Fernando Alonso nesouhlasí s penalizací pro Maxe Verstappena po jeho kolizi s Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Itálie. Oba podle něj dělali jen to, co měli, a ke kontaktu navíc došlo ve velmi nízké rychlosti.
Oba kohouti v boji o titul do sebe narazili v první šikaně na Monze poté, co Hamilton vyjel z boxů těsně před Verstappenem. Ten se snažil udržet na vnějšku první části šikany, ve druhé již pro něj nezbylo místo a při výjezdu za čáru byl vymrštěn obrubníkem na soupeřův Mercedes.
Názory na to, čí to byla vina, se různily. Holanďanovi byla připisována přílišná agresivita a komisaři FIA měli jasno: potrestali jej odsunem o tři místa zpět na startu příštího závodu, který se pojede za týden v Rusku.
Zkušený pilot Fernando Alonso s jejich názorem však nesouhlasí: "Jsou tam, oba šampioni, vždy bojující na hraně a zdá se, že byli v nešťastné pozici. Zatáčka, obrubník, auto trochu nadskočilo, a pak se dotkly koly a guma poslala auto do vzduchu."
"Došlo k tomu ale při nízké rychlosti, jeli 30 či 40 km/h, nehrozilo žádné nebezpečí, nic. Proto si nemyslím, že by šlo o velkou věc. V Silverstone možná ano, ale tentokrát to byl jen závodní incident," hodnotí Alonso, jenž ve Verstappenovi nevidí hlavního viníka a tudíž by jej netrestal.
"Myslím, že se Lewis pokusil vzít první zatáčku zeširoka, aby Maxe zřejmě donutil si zatáčku zkrátit. Max to neudělal, zůstal na vnějšku, ale pak se nedalo dostat na vnitřek druhé zatáčky. Oba dělal to, co měli, víte, a žel došlo k vzájemnému kontaktu," pokračuje španělský pilot.
"Viděl jsem také opakovaný záznam startu a Giovinazzi s Leclercem se dotkli stejným způsobem. Stroll s Pérezem se na startu dotkli stejně v zatáčce 1 a 2. Ale nedošlo ke kontaktu kol, výsledek proto nebyl stejný. Jde však o velmi typický manévr v těch zatáčkách. Měli smůlu, že se dotkli pneumatikami," rozebírá Alonso.
A dramatic new angle on the Hamilton/Verstappen collision#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/PvN2KGUbbi
— Formula 1 (@F1) September 14, 2021Podle Carlose Sainze z Ferrari se kolizi ale dalo zabránit, kdyby alespoň jeden z nich opravdu chtěl: "Nehodě se dá vždy vyhnout. Myslím, že by ke kolizi nedošlo, pokud by jeden z nich chtěl. Vždy musí bojovat velmi tvrdě, aby se udrželi v bitvě o titul."
"Jste pak více vystaveni takovým druhům incidentů... to je podle mě v F1 přirozené, že když dva bojují o titul, tak mají tendenci spolu častěji kolidovat, ne? Na příští schůzce jezdců o tom budeme hovořit, potřebujeme si probrat argumenty mezi námi všemi," očekává pilot Ferrari.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.