Carlos Sainz to ve svých začátcích v královně motorsportu neměl jednoduché. Red Bull dal přednost Maxi Verstappenovi, u Renaultu strávil Španěl jen rok, přičemž opravdovou důvěru zažil rodák z Madridu až u McLarenu. Právě proto na něj vzpomíná jen v tom nejlepším.
Carlosi Sainzovi je teprve šestadvacet let, přesto už patří mezi ty zkušenější piloty ve Formuli 1. Rodák z Madridu vystřídal do této doby čtyři různé týmy, což se řadě pilotů nepovede ani za celou kariéru. První krůčky udělal Sainz u Toro Rosso, kde se mimo jiné poměřil s Maxem Verstappenem.
Následně zamířil do Renaultu, ale toto angažmá mu - jak sám přiznává příliš nesedlo. Důvodů bylo hned několik. Tak třeba skutečnost, že Renault o Sainzovi pochyboval a nevěřil v jeho schopnosti.
„Tehdy to z mé strany nebyl nejlepší rok. Musel jsem si zvyknout na nový tým, jenže tenkrát se to nebralo tak jako dnes. Nebyla to taková výzva. Říkal jsem, že potřebuju víc času, ale nikdo na to nebral zřetel. V týmu mě neposlouchali. Navíc se začalo spekulovat o možném příchodu Ricciarda nebo Ocona, takže to pro mě nebyla dobrá situace," hlásí nynější pilot Ferrari.
Sainz nakonec zamířil k McLarenu, kde naplno rozkvetl jeho talent. Stal se lídrem týmu, který táhl britskou stáj k lepším zítřkům. Společně s Landem Norrisem utvořili velmi silnou jezdeckou sestavu, která se navzájem posouvala k lepším výkonům. Carlos přitom nezapomíná zmínit, že výrazný podíl na jeho obrození mělo vedení McLarenu. Ve Wokingu totiž podle svých slov cítil důvěru, jež mu pomáhala.
„McLaren mi ukázal, jak důležité je, když jezdec cítí podporu, když vidíte, že si vás tým váží. Atmosféra v týmu byla skvělá, všechno do sebe zapadalo. Dostávali jsme ty nejlepší podmínky k tomu, abychom mohli podávat špičkové výkony. Děkuju McLarenu za to, že mi dal kontrakt na dva roky. Díky tomu jsem poznal stabilitu," vzpomíná Španěl.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.