McLaren zůstává realistou, pokud jde o skutečnou rychlost jejich vozu, byť minulý víkend v Rakousku senzačně bojoval o pole-position a v závodě byl na úrovni Mercedesů.
Lando Norris se kvalifikoval do první řady, když na Maxe Verstappena s Red Bullem ztratil jen 48 tisícin sekundy, a v úspěšné tažení pokračoval i v neděli. Předjel sice Lewise Hamiltona s drobným technickým problémem, ale za Valtteriho Bottase se propadl jen kvůli pětisekundové penalizaci. Fina se celou dobu držel a cílem projel jen 2 sekundy po něm.
"Myslím, že musíme být realisté - šlo o trať, která našemu autu seděla. Bylo to příjemné sledovat. Myslím, že ve srovnání s minulým týdnem jsme i díky novým dílům a vyladění rozhodně dosáhli pokroku ve výkonnosti - v kvalifikaci i v závodě," pochvaluje si šéf týmu Andreas Seidl.
"Umožnilo nám to dostat se do pozice, kdy jsme mohli bojovat se špičkovými vozy. Ale nevím přesně, jaké potíže měl například Mercedes nebo Lewis, což nám dalo šanci dojet na pódiu čistě díky naší výkonnosti, což je skvělé," raduje se dále z dobrého výsledku v Rakousku.
Před závodem přitom očekával, že i přes dobrou výchozí pozici Norrise na roštu, skončí přinejlepším pátí. Ani ve snu jej nenapadlo, že by mohli porazit Mercedes a Red Bull.
“Everybody has contributed. A big thank you to every single member of the team for making this happen.” - Andreas Seidl. 👏#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/PncX04FSsG
— McLaren (@McLarenF1) July 5, 2021"Nemá cenu se zabývat věcmi, které nejsou. Musíte být realisté. Když se podíváte na závod na stejné trati minule, tak jsme neměli žádnou šanci bojovat s těmi vozy. Byla tam obrovská mezera. Věděli jsme, že následující týden budeme mít lepší auto, nemohli jsme však očekávat, že s nimi budeme takto bojovat. Zároveň nevíme, jaké problémy měli - zejména Mercedes," vrací se k poslednímu podniku ve Spielbergu.
"Víme přesně, jak na tom jako tým jsme, víme, jakou máme ztrátu. Víme, jak zaostáváme jako tým v oblasti infrastruktury a tak dále. Takže to není překvapením, že jsme na tom tak, jak na tom jsme," přiznává i přes výborné výsledky šéf McLarenu.
"Jsme na cestě. Máme jasný plán, jak chceme stáhnout tuto ztrátu. A to pár let potrvá. Nicméně je dobré, že dosahujeme pokroků. Jsme ambiciózní. Neexistuje žádné kouzlo a myslím, že je dobré zůstávat při zemi a nenechat se unést takovými výsledky jako v Rakousku, které jsou skvělé a týmu dodávají energii.
"Nemění ale celkový obrázek - reálný obrázek toho, jak na tom jsme," uznává Seidl po velmi úspěšném víkendu, po němž si navíc upevnili třetí pozici v šampionátu před Ferrari - to nyní ztrácí o 7 bodů více, celkově již 19 bodů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.