McLaren zůstává realistou, pokud jde o skutečnou rychlost jejich vozu, byť minulý víkend v Rakousku senzačně bojoval o pole-position a v závodě byl na úrovni Mercedesů.
Lando Norris se kvalifikoval do první řady, když na Maxe Verstappena s Red Bullem ztratil jen 48 tisícin sekundy, a v úspěšné tažení pokračoval i v neděli. Předjel sice Lewise Hamiltona s drobným technickým problémem, ale za Valtteriho Bottase se propadl jen kvůli pětisekundové penalizaci. Fina se celou dobu držel a cílem projel jen 2 sekundy po něm.
"Myslím, že musíme být realisté - šlo o trať, která našemu autu seděla. Bylo to příjemné sledovat. Myslím, že ve srovnání s minulým týdnem jsme i díky novým dílům a vyladění rozhodně dosáhli pokroku ve výkonnosti - v kvalifikaci i v závodě," pochvaluje si šéf týmu Andreas Seidl.
"Umožnilo nám to dostat se do pozice, kdy jsme mohli bojovat se špičkovými vozy. Ale nevím přesně, jaké potíže měl například Mercedes nebo Lewis, což nám dalo šanci dojet na pódiu čistě díky naší výkonnosti, což je skvělé," raduje se dále z dobrého výsledku v Rakousku.
Před závodem přitom očekával, že i přes dobrou výchozí pozici Norrise na roštu, skončí přinejlepším pátí. Ani ve snu jej nenapadlo, že by mohli porazit Mercedes a Red Bull.
“Everybody has contributed. A big thank you to every single member of the team for making this happen.” - Andreas Seidl. 👏#AustrianGP 🇦🇹 pic.twitter.com/PncX04FSsG
— McLaren (@McLarenF1) July 5, 2021"Nemá cenu se zabývat věcmi, které nejsou. Musíte být realisté. Když se podíváte na závod na stejné trati minule, tak jsme neměli žádnou šanci bojovat s těmi vozy. Byla tam obrovská mezera. Věděli jsme, že následující týden budeme mít lepší auto, nemohli jsme však očekávat, že s nimi budeme takto bojovat. Zároveň nevíme, jaké problémy měli - zejména Mercedes," vrací se k poslednímu podniku ve Spielbergu.
"Víme přesně, jak na tom jako tým jsme, víme, jakou máme ztrátu. Víme, jak zaostáváme jako tým v oblasti infrastruktury a tak dále. Takže to není překvapením, že jsme na tom tak, jak na tom jsme," přiznává i přes výborné výsledky šéf McLarenu.
"Jsme na cestě. Máme jasný plán, jak chceme stáhnout tuto ztrátu. A to pár let potrvá. Nicméně je dobré, že dosahujeme pokroků. Jsme ambiciózní. Neexistuje žádné kouzlo a myslím, že je dobré zůstávat při zemi a nenechat se unést takovými výsledky jako v Rakousku, které jsou skvělé a týmu dodávají energii.
"Nemění ale celkový obrázek - reálný obrázek toho, jak na tom jsme," uznává Seidl po velmi úspěšném víkendu, po němž si navíc upevnili třetí pozici v šampionátu před Ferrari - to nyní ztrácí o 7 bodů více, celkově již 19 bodů.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.
Lando Norris ukázal v Abu Dhabi svou rychlost už v prvním tréninku, když těsně porazil Maxe Verstappena, zatímco jeho týmový kolega Oscar Piastri musel kvůli závazkům mladého jezdce vynechat tuto část víkendu.
Juan Pablo Montoya vidí náročný víkend McLarenu v Kataru jako tiché varování, které může tým připravit na závěrečný souboj v Abu Dhabí.
Japonský pilot Yuki Tsunoda přiznal, že skutečnost jeho odsunutí z boje o závodní sedačku Red Bullu pro sezonu 2026 na něj ještě plně nedolehla.
Charles Leclerc se v Abú Zabí představí na trati společně se svým bratrem Arthurem, který nahradí Lewise Hamiltona během prvního volného tréninku.
Lewis Hamilton se otevřeně vyjádřil k současné generaci vozů Formule 1 a naznačil své obavy z nadcházejících technických změn v příští sezóně.
Lando Norris, Max Verstappen a Oscar Piastri vystoupili před novináři před finále sezony v Abú Zabí a snažili se působit co nejklidněji.
Lewis Hamilton poukázal na problém, který podle něj v letošní sezoně výrazně ovlivnil atmosféru uvnitř Ferrari. Podle něj tlak zvenčí na piloty výrazně zatížil psychiku celé stáje.
McLaren vstupuje do závěrečného závodu sezony v Abú Zabí s jasným cílem zajistit, aby jeden z jeho jezdců porazil Maxe Verstappena a získal titul, aniž by tým zasahoval do přirozeného souboje mezi Oscarem Piastrim a Landem Norrisem.
Oscar Piastri vynechá úvodní páteční trénink v Abú Zabí, aby McLaren splnil pravidlo nasazení nováčka, a jeho vůz převezme testovací jezdec Pato O’Ward, který týmu poskytne cenná data.
Lewis Hamilton přiznal, že po Velké ceně Kataru vůbec netušil, že Max Verstappen závod vyhrál, a jeho reakce odhalila napětí a dramatický vývoj boje o titul.