Daniel Ricciardo přicházel před sezonou do McLarenu coby hvězda, která má zářit. Od Australana se očekávalo, že bude pro britský tým základním pilířem.
Nestalo se. Rodák z Perthu má problémy. Velké. Tkví v tom, že není schopen nalézt společnou řeč se svým vozem. Zatímco Lando Norris boduje prakticky nonstop, Ricciardo se prakticky nonstop trápí. A nutno říct, že zprvu bezedná důvěra týmových šéfů už také začíná nalézat své limity. Pochopitelně. Vždyť McLaren bojuje společně s Ferrari o třetí místo v Poháru konstruktérů. Jde o mimořádně napjatou řežbu, ve které má každý bod cenu zlata.
No a zatímco Ferrari má oporu v obou pilotech, jelikož jak Leclerc, tak i Sainz jezdí konzistentně, o McLarenu tohle říct nemůžeme. Norris sice jezdí skvěle, ale člověk se nemůže zbavit dojmu, že je na to leckdy (téměř pořád) sám. Ricciardo si je své palčivé situace dobře vědom. Sám říká, že pokud by byl mladší, dost možná by se z takové situace složil. Teď mu pomáhají alespoň zkušenosti, které za všechny předešlé roky nasbíral.
„Když jsem byl mladší, vždycky jsem chtěl být nejlepší. Přesněji řečeno jsem to vždycky chtěl hned. Když to hned nepřicházelo, zuřil jsem. Myslím, že pokud bych se dřív trápil tak, jak se trápím teď, nezvládl bych to a položil se," hlásí někdejší pilot Red Bullu nebo Renaultu upřímně.
„Ale teď už jsem tu nějaký pátek. Je potřeba, abych si od všeho udržel určitý odstup, zachoval chladnou hlavu a pochopil, proč věci nejdou tak, jak bych si přál. Je důležité zůstat koncentrovaný a pečlivě hledat odpovědi. To je jediná cesta ven z těch problémů. Nemůžu jen rozhazovat rukama a utíkat přede vším," pokračuje.
Ricciardo hledá vinu u sebe, nikoliv u inženýrů nebo u vozu. Zároveň dodává, že přesně takový přístup je potřeba k tomu, aby v týmu panovala dobrá nálada. „Nejsem z těch, kteří by přišli do kanceláře inženýrů a tam by se začali vztekat. Nechci působit takhle. Pokud bych tak působil, asi by si všichni řekli, že to nezvládám. Jen těžko bych si takhle získal důvěru týmu. Není to jejich vina. Oni mi poskytují veškerý servis. Všechno v týmu funguje parádně, problémem jsou moje výsledky."
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.