Úvodní trénink na Velkou cenu Francie zvládl nejlépe Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem. Piloty stříbrných šípů následovaly oba Red Bully, dobře vypadá také McLaren.
Jezdce a týmy přivítalo ve Francii slunečné počasí. Po deseti minutách se v čele výsledkové listiny vyhříval Verstappen s náskokem více než vteřiny na Sainze a Norrise. Drobné výlety mimo trať předvedli Bottas s Raikkonenem, hůře dopadl Fin ve službách Mercedesu, který si poškodil přední křídlo a musel do garáže.
Hamilton zatím na svého holandského rivala nestačil - Brit ztrácel sedm desetin. Velký smyk předvedl Vettel, který si kvůli tomu zničil jednu sadu nejměkčích pneumatik, navíc po nárazu do bariéry utrpělo drobné škody také Vettelovo zadní křídlo. Nicméně do boxů odjel pilot Aston Martinu sám.
Na čele se mezitím usadily oba Red Bully (1. a 2. místo) a oba Mercedesy (3. a 4. místo). Pěkný čas zajel Alonso, který se při domácí GP Alpine vyšvihl na pátou příčku. O chvíli později se těsně před Španěla dostal Leclerc, který jel na červeném obutí. Nicméně tempo Ferrari zatím úplně slavně nevypadá.
Vettel loses the back end and damages his rear wing 😖He's now back in the pits for repairs#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/opxUFl3z3O
— Formula 1 (@F1) June 18, 2021Na vedoucí pozici se mezitím dostal Bottas, jehož následoval Hamilton. Naopak Verstappen při svém rychlém kole chyboval a vyjel mimo trať. Hvězda Red Bullu hlásila okamžitě do vysílačky, že to zřejmě nevydržela podlaha monopostu.
Solidně se prezentovala Alfa Romeo - její piloti se nacházeli v první desítce - Giovinazzi byl devátý, Raikkonen desátý. Slušně vypadal také McLaren, který by tentokrát mohl být třetí nejvýraznější silou ve startovním poli. Závěr výsledkové listiny patřil tradičně Haasu a Williamsu. Nijak růžově na tom nebyl ani Aston Martin a Ferrari.
Vypadá to, že na čele si to opět rozdají Mercedes s Red Bullem, střed pole by tentokrát mohl být velmi vyrovnaný. Odpoledne je na programu druhý trénink.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.