Sebastian Vettel je od letošní sezony součástí projektu Aston Martin. Velezkušený Němec přitom věří, že tento dynamicky se rozvíjející tým může brzy útočit na mistrovské tituly.
Jen si vzpomeňme, když Lawrence Stroll přebíral tehdy skomírající Racing Point, nevypadalo to s tímto týmem nikterak růžově. Třebaže právě růžová byla jeho dominantní barvou, na sluncem zalitou budoucnost byste si zřejmě nevsadili. Pak ale přišel právě Stroll a vyhlásil ambiciózní plán - vytvořit ve Formuli 1 další vítězný tým.
Aby svému záměru dodal kanadský magnát punc exkluzivity, přejmenoval Racing Point na Aston Martin. Z růžové se rázem stala zelená a to nebylo zdaleka všechno. Druhou sedačku vedle Strolla juniora získal Sebastian Vettel, následovaly a následují příchody řady zkušených inženýrů, přičemž nesmíme zapomínat na stavbu úplně nové továrny v Silverstone. Ta by měla být nejmodernější v celé Formuli 1.
Stroll také nedávno prohlásil, že jeho cílem je získat mistrovský titul v horizontu čtyř až pěti let. Sebastian Vettel, nejdražší zaměstnanec Aston Martinu věří, že jde o realistický cíl, kterého lze dosáhnout. Letos se sice zeleným vozům příliš nedaří, avšak Vettel spatřuje velkou naději v masivních investicích a také brzké změně technických pravidel.
„Když se podívám na ostatní šampiony, tak cesta na vrchol v trvání čtyř až pěti let je podle mě realistickým cílem. Může to samozřejmě trvat delší i kratší dobu, ale každopádně vize a oddanost tomuto sportu je v případě Lawrence Strolla jedinečná. Myslím, že on má všechno potřebné k tomu, aby svých cílů dosáhl," vykládá Vettel.
A pokračuje: „Navíc příští rok vejdou v platnost nová pravidla, což je velká šance. S ohledem na to, jaký vývoj v týmu probíhá jsem pro budoucnost velkým optimistou. Ale vše se vždy dozvíte až ve chvíli, kdy vyjedete na trať," dodává. Při otázce na to, jestli Vettel získá s Aston Martinem svůj pátý titul odpovídá vyhýbavě: „Těžko říct, jsem v tomhle sportu už delší dobu a nikdo nemládne."
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.