Mnozí fanoušci, ale i odborníci kritizují Maxe Verstappena za až příliš agresivní styl jízdy. Holanďan s tím však nesouhlasí a na svou obhajobu předkládá statistiku trestných bodů, ve které je na nule.
Verstappen čelil velmi konfrontačnímu přístupu od médií i odborníků zejména po GP Velké Británie, v níž během prvního kola kolidoval s Lewisem Hamiltonem a následně musel odstoupit. Brit poté závod vyhrál, díky čemuž značně zredukoval svou ztrátu v šampionátu. Ba co víc, nyní už se Hamilton v jezdeckém šampionátu vyhřívá na čele, neboť Verstappen prožil další těžký závod na maďarském Hungaroringu.
Max si každopádně nemyslí, že byl jezdil přehnaně agresivně. „Osobně bych řekl, že jsem tvrdý, ale ne agresivní. Podle mě nezacházím za hranu. Samozřejmě, že když se mě někdo pokusí předjet, snažím se mu to zkomplikovat, snažím se dostat ho do složité pozice, ale nemyslím si, že by na tom bylo něco špatného."
#F1 Drivers' penalty points to date 📊: pic.twitter.com/qBt0kh2CSi
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 16, 2021„Podle mě mám dobrý odhad situace. Myslím si, že vím, kam a jak můžu auto poslat. Dlouho jsem nebyl v pozici, kdy bych dostal jiné auto mimo trať. Mám nulu na kontě trestných bodů. Myslím si, že to mluví za všechno," pokračuje.
Určitý cejch však už na sobě třiadvacetiletý závodník má, čehož si je vědom. „Jasně, někteří to můžou vnímat jinak, ale já si myslím, že závodění je mou silnou stránkou. Ne vždycky je to ale ve vašich rukou, například v momentech, kdy do vás vrazí někdo jiný. Nicméně já v posledních letech přestal s agresivním přístupem, teď závodím tvrdě," uzavírá.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.