Stratégové Stříbrných šípů byli v deštivém závěru Velké ceny Ruska neoblomní poté, co Lewis Hamilton po prvním pokynu odmítl zajet k výměně pneumatik raději následujíce Landa Norrise, jenž od svého týmu dostal odlišné informace ohledně blížící se přeháňky.
Brit v dalším kole nakonec poslechl, zatímco vedoucí Lando Norris zůstal v sílícím dešti na dráze, a na přechodných pneumatikách dojel si pro své 100 vítězství ve Formuli 1. Jeho Mercedes si byl jistý nutnosti zastávky, McLaren svému jezdci sdělil, že bude pršet pořád stejně.
Hamilton v rozhovoru přiznává, že nechtěl do boxů zajet, stejně jako Norris: "Můj tým byl dnes skvělý, já jsem však první pokyn ignoroval. Říkal jsem si: 'Ne, je hned přede mnou!'" Vy vypjatém závěru však dal na důrazný pokyn stratégů a svého závodního inženýra Peta Bonningtona.
Lando must have been gutted but he still found time to congratulate Lewis 👍#RussianGP #F1 pic.twitter.com/li8IJwsiP8
— Formula 1 (@F1) September 26, 2021Podle šéfa týmu Tota Wolffa to bylo pro jezdce těžké vnímat celkový obraz, neznali data a časy soupeřů přecházejících na intermediálky: "Myslím, že pro jezdce to je vždy těžké, když je trať z poloviny suchá a ta druhá je zkrátka trochu mokrá."
"My jsme věděli, že přichází velký déšť. Valtteri proto zastavil o kolo dříve, poté byla naše předpovědní žába a stratégové pevně přesvědčeni o nutnosti zastávky," přibližuje šéf Stříbrných šípů závod, jehož velkou část trávil Hamilton za Norrisem bez šance na předjetí.
"Byli jsme připraveni na těžký závěr, ať už bychom Landa na dráze předjeli či nikoliv. Pak přišel déšť a bylo to nevyzpytatelné. Chápu, proč to pro McLaren bylo tak těžké přijmout to rozhodnutí, jestli zůstat na dráze nebo zamířit do boxů. Jako lídr můžete pouze ztratit. My jsme z toho dnes těžili a pro fanoušky to bylo, myslím, skvělé," shrnuje Wolff.
After the most dramatic of finishes in Sochi, a debrief between @LewisHamilton and @LandoNorris 💬#RussianGP #F1 pic.twitter.com/c2SnM3M8zc
— Formula 1 (@F1) September 26, 2021Zklamaný Norris své rozhodnutí zůstat na mokré trati zdůvodňuje slovy: "Do té doby bylo dostatečně suché pro hladké pneumatiky. Bylo to náročné v zatáčkách 5 - 7, ale druhá strana okruhu byla suchá. Proto jsme se rozhodli... Bylo mi řečeno, že bude pršet pořád stejně.
"Tobě zřejmě řekli něco jiného," usmívá se ve společném pozávodním rozhovoru na Hamiltona. "Jo, jo, jo... Můj tým byl dnes skvělý," reaguje šťastný rekordman.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.