Fernando Alonso nesouhlasí s penalizací pro Maxe Verstappena po jeho kolizi s Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Itálie. Oba podle něj dělali jen to, co měli, a ke kontaktu navíc došlo ve velmi nízké rychlosti.
Oba kohouti v boji o titul do sebe narazili v první šikaně na Monze poté, co Hamilton vyjel z boxů těsně před Verstappenem. Ten se snažil udržet na vnějšku první části šikany, ve druhé již pro něj nezbylo místo a při výjezdu za čáru byl vymrštěn obrubníkem na soupeřův Mercedes.
Názory na to, čí to byla vina, se různily. Holanďanovi byla připisována přílišná agresivita a komisaři FIA měli jasno: potrestali jej odsunem o tři místa zpět na startu příštího závodu, který se pojede za týden v Rusku.
Zkušený pilot Fernando Alonso s jejich názorem však nesouhlasí: "Jsou tam, oba šampioni, vždy bojující na hraně a zdá se, že byli v nešťastné pozici. Zatáčka, obrubník, auto trochu nadskočilo, a pak se dotkly koly a guma poslala auto do vzduchu."
"Došlo k tomu ale při nízké rychlosti, jeli 30 či 40 km/h, nehrozilo žádné nebezpečí, nic. Proto si nemyslím, že by šlo o velkou věc. V Silverstone možná ano, ale tentokrát to byl jen závodní incident," hodnotí Alonso, jenž ve Verstappenovi nevidí hlavního viníka a tudíž by jej netrestal.
"Myslím, že se Lewis pokusil vzít první zatáčku zeširoka, aby Maxe zřejmě donutil si zatáčku zkrátit. Max to neudělal, zůstal na vnějšku, ale pak se nedalo dostat na vnitřek druhé zatáčky. Oba dělal to, co měli, víte, a žel došlo k vzájemnému kontaktu," pokračuje španělský pilot.
"Viděl jsem také opakovaný záznam startu a Giovinazzi s Leclercem se dotkli stejným způsobem. Stroll s Pérezem se na startu dotkli stejně v zatáčce 1 a 2. Ale nedošlo ke kontaktu kol, výsledek proto nebyl stejný. Jde však o velmi typický manévr v těch zatáčkách. Měli smůlu, že se dotkli pneumatikami," rozebírá Alonso.
A dramatic new angle on the Hamilton/Verstappen collision#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/PvN2KGUbbi
— Formula 1 (@F1) September 14, 2021Podle Carlose Sainze z Ferrari se kolizi ale dalo zabránit, kdyby alespoň jeden z nich opravdu chtěl: "Nehodě se dá vždy vyhnout. Myslím, že by ke kolizi nedošlo, pokud by jeden z nich chtěl. Vždy musí bojovat velmi tvrdě, aby se udrželi v bitvě o titul."
"Jste pak více vystaveni takovým druhům incidentů... to je podle mě v F1 přirozené, že když dva bojují o titul, tak mají tendenci spolu častěji kolidovat, ne? Na příští schůzce jezdců o tom budeme hovořit, potřebujeme si probrat argumenty mezi námi všemi," očekává pilot Ferrari.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.