Úvodní trénink na Velkou cenu Francie zvládl nejlépe Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem. Piloty stříbrných šípů následovaly oba Red Bully, dobře vypadá také McLaren.
Jezdce a týmy přivítalo ve Francii slunečné počasí. Po deseti minutách se v čele výsledkové listiny vyhříval Verstappen s náskokem více než vteřiny na Sainze a Norrise. Drobné výlety mimo trať předvedli Bottas s Raikkonenem, hůře dopadl Fin ve službách Mercedesu, který si poškodil přední křídlo a musel do garáže.
Hamilton zatím na svého holandského rivala nestačil - Brit ztrácel sedm desetin. Velký smyk předvedl Vettel, který si kvůli tomu zničil jednu sadu nejměkčích pneumatik, navíc po nárazu do bariéry utrpělo drobné škody také Vettelovo zadní křídlo. Nicméně do boxů odjel pilot Aston Martinu sám.
Na čele se mezitím usadily oba Red Bully (1. a 2. místo) a oba Mercedesy (3. a 4. místo). Pěkný čas zajel Alonso, který se při domácí GP Alpine vyšvihl na pátou příčku. O chvíli později se těsně před Španěla dostal Leclerc, který jel na červeném obutí. Nicméně tempo Ferrari zatím úplně slavně nevypadá.
Vettel loses the back end and damages his rear wing 😖He's now back in the pits for repairs#FrenchGP 🇫🇷 #F1 pic.twitter.com/opxUFl3z3O
— Formula 1 (@F1) June 18, 2021Na vedoucí pozici se mezitím dostal Bottas, jehož následoval Hamilton. Naopak Verstappen při svém rychlém kole chyboval a vyjel mimo trať. Hvězda Red Bullu hlásila okamžitě do vysílačky, že to zřejmě nevydržela podlaha monopostu.
Solidně se prezentovala Alfa Romeo - její piloti se nacházeli v první desítce - Giovinazzi byl devátý, Raikkonen desátý. Slušně vypadal také McLaren, který by tentokrát mohl být třetí nejvýraznější silou ve startovním poli. Závěr výsledkové listiny patřil tradičně Haasu a Williamsu. Nijak růžově na tom nebyl ani Aston Martin a Ferrari.
Vypadá to, že na čele si to opět rozdají Mercedes s Red Bullem, střed pole by tentokrát mohl být velmi vyrovnaný. Odpoledne je na programu druhý trénink.
Alex Jacques z F1 TV tvrdí, že Toto Wolff stále cítí následky, když před deseti lety přišel o Maxe Verstappena. Podle Jacquese ho tato zkušenost motivovala k tomu, aby dal Kimimu Antonellimu příležitost debutovat ve Formuli 1 hned v jeho první sezóně.
Helmut Marko označil rozhodnutí Maxe Verstappena zůstat u Red Bullu za logické, protože v době nejistoty před rokem 2026 je stabilita tou nejbezpečnější volbou. Verstappen sám zdůraznil, že se soustředí na nové regule a chce s týmem zůstat konkurenceschopný od samého začátku.
David Coulthard upozornil, že rivalita mezi týmovými kolegy může posouvat jezdce vpřed, ale zároveň ohrožovat spolupráci a výsledky týmu. Podle něj nejlepší jezdci dokážou soupeřit naplno, aniž by si zbytečně komplikovali práci navzájem.
Carlos Sainz je přesvědčený, že jeho přestup z Ferrari do Williamsu pro sezonu 2025 byl správný, ačkoli start u nového týmu byl náročný.
Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že budoucnost Yukiho Tsunody pro sezonu 2026 zatím není jasná a konečné rozhodnutí ohledně jeho místa v týmu padne až po letní přestávce, přičemž vedení pečlivě zvažuje všechny možnosti.
Oscar Piastri, mladý talent McLarenu, se dočká v roce 2026 vlastního vyhlídkového ochozu na hlavní rovince okruhu Albert Park. Tým tak chce oslavit jeho rostoucí význam a poskytnout fanouškům jedinečný zážitek sledovat jeho závody z bezprostřední blízkosti.
Ralf Schumacher kritizoval Lewisa Hamiltona za „divadelní“ gesta na okruhu. Podle něj se Hamilton pomalu adaptuje na podmínky ve Ferrari.
Max Verstappen přijímá pokles formy Red Bullu a soustředí se na učení s aktuálním vozem. Jeho cílem je být připraven na technické změny v roce 2026.
Na Esports World Cupu v Rijádu zavzpomínal Lando Norris na své dětství plné motorek, které formovalo jeho závodnické schopnosti. Britský pilot McLarenu přiznal, že právě tyto zkušenosti ho naučily odvaze, soustředění a soutěživému duchu, který dnes uplatňuje ve Formuli 1.
Nico Hülkenberg i Gabriel Bortoleto vyzdvihli výrazný pokrok týmu Kick Sauber v sezoně 2025, který jim dodává sebevědomí před nadcházející proměnou v Audi.
Formule 1 se připravuje na zásadní obrat v technických pravidlech, která vstoupí v platnost už příští rok.
Sebastian Vettel, čtyřnásobný mistr světa, zůstává skeptický k plánovaným pravidlům Formule 1 pro rok 2026. Podle něj není jisté, zda nová éra skutečně přinese atraktivnější a vyrovnanější závodění, jak si vedení šampionátu slibuje.