McLaren zůstává realistou, pokud jde o skutečnou rychlost jejich vozu, byť minulý víkend v Rakousku senzačně bojoval o pole-position a v závodě byl na úrovni Mercedesů.
Lando Norris se kvalifikoval do první řady, když na Maxe Verstappena s Red Bullem ztratil jen 48 tisícin sekundy, a v úspěšné tažení pokračoval i v neděli. Předjel sice Lewise Hamiltona s drobným technickým problémem, ale za Valtteriho Bottase se propadl jen kvůli pětisekundové penalizaci. Fina se celou dobu držel a cílem projel jen 2 sekundy po něm.
"Myslím, že musíme být realisté - šlo o trať, která našemu autu seděla. Bylo to příjemné sledovat. Myslím, že ve srovnání s minulým týdnem jsme i díky novým dílům a vyladění rozhodně dosáhli pokroku ve výkonnosti - v kvalifikaci i v závodě," pochvaluje si šéf týmu Andreas Seidl.
"Umožnilo nám to dostat se do pozice, kdy jsme mohli bojovat se špičkovými vozy. Ale nevím přesně, jaké potíže měl například Mercedes nebo Lewis, což nám dalo šanci dojet na pódiu čistě díky naší výkonnosti, což je skvělé," raduje se dále z dobrého výsledku v Rakousku.
Před závodem přitom očekával, že i přes dobrou výchozí pozici Norrise na roštu, skončí přinejlepším pátí. Ani ve snu jej nenapadlo, že by mohli porazit Mercedes a Red Bull.
“Everybody has contributed. A big thank you to every single member of the team for making this happen.” - Andreas Seidl. 👏#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/PncX04FSsG
— McLaren (@McLarenF1) July 5, 2021"Nemá cenu se zabývat věcmi, které nejsou. Musíte být realisté. Když se podíváte na závod na stejné trati minule, tak jsme neměli žádnou šanci bojovat s těmi vozy. Byla tam obrovská mezera. Věděli jsme, že následující týden budeme mít lepší auto, nemohli jsme však očekávat, že s nimi budeme takto bojovat. Zároveň nevíme, jaké problémy měli - zejména Mercedes," vrací se k poslednímu podniku ve Spielbergu.
"Víme přesně, jak na tom jako tým jsme, víme, jakou máme ztrátu. Víme, jak zaostáváme jako tým v oblasti infrastruktury a tak dále. Takže to není překvapením, že jsme na tom tak, jak na tom jsme," přiznává i přes výborné výsledky šéf McLarenu.
"Jsme na cestě. Máme jasný plán, jak chceme stáhnout tuto ztrátu. A to pár let potrvá. Nicméně je dobré, že dosahujeme pokroků. Jsme ambiciózní. Neexistuje žádné kouzlo a myslím, že je dobré zůstávat při zemi a nenechat se unést takovými výsledky jako v Rakousku, které jsou skvělé a týmu dodávají energii.
"Nemění ale celkový obrázek - reálný obrázek toho, jak na tom jsme," uznává Seidl po velmi úspěšném víkendu, po němž si navíc upevnili třetí pozici v šampionátu před Ferrari - to nyní ztrácí o 7 bodů více, celkově již 19 bodů.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.