylo, abychom tuto novou technologii nasadili co nejdříve. To je celé," říká šéf týmu a motorář v jedné osobě Mattia Binotto.
Takže s jakým trumfem vstoupí Ferrari do sezony 2022? A bude to vůbec trumf? Čas ukáže. Jedno je však jisté, nová pravidla, která vstoupí v platnost právě za rok jsou poslední šancí pro současnou týmovou garnituru, pokud koník z Maranella znovu nezařehtá, dají se v Itálii čekat velké změny.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.