McLaren se dočkal obrovského úspěchu, když ve Velké ceně Itálie 2021 dojel před Red Bully i Mercedesy na prvním a druhém místě. Vítěz Daniel Ricciardo navíc věří, že by jeho tažení za úspěchem neohrozil ani Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem, i kdyby se vzájemně nevyřadili.
Australan pomohl McLarenu k první výhře od roku 2012, velké překvapení dokonal druhým místem jeho týmový kolega Lando Norris. Klíčem bylo předjetí Maxe Verstappena startujícího z pole-position před první zatáčkou.
Chvíli to sice vypadal, že se pořadí po zastávkách v boxech změní, pokud tlaku Holanďana odolá, Red Bullu však pokus o podseknutí nevyšel. McLaren předvedl nejrychlejší zastávku a v závodě byl nadále pekelně rychlý. K velké konkurenceschopnosti mu pomáhal efektivní aerodynamický balík a vysoké maximální rychlosti na rovinkách.
"Byla kola, kdy se [Verstappen] dotáhl o něco blíže, nikdy jsem se ale nemusel pořádně bránit. Byl za mnou, ale věděl jsem, že pokud se nedopustím chyby, tak to bude pro něj těžké předjet," popisuje Ricciardo průběh závodu.
"Myslím, že jsem byl byl trochu zranitelný ke konci toho stintu, kdy mi odcházely pneumatiky.Ale věřím, že to trápilo také všechny ostatní. Pomyslel jsem si tedy, že v tu chvíli budeme zranitelní. Zajel jsem do boxů a myslím, že tam zamířili taky všichni, takže jsme se v ten moment trápili všichni," pokračuje pilot McLarenu.
"A pak, když jsme se vrátili do vedení, tak jsem si řekl: 'Dobrá, dnes to máme! Pokud se nestane něco nešťastného, tak tento závod fakt můžeme vyhrát. To si začnete věřit a pomyslíte si: 'Někdo by mě o to dnes musel obrat, protože jinak to vyhrajeme!'" vypráví s úsměvem Ricciardo.
Díky čemu byl najednou tak rychlý? "Myslím, že okruh McLarenu fakt sedí. Bylo tomu tak i minulý rok. Neřídil jsem ho loni, ale samozřejmě jsem zažil výsledek, který tým dosáhl. Už jen díky tomu jsme tedy věděli, že do tohoto víkendu můžeme vstoupit sebevědomě."
"U mě šlo zřejmě o dvě věci, zkrátka ten okruh miluji. Vždy jsem tuto trať měl rád, vždy jsme si tady užil zábavu, takže mi vyloženě sedí. A pak se to spojí s lepším pocitem z auta v posledních dnech, s jeho lepším vnímáním a pocitem sebevědomí. Navíc v pátek jsme byli tak blízko... myslím, že jsem to ve zbytku víkendu využil ke své výhodě," shrnuje Ricciardo.
Norris v jednu chvíli vyzýval McLaren, aby dal jeho týmovému kolegovi pokyn ke zrychlení, protože jej začali ohrožovat Sergio Pérez a Valtteri Bottas, zatímco se snažil zůstat mimo dosah jejich DRS. Tým mu dal pokyn, aby zachovali pořadí a Lando si uvědomil, jak důležitý je daný výsledek.
"Rád bych vyhrál, ale jsem moc rád za to, že jsme dojeli na prvním a druhém místě. Radost z vítězství je svým způsobem přednější než mé vlastní pocity. Jsem tady mnoho let a doufám, že s McLarenem a celým týmem ještě budu mít v budoucnu možnost zabojovat o vítězství. Ale v tu chvíli jsem rád setrvával na pozici, na které jsem jezdil," dodává Norris.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.