Carlos Sainz to ve svých začátcích v královně motorsportu neměl jednoduché. Red Bull dal přednost Maxi Verstappenovi, u Renaultu strávil Španěl jen rok, přičemž opravdovou důvěru zažil rodák z Madridu až u McLarenu. Právě proto na něj vzpomíná jen v tom nejlepším.
Carlosi Sainzovi je teprve šestadvacet let, přesto už patří mezi ty zkušenější piloty ve Formuli 1. Rodák z Madridu vystřídal do této doby čtyři různé týmy, což se řadě pilotů nepovede ani za celou kariéru. První krůčky udělal Sainz u Toro Rosso, kde se mimo jiné poměřil s Maxem Verstappenem.
Následně zamířil do Renaultu, ale toto angažmá mu - jak sám přiznává příliš nesedlo. Důvodů bylo hned několik. Tak třeba skutečnost, že Renault o Sainzovi pochyboval a nevěřil v jeho schopnosti.
„Tehdy to z mé strany nebyl nejlepší rok. Musel jsem si zvyknout na nový tým, jenže tenkrát se to nebralo tak jako dnes. Nebyla to taková výzva. Říkal jsem, že potřebuju víc času, ale nikdo na to nebral zřetel. V týmu mě neposlouchali. Navíc se začalo spekulovat o možném příchodu Ricciarda nebo Ocona, takže to pro mě nebyla dobrá situace," hlásí nynější pilot Ferrari.
Sainz nakonec zamířil k McLarenu, kde naplno rozkvetl jeho talent. Stal se lídrem týmu, který táhl britskou stáj k lepším zítřkům. Společně s Landem Norrisem utvořili velmi silnou jezdeckou sestavu, která se navzájem posouvala k lepším výkonům. Carlos přitom nezapomíná zmínit, že výrazný podíl na jeho obrození mělo vedení McLarenu. Ve Wokingu totiž podle svých slov cítil důvěru, jež mu pomáhala.
„McLaren mi ukázal, jak důležité je, když jezdec cítí podporu, když vidíte, že si vás tým váží. Atmosféra v týmu byla skvělá, všechno do sebe zapadalo. Dostávali jsme ty nejlepší podmínky k tomu, abychom mohli podávat špičkové výkony. Děkuju McLarenu za to, že mi dal kontrakt na dva roky. Díky tomu jsem poznal stabilitu," vzpomíná Španěl.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.