Do letošní sezony nastoupilo hned několik nováčků. Patrně nejlepší místo získal Juki Cunoda, jenže ten u AlphaTauri prozatím neoslnil.
Spíš právě naopak. Mladý Japonec zaujal především několika haváriemi, no a za to ho odborný poradce Helmut Marko několikrát veřejně pokáral. Marko se například nechal slyšet, že Cunoda nemá hlavu jen od toho, aby si na ni nasazoval helmu. Kromě toho Helmut zorganizoval Cunodovo přestěhování do Itálie, jehož cílem měly být lepší výsledky.
Ty ale zatím jaksi nepřicházejí. Zatímco Pierre Gasly má na svém kontě 50 mistrovských bodů, Juki Cunoda pouhých 18. Strašidelný rozdíl. Není se tak co divit, že se začíná spekulovat o Cunodově neslavném konci. Problém je však v tom, že Red Bull nemá na jeho místo nástupce. Právě tahle skutečnost by tedy mohla Jukimu obrazně řečeno zachránit krk.
„Musím říct, že některé věci jsem neočekával. Něco nebylo tak, jak jsem si myslel, že by mohlo být. Z tohoto pohledu mě některé věcí ve Formuli 1 překvapily. Ale každopádně jsem si první půlku sezony ve Formuli 1 užil a získal spoustu zkušeností. Bylo to zajímavé," líčí Cunoda, který vešel do povědomí fanoušků mimo jiné několika peprnými týmovými rádii.
„Celkově jsem docela spokojený, i když čas od času byly moje výkony poměrně nekonzistentní. Na tom musím zapracovat, ale je dobré, že se mi podařilo bodovat. Díky tomu jsem přispěl AlphaTauri k tomu, že jsme jediný tým, který letos bodoval v každém závodě." Po letní přestávce se kolotoč Formule 1 přemístí do Spa, přičemž Cunoda se na legendární okruh těší. „Mám tuhle trať rád, takže se na ni těším. Ale je jasné, že poprvé ve Formuli 1 se na ní budu cítit trochu zvláštně. Půjde o velkou výzvu," uzavírá.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.