Jos Verstappen má na úspěšné kariéře svého syna bezpochyby lví podíl. V rozhovoru, který poskytl anglickým novinářům nyní prozradil, kdy a proč začal pozorovat Maxův talent.
O Maxi Verstappenovi se leckdy tvrdí, že je to závodnický „produkt" svého otce. Pravda je taková, že i Jos Verstappen působil je Formuli 1, když hájil například barvy Benettonu. Už teď ale můžeme říci, že Max ho v dosažených úspěších překonal.
Synova talentu si Verstappen senior všiml, když Maxovi bylo sedm let. „Když mu bylo sedm, začal jsem pozorovat jeho talent. Vždycky dokázal být extrémně rychlý během prvního kola, nezáleželo na tom, jestli měl studené pneumatiky, prostě auto hnal na limit. To samé platí o předjíždění, když se na něj zaměříte, zjistíte, jak chladnokrevně a vypočítavě si umí připravit pozici pro útok," popisuje Jos Verstappen.
Ten zároveň uznává, že byl na syna tvrdý. Někdy možná až moc. Vždy mu ale prý šlo zejména o to, aby Maxe naučil vyhrávat. Za každou cenu. „My jsme nejezdili na závody, abychom bojovali s ostatními. Jezdili jsme na ně, abychom vyhráli. To jsem Maxe učil - chtěl jsem jedinou věc - aby vyhrál."
I když už nynější hvězda Red Bullu kráčí kariérou sama, závody prý v rodině i nadále společně probírají. „Voláme si každý den, kdy Max závodí. To se mi moc líbí. Říkám mu svoje názory a on mně zase ty svoje. Ví, že vždycky nemusí odpovídat, ale mně stačí když vím, že se nad danou věcí vždycky zamyslí," říká Jos Verstappen závěrem.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.