McLaren se dočkal obrovského úspěchu, když ve Velké ceně Itálie 2021 dojel před Red Bully i Mercedesy na prvním a druhém místě. Vítěz Daniel Ricciardo navíc věří, že by jeho tažení za úspěchem neohrozil ani Lewis Hamilton s Maxem Verstappenem, i kdyby se vzájemně nevyřadili.
Australan pomohl McLarenu k první výhře od roku 2012, velké překvapení dokonal druhým místem jeho týmový kolega Lando Norris. Klíčem bylo předjetí Maxe Verstappena startujícího z pole-position před první zatáčkou.
Chvíli to sice vypadal, že se pořadí po zastávkách v boxech změní, pokud tlaku Holanďana odolá, Red Bullu však pokus o podseknutí nevyšel. McLaren předvedl nejrychlejší zastávku a v závodě byl nadále pekelně rychlý. K velké konkurenceschopnosti mu pomáhal efektivní aerodynamický balík a vysoké maximální rychlosti na rovinkách.
"Byla kola, kdy se [Verstappen] dotáhl o něco blíže, nikdy jsem se ale nemusel pořádně bránit. Byl za mnou, ale věděl jsem, že pokud se nedopustím chyby, tak to bude pro něj těžké předjet," popisuje Ricciardo průběh závodu.
"Myslím, že jsem byl byl trochu zranitelný ke konci toho stintu, kdy mi odcházely pneumatiky.Ale věřím, že to trápilo také všechny ostatní. Pomyslel jsem si tedy, že v tu chvíli budeme zranitelní. Zajel jsem do boxů a myslím, že tam zamířili taky všichni, takže jsme se v ten moment trápili všichni," pokračuje pilot McLarenu.
"A pak, když jsme se vrátili do vedení, tak jsem si řekl: 'Dobrá, dnes to máme! Pokud se nestane něco nešťastného, tak tento závod fakt můžeme vyhrát. To si začnete věřit a pomyslíte si: 'Někdo by mě o to dnes musel obrat, protože jinak to vyhrajeme!'" vypráví s úsměvem Ricciardo.
Díky čemu byl najednou tak rychlý? "Myslím, že okruh McLarenu fakt sedí. Bylo tomu tak i minulý rok. Neřídil jsem ho loni, ale samozřejmě jsem zažil výsledek, který tým dosáhl. Už jen díky tomu jsme tedy věděli, že do tohoto víkendu můžeme vstoupit sebevědomě."
"U mě šlo zřejmě o dvě věci, zkrátka ten okruh miluji. Vždy jsem tuto trať měl rád, vždy jsme si tady užil zábavu, takže mi vyloženě sedí. A pak se to spojí s lepším pocitem z auta v posledních dnech, s jeho lepším vnímáním a pocitem sebevědomí. Navíc v pátek jsme byli tak blízko... myslím, že jsem to ve zbytku víkendu využil ke své výhodě," shrnuje Ricciardo.
Norris v jednu chvíli vyzýval McLaren, aby dal jeho týmovému kolegovi pokyn ke zrychlení, protože jej začali ohrožovat Sergio Pérez a Valtteri Bottas, zatímco se snažil zůstat mimo dosah jejich DRS. Tým mu dal pokyn, aby zachovali pořadí a Lando si uvědomil, jak důležitý je daný výsledek.
"Rád bych vyhrál, ale jsem moc rád za to, že jsme dojeli na prvním a druhém místě. Radost z vítězství je svým způsobem přednější než mé vlastní pocity. Jsem tady mnoho let a doufám, že s McLarenem a celým týmem ještě budu mít v budoucnu možnost zabojovat o vítězství. Ale v tu chvíli jsem rád setrvával na pozici, na které jsem jezdil," dodává Norris.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.