Nově uzavřené manželství mezi McLarenem a Danielem Ricciardem se nevyvíjí podle představ. Australský závodník nepodává ve srovnání se svým týmovým kolegou dobré výkony, na což McLaren doplácí v Poháru konstruktérů. Šéf týmu Andreas Seidl dal poprvé veřejně najevo svou nespokojenost.
Daniel Ricciardo byl před sezonou vnímán coby velká posila McLarenu. Od dvaatřicetiletého Australana se čekalo, že bude lídrem týmu. Jeho zkušenosti měli tým z Wokingu posunout na další úroveň.
Jenže to se zatím nestalo. Pravda je taková, že Ricciardo se v novém týmu trápí. Bývalá hvězda Red Bullu stále nedokáže využít maxima potenciálu svého nového vozu, na což McLaren doplácí v Poháru konstruktérů.
A šéf týmu Andreas Seidl už začíná dávat najevo svou nespokojenost. „Pravda je taková, že Daniel určitě neočekával takhle těžký začátek nového angažmá. Abych byl upřímný, tak i my v McLarenu jsme si mysleli, že touto dobou bude rychlejší," říká.
Přesto však Seidl schopnostem australského pilota i nadále důvěřuje. „Jsem si jistý, že se do toho dostane. Jen to bude chtít ještě nějaký čas." Boss McLarenu tak může mít alespoň radost z výkonů Landa Norrise. Mladý Brit se stal lídrem týmu, na kterého je spoleh.
„Lando je skvělý. I přes svůj nízký věk nedělá v podstatě žádné chyby. Dokáže se koncentrovat a nezmatkuje ani v momentě, když mu něco nevyjde. Je odhodlaný. Dokáže také využívat šance, jež se mu naskytnou," má jasno Andreas Seidl.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.