Úvodní trénink na Velkou cenu Francie zvládl nejlépe Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem. Piloty stříbrných šípů následovaly oba Red Bully, dobře vypadá také McLaren.
Jezdce a týmy přivítalo ve Francii slunečné počasí. Po deseti minutách se v čele výsledkové listiny vyhříval Verstappen s náskokem více než vteřiny na Sainze a Norrise. Drobné výlety mimo trať předvedli Bottas s Raikkonenem, hůře dopadl Fin ve službách Mercedesu, který si poškodil přední křídlo a musel do garáže.
Hamilton zatím na svého holandského rivala nestačil - Brit ztrácel sedm desetin. Velký smyk předvedl Vettel, který si kvůli tomu zničil jednu sadu nejměkčích pneumatik, navíc po nárazu do bariéry utrpělo drobné škody také Vettelovo zadní křídlo. Nicméně do boxů odjel pilot Aston Martinu sám.
Na čele se mezitím usadily oba Red Bully (1. a 2. místo) a oba Mercedesy (3. a 4. místo). Pěkný čas zajel Alonso, který se při domácí GP Alpine vyšvihl na pátou příčku. O chvíli později se těsně před Španěla dostal Leclerc, který jel na červeném obutí. Nicméně tempo Ferrari zatím úplně slavně nevypadá.
Vettel loses the back end and damages his rear wing 😖He's now back in the pits for repairs#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/opxUFl3z3O
— Formula 1 (@F1) June 18, 2021Na vedoucí pozici se mezitím dostal Bottas, jehož následoval Hamilton. Naopak Verstappen při svém rychlém kole chyboval a vyjel mimo trať. Hvězda Red Bullu hlásila okamžitě do vysílačky, že to zřejmě nevydržela podlaha monopostu.
Solidně se prezentovala Alfa Romeo - její piloti se nacházeli v první desítce - Giovinazzi byl devátý, Raikkonen desátý. Slušně vypadal také McLaren, který by tentokrát mohl být třetí nejvýraznější silou ve startovním poli. Závěr výsledkové listiny patřil tradičně Haasu a Williamsu. Nijak růžově na tom nebyl ani Aston Martin a Ferrari.
Vypadá to, že na čele si to opět rozdají Mercedes s Red Bullem, střed pole by tentokrát mohl být velmi vyrovnaný. Odpoledne je na programu druhý trénink.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.