Fernando Alonso nesouhlasí s penalizací pro Maxe Verstappena po jeho kolizi s Lewisem Hamiltonem ve Velké ceně Itálie. Oba podle něj dělali jen to, co měli, a ke kontaktu navíc došlo ve velmi nízké rychlosti.
Oba kohouti v boji o titul do sebe narazili v první šikaně na Monze poté, co Hamilton vyjel z boxů těsně před Verstappenem. Ten se snažil udržet na vnějšku první části šikany, ve druhé již pro něj nezbylo místo a při výjezdu za čáru byl vymrštěn obrubníkem na soupeřův Mercedes.
Názory na to, čí to byla vina, se různily. Holanďanovi byla připisována přílišná agresivita a komisaři FIA měli jasno: potrestali jej odsunem o tři místa zpět na startu příštího závodu, který se pojede za týden v Rusku.
Zkušený pilot Fernando Alonso s jejich názorem však nesouhlasí: "Jsou tam, oba šampioni, vždy bojující na hraně a zdá se, že byli v nešťastné pozici. Zatáčka, obrubník, auto trochu nadskočilo, a pak se dotkly koly a guma poslala auto do vzduchu."
"Došlo k tomu ale při nízké rychlosti, jeli 30 či 40 km/h, nehrozilo žádné nebezpečí, nic. Proto si nemyslím, že by šlo o velkou věc. V Silverstone možná ano, ale tentokrát to byl jen závodní incident," hodnotí Alonso, jenž ve Verstappenovi nevidí hlavního viníka a tudíž by jej netrestal.
"Myslím, že se Lewis pokusil vzít první zatáčku zeširoka, aby Maxe zřejmě donutil si zatáčku zkrátit. Max to neudělal, zůstal na vnějšku, ale pak se nedalo dostat na vnitřek druhé zatáčky. Oba dělal to, co měli, víte, a žel došlo k vzájemnému kontaktu," pokračuje španělský pilot.
"Viděl jsem také opakovaný záznam startu a Giovinazzi s Leclercem se dotkli stejným způsobem. Stroll s Pérezem se na startu dotkli stejně v zatáčce 1 a 2. Ale nedošlo ke kontaktu kol, výsledek proto nebyl stejný. Jde však o velmi typický manévr v těch zatáčkách. Měli smůlu, že se dotkli pneumatikami," rozebírá Alonso.
A dramatic new angle on the Hamilton/Verstappen collision#ItalianGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/PvN2KGUbbi
— Formula 1 (@F1) September 14, 2021Podle Carlose Sainze z Ferrari se kolizi ale dalo zabránit, kdyby alespoň jeden z nich opravdu chtěl: "Nehodě se dá vždy vyhnout. Myslím, že by ke kolizi nedošlo, pokud by jeden z nich chtěl. Vždy musí bojovat velmi tvrdě, aby se udrželi v bitvě o titul."
"Jste pak více vystaveni takovým druhům incidentů... to je podle mě v F1 přirozené, že když dva bojují o titul, tak mají tendenci spolu častěji kolidovat, ne? Na příští schůzce jezdců o tom budeme hovořit, potřebujeme si probrat argumenty mezi námi všemi," očekává pilot Ferrari.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.