Sebastian Vettel je od letošní sezony součástí projektu Aston Martin. Velezkušený Němec přitom věří, že tento dynamicky se rozvíjející tým může brzy útočit na mistrovské tituly.
Jen si vzpomeňme, když Lawrence Stroll přebíral tehdy skomírající Racing Point, nevypadalo to s tímto týmem nikterak růžově. Třebaže právě růžová byla jeho dominantní barvou, na sluncem zalitou budoucnost byste si zřejmě nevsadili. Pak ale přišel právě Stroll a vyhlásil ambiciózní plán - vytvořit ve Formuli 1 další vítězný tým.
Aby svému záměru dodal kanadský magnát punc exkluzivity, přejmenoval Racing Point na Aston Martin. Z růžové se rázem stala zelená a to nebylo zdaleka všechno. Druhou sedačku vedle Strolla juniora získal Sebastian Vettel, následovaly a následují příchody řady zkušených inženýrů, přičemž nesmíme zapomínat na stavbu úplně nové továrny v Silverstone. Ta by měla být nejmodernější v celé Formuli 1.
Stroll také nedávno prohlásil, že jeho cílem je získat mistrovský titul v horizontu čtyř až pěti let. Sebastian Vettel, nejdražší zaměstnanec Aston Martinu věří, že jde o realistický cíl, kterého lze dosáhnout. Letos se sice zeleným vozům příliš nedaří, avšak Vettel spatřuje velkou naději v masivních investicích a také brzké změně technických pravidel.
„Když se podívám na ostatní šampiony, tak cesta na vrchol v trvání čtyř až pěti let je podle mě realistickým cílem. Může to samozřejmě trvat delší i kratší dobu, ale každopádně vize a oddanost tomuto sportu je v případě Lawrence Strolla jedinečná. Myslím, že on má všechno potřebné k tomu, aby svých cílů dosáhl," vykládá Vettel.
A pokračuje: „Navíc příští rok vejdou v platnost nová pravidla, což je velká šance. S ohledem na to, jaký vývoj v týmu probíhá jsem pro budoucnost velkým optimistou. Ale vše se vždy dozvíte až ve chvíli, kdy vyjedete na trať," dodává. Při otázce na to, jestli Vettel získá s Aston Martinem svůj pátý titul odpovídá vyhýbavě: „Těžko říct, jsem v tomhle sportu už delší dobu a nikdo nemládne."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.