McLaren zůstává realistou, pokud jde o skutečnou rychlost jejich vozu, byť minulý víkend v Rakousku senzačně bojoval o pole-position a v závodě byl na úrovni Mercedesů.
Lando Norris se kvalifikoval do první řady, když na Maxe Verstappena s Red Bullem ztratil jen 48 tisícin sekundy, a v úspěšné tažení pokračoval i v neděli. Předjel sice Lewise Hamiltona s drobným technickým problémem, ale za Valtteriho Bottase se propadl jen kvůli pětisekundové penalizaci. Fina se celou dobu držel a cílem projel jen 2 sekundy po něm.
"Myslím, že musíme být realisté - šlo o trať, která našemu autu seděla. Bylo to příjemné sledovat. Myslím, že ve srovnání s minulým týdnem jsme i díky novým dílům a vyladění rozhodně dosáhli pokroku ve výkonnosti - v kvalifikaci i v závodě," pochvaluje si šéf týmu Andreas Seidl.
"Umožnilo nám to dostat se do pozice, kdy jsme mohli bojovat se špičkovými vozy. Ale nevím přesně, jaké potíže měl například Mercedes nebo Lewis, což nám dalo šanci dojet na pódiu čistě díky naší výkonnosti, což je skvělé," raduje se dále z dobrého výsledku v Rakousku.
Před závodem přitom očekával, že i přes dobrou výchozí pozici Norrise na roštu, skončí přinejlepším pátí. Ani ve snu jej nenapadlo, že by mohli porazit Mercedes a Red Bull.
“Everybody has contributed. A big thank you to every single member of the team for making this happen.” - Andreas Seidl. 👏#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/PncX04FSsG
— McLaren (@McLarenF1) July 5, 2021"Nemá cenu se zabývat věcmi, které nejsou. Musíte být realisté. Když se podíváte na závod na stejné trati minule, tak jsme neměli žádnou šanci bojovat s těmi vozy. Byla tam obrovská mezera. Věděli jsme, že následující týden budeme mít lepší auto, nemohli jsme však očekávat, že s nimi budeme takto bojovat. Zároveň nevíme, jaké problémy měli - zejména Mercedes," vrací se k poslednímu podniku ve Spielbergu.
"Víme přesně, jak na tom jako tým jsme, víme, jakou máme ztrátu. Víme, jak zaostáváme jako tým v oblasti infrastruktury a tak dále. Takže to není překvapením, že jsme na tom tak, jak na tom jsme," přiznává i přes výborné výsledky šéf McLarenu.
"Jsme na cestě. Máme jasný plán, jak chceme stáhnout tuto ztrátu. A to pár let potrvá. Nicméně je dobré, že dosahujeme pokroků. Jsme ambiciózní. Neexistuje žádné kouzlo a myslím, že je dobré zůstávat při zemi a nenechat se unést takovými výsledky jako v Rakousku, které jsou skvělé a týmu dodávají energii.
"Nemění ale celkový obrázek - reálný obrázek toho, jak na tom jsme," uznává Seidl po velmi úspěšném víkendu, po němž si navíc upevnili třetí pozici v šampionátu před Ferrari - to nyní ztrácí o 7 bodů více, celkově již 19 bodů.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.