Mnozí fanoušci, ale i odborníci kritizují Maxe Verstappena za až příliš agresivní styl jízdy. Holanďan s tím však nesouhlasí a na svou obhajobu předkládá statistiku trestných bodů, ve které je na nule.
Verstappen čelil velmi konfrontačnímu přístupu od médií i odborníků zejména po GP Velké Británie, v níž během prvního kola kolidoval s Lewisem Hamiltonem a následně musel odstoupit. Brit poté závod vyhrál, díky čemuž značně zredukoval svou ztrátu v šampionátu. Ba co víc, nyní už se Hamilton v jezdeckém šampionátu vyhřívá na čele, neboť Verstappen prožil další těžký závod na maďarském Hungaroringu.
Max si každopádně nemyslí, že byl jezdil přehnaně agresivně. „Osobně bych řekl, že jsem tvrdý, ale ne agresivní. Podle mě nezacházím za hranu. Samozřejmě, že když se mě někdo pokusí předjet, snažím se mu to zkomplikovat, snažím se dostat ho do složité pozice, ale nemyslím si, že by na tom bylo něco špatného."
#F1 Drivers' penalty points to date 📊: pic.twitter.com/qBt0kh2CSi
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 16, 2021„Podle mě mám dobrý odhad situace. Myslím si, že vím, kam a jak můžu auto poslat. Dlouho jsem nebyl v pozici, kdy bych dostal jiné auto mimo trať. Mám nulu na kontě trestných bodů. Myslím si, že to mluví za všechno," pokračuje.
Určitý cejch však už na sobě třiadvacetiletý závodník má, čehož si je vědom. „Jasně, někteří to můžou vnímat jinak, ale já si myslím, že závodění je mou silnou stránkou. Ne vždycky je to ale ve vašich rukou, například v momentech, kdy do vás vrazí někdo jiný. Nicméně já v posledních letech přestal s agresivním přístupem, teď závodím tvrdě," uzavírá.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.