Úvodní trénink na Velkou cenu Francie zvládl nejlépe Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem. Piloty stříbrných šípů následovaly oba Red Bully, dobře vypadá také McLaren.
Jezdce a týmy přivítalo ve Francii slunečné počasí. Po deseti minutách se v čele výsledkové listiny vyhříval Verstappen s náskokem více než vteřiny na Sainze a Norrise. Drobné výlety mimo trať předvedli Bottas s Raikkonenem, hůře dopadl Fin ve službách Mercedesu, který si poškodil přední křídlo a musel do garáže.
Hamilton zatím na svého holandského rivala nestačil - Brit ztrácel sedm desetin. Velký smyk předvedl Vettel, který si kvůli tomu zničil jednu sadu nejměkčích pneumatik, navíc po nárazu do bariéry utrpělo drobné škody také Vettelovo zadní křídlo. Nicméně do boxů odjel pilot Aston Martinu sám.
Na čele se mezitím usadily oba Red Bully (1. a 2. místo) a oba Mercedesy (3. a 4. místo). Pěkný čas zajel Alonso, který se při domácí GP Alpine vyšvihl na pátou příčku. O chvíli později se těsně před Španěla dostal Leclerc, který jel na červeném obutí. Nicméně tempo Ferrari zatím úplně slavně nevypadá.
Vettel loses the back end and damages his rear wing 😖He's now back in the pits for repairs#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/opxUFl3z3O
— Formula 1 (@F1) June 18, 2021Na vedoucí pozici se mezitím dostal Bottas, jehož následoval Hamilton. Naopak Verstappen při svém rychlém kole chyboval a vyjel mimo trať. Hvězda Red Bullu hlásila okamžitě do vysílačky, že to zřejmě nevydržela podlaha monopostu.
Solidně se prezentovala Alfa Romeo - její piloti se nacházeli v první desítce - Giovinazzi byl devátý, Raikkonen desátý. Slušně vypadal také McLaren, který by tentokrát mohl být třetí nejvýraznější silou ve startovním poli. Závěr výsledkové listiny patřil tradičně Haasu a Williamsu. Nijak růžově na tom nebyl ani Aston Martin a Ferrari.
Vypadá to, že na čele si to opět rozdají Mercedes s Red Bullem, střed pole by tentokrát mohl být velmi vyrovnaný. Odpoledne je na programu druhý trénink.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.