Carlos Sainz to ve svých začátcích v královně motorsportu neměl jednoduché. Red Bull dal přednost Maxi Verstappenovi, u Renaultu strávil Španěl jen rok, přičemž opravdovou důvěru zažil rodák z Madridu až u McLarenu. Právě proto na něj vzpomíná jen v tom nejlepším.
Carlosi Sainzovi je teprve šestadvacet let, přesto už patří mezi ty zkušenější piloty ve Formuli 1. Rodák z Madridu vystřídal do této doby čtyři různé týmy, což se řadě pilotů nepovede ani za celou kariéru. První krůčky udělal Sainz u Toro Rosso, kde se mimo jiné poměřil s Maxem Verstappenem.
Následně zamířil do Renaultu, ale toto angažmá mu - jak sám přiznává příliš nesedlo. Důvodů bylo hned několik. Tak třeba skutečnost, že Renault o Sainzovi pochyboval a nevěřil v jeho schopnosti.
„Tehdy to z mé strany nebyl nejlepší rok. Musel jsem si zvyknout na nový tým, jenže tenkrát se to nebralo tak jako dnes. Nebyla to taková výzva. Říkal jsem, že potřebuju víc času, ale nikdo na to nebral zřetel. V týmu mě neposlouchali. Navíc se začalo spekulovat o možném příchodu Ricciarda nebo Ocona, takže to pro mě nebyla dobrá situace," hlásí nynější pilot Ferrari.
Sainz nakonec zamířil k McLarenu, kde naplno rozkvetl jeho talent. Stal se lídrem týmu, který táhl britskou stáj k lepším zítřkům. Společně s Landem Norrisem utvořili velmi silnou jezdeckou sestavu, která se navzájem posouvala k lepším výkonům. Carlos přitom nezapomíná zmínit, že výrazný podíl na jeho obrození mělo vedení McLarenu. Ve Wokingu totiž podle svých slov cítil důvěru, jež mu pomáhala.
„McLaren mi ukázal, jak důležité je, když jezdec cítí podporu, když vidíte, že si vás tým váží. Atmosféra v týmu byla skvělá, všechno do sebe zapadalo. Dostávali jsme ty nejlepší podmínky k tomu, abychom mohli podávat špičkové výkony. Děkuju McLarenu za to, že mi dal kontrakt na dva roky. Díky tomu jsem poznal stabilitu," vzpomíná Španěl.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.
Ferrari oznámilo, že během středečního filmovacího dne na okruhu Mugello usednou do vozu oba jeho jezdci – Lewis Hamilton i Charles Leclerc. Italský tým zde poprvé nasadí nové zadní zavěšení, které má být klíčové před nadcházející Velkou cenou Belgie.
Helmut Marko oznámil, že Max Verstappen může očekávat řadu technických vylepšení před posledními dvěma závody před letní přestávkou. Rakouský poradce Red Bullu potvrdil, že tým připravil několik důležitých upgradů, které by měly pomoci Verstappenovi udržet tempo v boji o šampionát.
Lando Norris označil své vítězství na Velké ceně Velké Británie 2025 za nejdůležitější moment své dosavadní kariéry. Emotivní triumf před domácím publikem pro něj znamená naplnění dlouholetého snu.
Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.