Ferrari chystá po letní pauze velké vylepšení pohonné jednotky. Co na to pravidla?

Carlos Sainz s Ferrari SF21
Carlos Sainz s Ferrari SF21, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 10. srpna 2021 07:00
Sdílej:

Ferrari ve snaze porazit McLaren v letošním boji o třetí příčku v šampionátu konstruktérů chystá významné vylepšení svého motoru, jak potvrdil jejich šéf Mattia Binotto. Jak to jde dohromady se zněním aktuálních pravidel?

Po Velké ceně Maďarska mají stáje z Maranella i z Wokingu na svém kontě shodný počet 163 bodů, díky lepším dílčím výsledkům je Scuderia řazena výše. Ve snaze vybojovat třetí příčku připravuje kromě aerodynamický vylepšení také pokrok na straně pohonné jednotky.

"Být třetím je rozhodně možným cílem. Momentálně třetí jsme, máme stejný počet bodů, ale jsme třetí. Tým si vede dobře, zlepšujeme se, proto si myslím, že to můžeme dokázat, o tom žádná. Podle mě však musí jít o jednoduchý následek toho, že se zlepšíme ve všech oblastech," říká Binotto.

Ferrari loni mělo po úpravě pravidel nejslabší motor v poli, což se odráželo v maximálních rychlostech. Ty byly slabinou předchozího monopostu. Letošní SF21 je na tom mnohem lépe, podle týmu to však není zcela zásluhou pohonné jednotky.

Podle Binotta se chystají ve druhé části sezóny nasadit další vylepšení: "Od nynějška do konce sezóny nasadíme nové díly v oblasti pohonné jednotky." Jeho piloti Charles Leclerc a Carlos Sainz se tedy můžou těšit na rychlejší vůz.

Jak to ale hodlají v Maranellu ve světle nových pravidel vymyslet? Během roku 2021 mohou týmy totiž nasadit pouze jednu novou verzi proti loňsku - žádné nové díly není možné v oblasti pohonné jednotky nasazovat.

"Jen abych to vysvětlil: podle pravidel pro rok 2021 můžete mít v tomto roce zcela novou pohonnou jednotku. To znamená, že můžete přijít s vylepšením všech komponent pohonné jednotky, ať už je to spalovací motor, turbo, MGU-H, baterie, MGU-K atd.," popisuje Binotto.

"Když jsme ale začali sezónu, tak jsme neměli zcela novou pohonnou jednotku. Stále tedy existují díly, které jsou z minulého roku a u nich přijdeme s evolucí," pokračuje 51letý Švýcar, který vede Ferrari od počátku 7. ledna 2019, kdy na pozici vystřídal Maurizia Arrivabeneho.

A co si od dílčího vylepšení pohonné jednotky slibuje? "Pro nás půjde o důležitý, nebo přinejmenším o významný krok před koncem sezóny. Ale co je ještě důležitější, pro nás půjde opět o zkušenost z pohledu roku 2022."

"Myslím si tedy, že máme veškeré ingredience pro to, abychom sezónu dobře zakončili. A třetí místo podle mě získáme," shrnuje jasně své dojmy Binotto.

Stalo se
Novinky
Lewis Hamilton v Rakousku.

Lewis Hamilton po závodě v Rakousku s Ferrari znovu zklamaný: Musím přijít na to, proč jsem byl tak pomalý

Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

„Zatracení idioti!“ řval Max Verstappen po bouračce ve Spielbergu. Na trati ale šokoval chováním

Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.

Grand Prix
Lando Norris v Rakousku.

GP Rakouska: McLaren na prvním a druhém místě. Verstappen nedojel

Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho. 

Novinky
Max Verstappen v Rakousku

Max Verstappen a čas změny? Bernie Ecclestone promluvil o roku 2026, kde by měl závodit

Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.