McLaren se dočkal obrovského úspěchu, když ve Velké ceně Itálie 2021 dojel před Red Bully i Mercedesy na prvním a druhém místě. Vítěz Daniel Ricciardo navíc věří, že by jeho tažení za úspěchem neohrozil ani Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem, i kdyby se vzájemně nevyřadili.
Australan pomohl McLarenu k první výhře od roku 2012, velké překvapení dokonal druhým místem jeho týmový kolega Lando Norris. Klíčem bylo předjetí Maxe Verstappena startujícího z pole-position před první zatáčkou.
Chvíli to sice vypadal, že se pořadí po zastávkách v boxech změní, pokud tlaku Holanďana odolá, Red Bullu však pokus o podseknutí nevyšel. McLaren předvedl nejrychlejší zastávku a v závodě byl nadále pekelně rychlý. K velké konkurenceschopnosti mu pomáhal efektivní aerodynamický balík a vysoké maximální rychlosti na rovinkách.
"Byla kola, kdy se [Verstappen] dotáhl o něco blíže, nikdy jsem se ale nemusel pořádně bránit. Byl za mnou, ale věděl jsem, že pokud se nedopustím chyby, tak to bude pro něj těžké předjet," popisuje Ricciardo průběh závodu.
"Myslím, že jsem byl byl trochu zranitelný ke konci toho stintu, kdy mi odcházely pneumatiky.Ale věřím, že to trápilo také všechny ostatní. Pomyslel jsem si tedy, že v tu chvíli budeme zranitelní. Zajel jsem do boxů a myslím, že tam zamířili taky všichni, takže jsme se v ten moment trápili všichni," pokračuje pilot McLarenu.
"A pak, když jsme se vrátili do vedení, tak jsem si řekl: 'Dobrá, dnes to máme! Pokud se nestane něco nešťastného, tak tento závod fakt můžeme vyhrát. To si začnete věřit a pomyslíte si: 'Někdo by mě o to dnes musel obrat, protože jinak to vyhrajeme!'" vypráví s úsměvem Ricciardo.
Díky čemu byl najednou tak rychlý? "Myslím, že okruh McLarenu fakt sedí. Bylo tomu tak i minulý rok. Neřídil jsem ho loni, ale samozřejmě jsem zažil výsledek, který tým dosáhl. Už jen díky tomu jsme tedy věděli, že do tohoto víkendu můžeme vstoupit sebevědomě."
"U mě šlo zřejmě o dvě věci, zkrátka ten okruh miluji. Vždy jsem tuto trať měl rád, vždy jsme si tady užil zábavu, takže mi vyloženě sedí. A pak se to spojí s lepším pocitem z auta v posledních dnech, s jeho lepším vnímáním a pocitem sebevědomí. Navíc v pátek jsme byli tak blízko... myslím, že jsem to ve zbytku víkendu využil ke své výhodě," shrnuje Ricciardo.
Norris v jednu chvíli vyzýval McLaren, aby dal jeho týmovému kolegovi pokyn ke zrychlení, protože jej začali ohrožovat Sergio Pérez a Valtteri Bottas, zatímco se snažil zůstat mimo dosah jejich DRS. Tým mu dal pokyn, aby zachovali pořadí a Lando si uvědomil, jak důležitý je daný výsledek.
"Rád bych vyhrál, ale jsem moc rád za to, že jsme dojeli na prvním a druhém místě. Radost z vítězství je svým způsobem přednější než mé vlastní pocity. Jsem tady mnoho let a doufám, že s McLarenem a celým týmem ještě budu mít v budoucnu možnost zabojovat o vítězství. Ale v tu chvíli jsem rád setrvával na pozici, na které jsem jezdil," dodává Norris.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Lewis Hamilton, jak jistě všichni fanoušci F1NEWS.cz již vědí, přechází do Ferrari pro sezónu 2025 Formule 1, což vyvolává velkou pozornost veřejnosti. Jde o novou etapu jeho kariéry, kterou odstartuje Velká cena Austrálie od 14. do 16. března 2025.
Sezóna F1 2025 odstartuje netradičně, když všech 10 týmů představí svá nová zbarvení vozů společně během jedinečného večera v londýnské O2 Areně. Tato historická událost slibuje přilákat pozornost fanoušků z celého světa. Víme, kdy se tato událost odehraje.