Mnozí fanoušci, ale i odborníci kritizují Maxe Verstappena za až příliš agresivní styl jízdy. Holanďan s tím však nesouhlasí a na svou obhajobu předkládá statistiku trestných bodů, ve které je na nule.
Verstappen čelil velmi konfrontačnímu přístupu od médií i odborníků zejména po GP Velké Británie, v níž během prvního kola kolidoval s Lewisem Hamiltonem a následně musel odstoupit. Brit poté závod vyhrál, díky čemuž značně zredukoval svou ztrátu v šampionátu. Ba co víc, nyní už se Hamilton v jezdeckém šampionátu vyhřívá na čele, neboť Verstappen prožil další těžký závod na maďarském Hungaroringu.
Max si každopádně nemyslí, že byl jezdil přehnaně agresivně. „Osobně bych řekl, že jsem tvrdý, ale ne agresivní. Podle mě nezacházím za hranu. Samozřejmě, že když se mě někdo pokusí předjet, snažím se mu to zkomplikovat, snažím se dostat ho do složité pozice, ale nemyslím si, že by na tom bylo něco špatného."
#F1 Drivers' penalty points to date 📊: pic.twitter.com/qBt0kh2CSi
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) August 16, 2021„Podle mě mám dobrý odhad situace. Myslím si, že vím, kam a jak můžu auto poslat. Dlouho jsem nebyl v pozici, kdy bych dostal jiné auto mimo trať. Mám nulu na kontě trestných bodů. Myslím si, že to mluví za všechno," pokračuje.
Určitý cejch však už na sobě třiadvacetiletý závodník má, čehož si je vědom. „Jasně, někteří to můžou vnímat jinak, ale já si myslím, že závodění je mou silnou stránkou. Ne vždycky je to ale ve vašich rukou, například v momentech, kdy do vás vrazí někdo jiný. Nicméně já v posledních letech přestal s agresivním přístupem, teď závodím tvrdě," uzavírá.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.