Stratégové Stříbrných šípů byli v deštivém závěru Velké ceny Ruska neoblomní poté, co Lewis Hamilton po prvním pokynu odmítl zajet k výměně pneumatik raději následujíce Landa Norrise, jenž od svého týmu dostal odlišné informace ohledně blížící se přeháňky.
Brit v dalším kole nakonec poslechl, zatímco vedoucí Lando Norris zůstal v sílícím dešti na dráze, a na přechodných pneumatikách dojel si pro své 100 vítězství ve Formuli 1. Jeho Mercedes si byl jistý nutnosti zastávky, McLaren svému jezdci sdělil, že bude pršet pořád stejně.
Hamilton v rozhovoru přiznává, že nechtěl do boxů zajet, stejně jako Norris: "Můj tým byl dnes skvělý, já jsem však první pokyn ignoroval. Říkal jsem si: 'Ne, je hned přede mnou!'" Vy vypjatém závěru však dal na důrazný pokyn stratégů a svého závodního inženýra Peta Bonningtona.
Lando must have been gutted but he still found time to congratulate Lewis 👍#RussianGP #F1 pic.twitter.com/li8IJwsiP8
— Formula 1 (@F1) September 26, 2021Podle šéfa týmu Tota Wolffa to bylo pro jezdce těžké vnímat celkový obraz, neznali data a časy soupeřů přecházejících na intermediálky: "Myslím, že pro jezdce to je vždy těžké, když je trať z poloviny suchá a ta druhá je zkrátka trochu mokrá."
"My jsme věděli, že přichází velký déšť. Valtteri proto zastavil o kolo dříve, poté byla naše předpovědní žába a stratégové pevně přesvědčeni o nutnosti zastávky," přibližuje šéf Stříbrných šípů závod, jehož velkou část trávil Hamilton za Norrisem bez šance na předjetí.
"Byli jsme připraveni na těžký závěr, ať už bychom Landa na dráze předjeli či nikoliv. Pak přišel déšť a bylo to nevyzpytatelné. Chápu, proč to pro McLaren bylo tak těžké přijmout to rozhodnutí, jestli zůstat na dráze nebo zamířit do boxů. Jako lídr můžete pouze ztratit. My jsme z toho dnes těžili a pro fanoušky to bylo, myslím, skvělé," shrnuje Wolff.
After the most dramatic of finishes in Sochi, a debrief between @LewisHamilton and @LandoNorris 💬#RussianGP #F1 pic.twitter.com/c2SnM3M8zc
— Formula 1 (@F1) September 26, 2021Zklamaný Norris své rozhodnutí zůstat na mokré trati zdůvodňuje slovy: "Do té doby bylo dostatečně suché pro hladké pneumatiky. Bylo to náročné v zatáčkách 5 - 7, ale druhá strana okruhu byla suchá. Proto jsme se rozhodli... Bylo mi řečeno, že bude pršet pořád stejně.
"Tobě zřejmě řekli něco jiného," usmívá se ve společném pozávodním rozhovoru na Hamiltona. "Jo, jo, jo... Můj tým byl dnes skvělý," reaguje šťastný rekordman.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.