Stratégové Stříbrných šípů byli v deštivém závěru Velké ceny Ruska neoblomní poté, co Lewis Hamilton po prvním pokynu odmítl zajet k výměně pneumatik raději následujíce Landa Norrise, jenž od svého týmu dostal odlišné informace ohledně blížící se přeháňky.
Brit v dalším kole nakonec poslechl, zatímco vedoucí Lando Norris zůstal v sílícím dešti na dráze, a na přechodných pneumatikách dojel si pro své 100 vítězství ve Formuli 1. Jeho Mercedes si byl jistý nutnosti zastávky, McLaren svému jezdci sdělil, že bude pršet pořád stejně.
Hamilton v rozhovoru přiznává, že nechtěl do boxů zajet, stejně jako Norris: "Můj tým byl dnes skvělý, já jsem však první pokyn ignoroval. Říkal jsem si: 'Ne, je hned přede mnou!'" Vy vypjatém závěru však dal na důrazný pokyn stratégů a svého závodního inženýra Peta Bonningtona.
Lando must have been gutted but he still found time to congratulate Lewis 👍#RussianGP #F1 pic.twitter.com/li8IJwsiP8
— Formula 1 (@F1) September 26, 2021Podle šéfa týmu Tota Wolffa to bylo pro jezdce těžké vnímat celkový obraz, neznali data a časy soupeřů přecházejících na intermediálky: "Myslím, že pro jezdce to je vždy těžké, když je trať z poloviny suchá a ta druhá je zkrátka trochu mokrá."
"My jsme věděli, že přichází velký déšť. Valtteri proto zastavil o kolo dříve, poté byla naše předpovědní žába a stratégové pevně přesvědčeni o nutnosti zastávky," přibližuje šéf Stříbrných šípů závod, jehož velkou část trávil Hamilton za Norrisem bez šance na předjetí.
"Byli jsme připraveni na těžký závěr, ať už bychom Landa na dráze předjeli či nikoliv. Pak přišel déšť a bylo to nevyzpytatelné. Chápu, proč to pro McLaren bylo tak těžké přijmout to rozhodnutí, jestli zůstat na dráze nebo zamířit do boxů. Jako lídr můžete pouze ztratit. My jsme z toho dnes těžili a pro fanoušky to bylo, myslím, skvělé," shrnuje Wolff.
After the most dramatic of finishes in Sochi, a debrief between @LewisHamilton and @LandoNorris 💬#RussianGP #F1 pic.twitter.com/c2SnM3M8zc
— Formula 1 (@F1) September 26, 2021Zklamaný Norris své rozhodnutí zůstat na mokré trati zdůvodňuje slovy: "Do té doby bylo dostatečně suché pro hladké pneumatiky. Bylo to náročné v zatáčkách 5 - 7, ale druhá strana okruhu byla suchá. Proto jsme se rozhodli... Bylo mi řečeno, že bude pršet pořád stejně.
"Tobě zřejmě řekli něco jiného," usmívá se ve společném pozávodním rozhovoru na Hamiltona. "Jo, jo, jo... Můj tým byl dnes skvělý," reaguje šťastný rekordman.
Většina týmů Formule 1 představila pro Grand Prix USA speciální lakování, která slibují vizuálně atraktivní podívanou.
Ve středu se v Londýně nečekaně setkali tři nejvlivnější osobnosti F1, což vzbudilo pozornost a překvapení mezi fanoušky i odborníky motorsportu.
Mercedes po několika měsících spekulací konečně oznámil, kdo bude tvořit jejich jezdeckou dvojici v revolučním roce 2026.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.