Fernando Alonso nesouhlasí s penalizací pro Maxe Verstappena po jeho kolizi s Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Itálie. Oba podle něj dělali jen to, co měli, a ke kontaktu navíc došlo ve velmi nízké rychlosti.
Oba kohouti v boji o titul do sebe narazili v první šikaně na Monze poté, co Hamilton vyjel z boxů těsně před Verstappenem. Ten se snažil udržet na vnějšku první části šikany, ve druhé již pro něj nezbylo místo a při výjezdu za čáru byl vymrštěn obrubníkem na soupeřův Mercedes.
Názory na to, čí to byla vina, se různily. Holanďanovi byla připisována přílišná agresivita a komisaři FIA měli jasno: potrestali jej odsunem o tři místa zpět na startu příštího závodu, který se pojede za týden v Rusku.
Zkušený pilot Fernando Alonso s jejich názorem však nesouhlasí: "Jsou tam, oba šampioni, vždy bojující na hraně a zdá se, že byli v nešťastné pozici. Zatáčka, obrubník, auto trochu nadskočilo, a pak se dotkly koly a guma poslala auto do vzduchu."
"Došlo k tomu ale při nízké rychlosti, jeli 30 či 40 km/h, nehrozilo žádné nebezpečí, nic. Proto si nemyslím, že by šlo o velkou věc. V Silverstone možná ano, ale tentokrát to byl jen závodní incident," hodnotí Alonso, jenž ve Verstappenovi nevidí hlavního viníka a tudíž by jej netrestal.
"Myslím, že se Lewis pokusil vzít první zatáčku zeširoka, aby Maxe zřejmě donutil si zatáčku zkrátit. Max to neudělal, zůstal na vnějšku, ale pak se nedalo dostat na vnitřek druhé zatáčky. Oba dělal to, co měli, víte, a žel došlo k vzájemnému kontaktu," pokračuje španělský pilot.
"Viděl jsem také opakovaný záznam startu a Giovinazzi s Leclercem se dotkli stejným způsobem. Stroll s Pérezem se na startu dotkli stejně v zatáčce 1 a 2. Ale nedošlo ke kontaktu kol, výsledek proto nebyl stejný. Jde však o velmi typický manévr v těch zatáčkách. Měli smůlu, že se dotkli pneumatikami," rozebírá Alonso.
A dramatic new angle on the Hamilton/Verstappen collision#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/PvN2KGUbbi
— Formula 1 (@F1) September 14, 2021Podle Carlose Sainze z Ferrari se kolizi ale dalo zabránit, kdyby alespoň jeden z nich opravdu chtěl: "Nehodě se dá vždy vyhnout. Myslím, že by ke kolizi nedošlo, pokud by jeden z nich chtěl. Vždy musí bojovat velmi tvrdě, aby se udrželi v bitvě o titul."
"Jste pak více vystaveni takovým druhům incidentů... to je podle mě v F1 přirozené, že když dva bojují o titul, tak mají tendenci spolu častěji kolidovat, ne? Na příští schůzce jezdců o tom budeme hovořit, potřebujeme si probrat argumenty mezi námi všemi," očekává pilot Ferrari.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.