McLaren se dočkal obrovského úspěchu, když ve Velké ceně Itálie 2021 dojel před Red Bully i Mercedesy na prvním a druhém místě. Vítěz Daniel Ricciardo navíc věří, že by jeho tažení za úspěchem neohrozil ani Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem, i kdyby se vzájemně nevyřadili.
Australan pomohl McLarenu k první výhře od roku 2012, velké překvapení dokonal druhým místem jeho týmový kolega Lando Norris. Klíčem bylo předjetí Maxe Verstappena startujícího z pole-position před první zatáčkou.
Chvíli to sice vypadal, že se pořadí po zastávkách v boxech změní, pokud tlaku Holanďana odolá, Red Bullu však pokus o podseknutí nevyšel. McLaren předvedl nejrychlejší zastávku a v závodě byl nadále pekelně rychlý. K velké konkurenceschopnosti mu pomáhal efektivní aerodynamický balík a vysoké maximální rychlosti na rovinkách.
"Byla kola, kdy se [Verstappen] dotáhl o něco blíže, nikdy jsem se ale nemusel pořádně bránit. Byl za mnou, ale věděl jsem, že pokud se nedopustím chyby, tak to bude pro něj těžké předjet," popisuje Ricciardo průběh závodu.
"Myslím, že jsem byl byl trochu zranitelný ke konci toho stintu, kdy mi odcházely pneumatiky.Ale věřím, že to trápilo také všechny ostatní. Pomyslel jsem si tedy, že v tu chvíli budeme zranitelní. Zajel jsem do boxů a myslím, že tam zamířili taky všichni, takže jsme se v ten moment trápili všichni," pokračuje pilot McLarenu.
"A pak, když jsme se vrátili do vedení, tak jsem si řekl: 'Dobrá, dnes to máme! Pokud se nestane něco nešťastného, tak tento závod fakt můžeme vyhrát. To si začnete věřit a pomyslíte si: 'Někdo by mě o to dnes musel obrat, protože jinak to vyhrajeme!'" vypráví s úsměvem Ricciardo.
Díky čemu byl najednou tak rychlý? "Myslím, že okruh McLarenu fakt sedí. Bylo tomu tak i minulý rok. Neřídil jsem ho loni, ale samozřejmě jsem zažil výsledek, který tým dosáhl. Už jen díky tomu jsme tedy věděli, že do tohoto víkendu můžeme vstoupit sebevědomě."
"U mě šlo zřejmě o dvě věci, zkrátka ten okruh miluji. Vždy jsem tuto trať měl rád, vždy jsme si tady užil zábavu, takže mi vyloženě sedí. A pak se to spojí s lepším pocitem z auta v posledních dnech, s jeho lepším vnímáním a pocitem sebevědomí. Navíc v pátek jsme byli tak blízko... myslím, že jsem to ve zbytku víkendu využil ke své výhodě," shrnuje Ricciardo.
Norris v jednu chvíli vyzýval McLaren, aby dal jeho týmovému kolegovi pokyn ke zrychlení, protože jej začali ohrožovat Sergio Pérez a Valtteri Bottas, zatímco se snažil zůstat mimo dosah jejich DRS. Tým mu dal pokyn, aby zachovali pořadí a Lando si uvědomil, jak důležitý je daný výsledek.
"Rád bych vyhrál, ale jsem moc rád za to, že jsme dojeli na prvním a druhém místě. Radost z vítězství je svým způsobem přednější než mé vlastní pocity. Jsem tady mnoho let a doufám, že s McLarenem a celým týmem ještě budu mít v budoucnu možnost zabojovat o vítězství. Ale v tu chvíli jsem rád setrvával na pozici, na které jsem jezdil," dodává Norris.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.