Sebastian Vettel je od letošní sezony součástí projektu Aston Martin. Velezkušený Němec přitom věří, že tento dynamicky se rozvíjející tým může brzy útočit na mistrovské tituly.
Jen si vzpomeňme, když Lawrence Stroll přebíral tehdy skomírající Racing Point, nevypadalo to s tímto týmem nikterak růžově. Třebaže právě růžová byla jeho dominantní barvou, na sluncem zalitou budoucnost byste si zřejmě nevsadili. Pak ale přišel právě Stroll a vyhlásil ambiciózní plán - vytvořit ve Formuli 1 další vítězný tým.
Aby svému záměru dodal kanadský magnát punc exkluzivity, přejmenoval Racing Point na Aston Martin. Z růžové se rázem stala zelená a to nebylo zdaleka všechno. Druhou sedačku vedle Strolla juniora získal Sebastian Vettel, následovaly a následují příchody řady zkušených inženýrů, přičemž nesmíme zapomínat na stavbu úplně nové továrny v Silverstone. Ta by měla být nejmodernější v celé Formuli 1.
Stroll také nedávno prohlásil, že jeho cílem je získat mistrovský titul v horizontu čtyř až pěti let. Sebastian Vettel, nejdražší zaměstnanec Aston Martinu věří, že jde o realistický cíl, kterého lze dosáhnout. Letos se sice zeleným vozům příliš nedaří, avšak Vettel spatřuje velkou naději v masivních investicích a také brzké změně technických pravidel.
„Když se podívám na ostatní šampiony, tak cesta na vrchol v trvání čtyř až pěti let je podle mě realistickým cílem. Může to samozřejmě trvat delší i kratší dobu, ale každopádně vize a oddanost tomuto sportu je v případě Lawrence Strolla jedinečná. Myslím, že on má všechno potřebné k tomu, aby svých cílů dosáhl," vykládá Vettel.
A pokračuje: „Navíc příští rok vejdou v platnost nová pravidla, což je velká šance. S ohledem na to, jaký vývoj v týmu probíhá jsem pro budoucnost velkým optimistou. Ale vše se vždy dozvíte až ve chvíli, kdy vyjedete na trať," dodává. Při otázce na to, jestli Vettel získá s Aston Martinem svůj pátý titul odpovídá vyhýbavě: „Těžko říct, jsem v tomhle sportu už delší dobu a nikdo nemládne."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.