Red Bull bude (dost možná jako jediný) i nadále vyvíjet současný monopost. Jeho šéf Christian Horner říká, že rudí býci nikdy nic nevzdávají. A s tímto přístupem chtějí porazit mistrovský Mercedes.
Počínaje příštím ročníkem vstoupí do Formule 1 zbrusu nová technická pravidla. Kvůli tomu už prakticky všechny týmy přesměrovaly své zdroje právě k této výzvě. Výjimku netvoří ani mistrovský Mercedes. Německá stáj nasadila poslední větší vylepšení v Silverstone, potažmo v Maďarsku. Teď už se Stříbrné šípy orientují na rok 2022.
Avšak Red Bull ještě hodlá svůj současný balík dále vyvíjet. Rakouská stáj chce poprvé od roku 2014 pokořit Mercedes, což je podle jejího šéfa Christiana Hornera dostatečnou motivací. „Je pravda, že tu máme rozpočtový strop, který nám to všechno trochu komplikuje, ale povaha tohoto týmu je taková, že nikdy nic nevzdáváme. V tom chceme pokračovat."
„Vždycky do toho musíte jít naplno. Znamená to, že budete pracovat o pár hodin, někdy o pár týdnů déle, ale každý závod je šance, jak uspět. Všichni v našem týmu s tímhle přístupem souhlasí. Chceme vyhrát," pokračuje Horner.
Horner nechce posuzovat ostatní týmy a jejich přístup. Věří, že ten jeho má momentálně všechno nalajnované ideálně. „Nechci soudit Mercedes nebo kohokoliv, nemám všechna data. Můžu a chci se soustředit jen na náš program. Je jasné, že když budou v prvním závodě příští sezony o dvě sekundy před námi, tak to bude zklamání. Ale já věřím, že naše zdroje máme rozdělené ideálně," uzavírá.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.