Ferrari přivezlo do Ruska nový motor, který zatím dostal jen Charles Leclerc. Vrcholní představitelé Scuderie však nechtějí prozradit, kolik výkonu navíc nový agregát přináší.
Má jít o jakýsi vývojový mezistupeň mezi letošním motorem a motorem, který Ferrari nasadí příští rok. V kuloárech se přitom spekuluje, že motor pro následující ročník má být diametrálně odlišný od toho letošního. Někteří dokonce používají slovní spojení radikálně odlišný. Jen připomeňme, že Ferrari mělo v letech 2018 a 2019 patrně nejlepší pohon v poli, ale následné zpřísnění pravidel katapultovalo agregát z Maranella na úplný opak výkonnostního žebříčku.
Z něj se tradiční výrobce motorů pomalu dostává. Již nynější pohonná jednotka z dílny Ferrari má představovat razantní pokrok, třebaže Leclerc, ale i představitelé týmu její přínos bagatelizují. Je však otázkou, zda se nejedná jen o pouhou "hru pro média", což by nebylo ve Formuli 1 nic překvapivého.
„Nechci to nijak konkrétně specifikovat. Je to nová technologie a je to krok vpřed, to vám bude muset stačit. Z pohledu přínosu koňských sil to však nebudu nijak kvantifikovat. Jak už řekli ostatní představitelé týmu i Charles, klíčové pro nás bylo, abychom tuto novou technologii nasadili co nejdříve. To je celé," říká šéf týmu a motorář v jedné osobě Mattia Binotto.
Takže s jakým trumfem vstoupí Ferrari do sezony 2022? A bude to vůbec trumf? Čas ukáže. Jedno je však jisté, nová pravidla, která vstoupí v platnost právě za rok jsou poslední šancí pro současnou týmovou garnituru, pokud koník z Maranella znovu nezařehtá, dají se v Itálii čekat velké změny.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.