Sebastian Vettel je od letošní sezony součástí projektu Aston Martin. Velezkušený Němec přitom věří, že tento dynamicky se rozvíjející tým může brzy útočit na mistrovské tituly.
Jen si vzpomeňme, když Lawrence Stroll přebíral tehdy skomírající Racing Point, nevypadalo to s tímto týmem nikterak růžově. Třebaže právě růžová byla jeho dominantní barvou, na sluncem zalitou budoucnost byste si zřejmě nevsadili. Pak ale přišel právě Stroll a vyhlásil ambiciózní plán - vytvořit ve Formuli 1 další vítězný tým.
Aby svému záměru dodal kanadský magnát punc exkluzivity, přejmenoval Racing Point na Aston Martin. Z růžové se rázem stala zelená a to nebylo zdaleka všechno. Druhou sedačku vedle Strolla juniora získal Sebastian Vettel, následovaly a následují příchody řady zkušených inženýrů, přičemž nesmíme zapomínat na stavbu úplně nové továrny v Silverstone. Ta by měla být nejmodernější v celé Formuli 1.
Stroll také nedávno prohlásil, že jeho cílem je získat mistrovský titul v horizontu čtyř až pěti let. Sebastian Vettel, nejdražší zaměstnanec Aston Martinu věří, že jde o realistický cíl, kterého lze dosáhnout. Letos se sice zeleným vozům příliš nedaří, avšak Vettel spatřuje velkou naději v masivních investicích a také brzké změně technických pravidel.
„Když se podívám na ostatní šampiony, tak cesta na vrchol v trvání čtyř až pěti let je podle mě realistickým cílem. Může to samozřejmě trvat delší i kratší dobu, ale každopádně vize a oddanost tomuto sportu je v případě Lawrence Strolla jedinečná. Myslím, že on má všechno potřebné k tomu, aby svých cílů dosáhl," vykládá Vettel.
A pokračuje: „Navíc příští rok vejdou v platnost nová pravidla, což je velká šance. S ohledem na to, jaký vývoj v týmu probíhá jsem pro budoucnost velkým optimistou. Ale vše se vždy dozvíte až ve chvíli, kdy vyjedete na trať," dodává. Při otázce na to, jestli Vettel získá s Aston Martinem svůj pátý titul odpovídá vyhýbavě: „Těžko říct, jsem v tomhle sportu už delší dobu a nikdo nemládne."
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.