Nově uzavřené manželství mezi McLarenem a Danielem Ricciardem se nevyvíjí podle představ. Australský závodník nepodává ve srovnání se svým týmovým kolegou dobré výkony, na což McLaren doplácí v Poháru konstruktérů. Šéf týmu Andreas Seidl dal poprvé veřejně najevo svou nespokojenost.
Daniel Ricciardo byl před sezonou vnímán coby velká posila McLarenu. Od dvaatřicetiletého Australana se čekalo, že bude lídrem týmu. Jeho zkušenosti měli tým z Wokingu posunout na další úroveň.
Jenže to se zatím nestalo. Pravda je taková, že Ricciardo se v novém týmu trápí. Bývalá hvězda Red Bullu stále nedokáže využít maxima potenciálu svého nového vozu, na což McLaren doplácí v Poháru konstruktérů.
A šéf týmu Andreas Seidl už začíná dávat najevo svou nespokojenost. „Pravda je taková, že Daniel určitě neočekával takhle těžký začátek nového angažmá. Abych byl upřímný, tak i my v McLarenu jsme si mysleli, že touto dobou bude rychlejší," říká.
Přesto však Seidl schopnostem australského pilota i nadále důvěřuje. „Jsem si jistý, že se do toho dostane. Jen to bude chtít ještě nějaký čas." Boss McLarenu tak může mít alespoň radost z výkonů Landa Norrise. Mladý Brit se stal lídrem týmu, na kterého je spoleh.
„Lando je skvělý. I přes svůj nízký věk nedělá v podstatě žádné chyby. Dokáže se koncentrovat a nezmatkuje ani v momentě, když mu něco nevyjde. Je odhodlaný. Dokáže také využívat šance, jež se mu naskytnou," má jasno Andreas Seidl.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.