Ferrari ve snaze porazit McLaren v letošním boji o třetí příčku v šampionátu konstruktérů chystá významné vylepšení svého motoru, jak potvrdil jejich šéf Mattia Binotto. Jak to jde dohromady se zněním aktuálních pravidel?
Po Velké ceně Maďarska mají stáje z Maranella i z Wokingu na svém kontě shodný počet 163 bodů, díky lepším dílčím výsledkům je Scuderia řazena výše. Ve snaze vybojovat třetí příčku připravuje kromě aerodynamický vylepšení také pokrok na straně pohonné jednotky.
"Být třetím je rozhodně možným cílem. Momentálně třetí jsme, máme stejný počet bodů, ale jsme třetí. Tým si vede dobře, zlepšujeme se, proto si myslím, že to můžeme dokázat, o tom žádná. Podle mě však musí jít o jednoduchý následek toho, že se zlepšíme ve všech oblastech," říká Binotto.
Ferrari loni mělo po úpravě pravidel nejslabší motor v poli, což se odráželo v maximálních rychlostech. Ty byly slabinou předchozího monopostu. Letošní SF21 je na tom mnohem lépe, podle týmu to však není zcela zásluhou pohonné jednotky.
Podle Binotta se chystají ve druhé části sezóny nasadit další vylepšení: "Od nynějška do konce sezóny nasadíme nové díly v oblasti pohonné jednotky." Jeho piloti Charles Leclerc a Carlos Sainz se tedy můžou těšit na rychlejší vůz.
Jak to ale hodlají v Maranellu ve světle nových pravidel vymyslet? Během roku 2021 mohou týmy totiž nasadit pouze jednu novou verzi proti loňsku - žádné nové díly není možné v oblasti pohonné jednotky nasazovat.
"Jen abych to vysvětlil: podle pravidel pro rok 2021 můžete mít v tomto roce zcela novou pohonnou jednotku. To znamená, že můžete přijít s vylepšením všech komponent pohonné jednotky, ať už je to spalovací motor, turbo, MGU-H, baterie, MGU-K atd.," popisuje Binotto.
"Když jsme ale začali sezónu, tak jsme neměli zcela novou pohonnou jednotku. Stále tedy existují díly, které jsou z minulého roku a u nich přijdeme s evolucí," pokračuje 51letý Švýcar, který vede Ferrari od počátku 7. ledna 2019, kdy na pozici vystřídal Maurizia Arrivabeneho.
A co si od dílčího vylepšení pohonné jednotky slibuje? "Pro nás půjde o důležitý, nebo přinejmenším o významný krok před koncem sezóny. Ale co je ještě důležitější, pro nás půjde opět o zkušenost z pohledu roku 2022."
"Myslím si tedy, že máme veškeré ingredience pro to, abychom sezónu dobře zakončili. A třetí místo podle mě získáme," shrnuje jasně své dojmy Binotto.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce