Šéf Ferrari Mattia Binotto si je dobře vědom, že stále nemají nejrychlejší auto, byť vyhráli dvě poslední kvalifikace. Na co se po posledním závodě zaměří ve svých analýzách?
Charles Leclerc překvapil již ve Velké ceně Monaka, když v sobotu předvedl nejrychlejší čas ze všech. A o dva týdny totéž zopakoval v Baku, když se Mercedesy i Red Bully a další soupeři seřadili podruhé za sebou až za ním. V neděli to ale měl už náročnější, v závodě se postupně propadal: postupně se před něj dostali Max Verstappen, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Pierre Gasly i Sebastian Vettel.
Binotto po Velké ceně Ázerbájdžánu přiznal, že očekával lepší výsledek vzhledem k postavení na startovním roštu. Uvědomuje si však, že 2 výtečné kvalifikace neodrážejí skutečnou rychlost jejich monopostu a že jim na Red Bull a Mercedes stále trochu schází. Vyrovnanou bitvu svádějí i s McLareny.
"Myslím, že před námi jsou očividně dva vozy, které jsou silnější, o tom není pochyb. Bylo to skvělé dosáhnout na pole-position v Monaku i v Baku, ale nemyslím si, že by to odráželo naši skutečnou celkovou výkonnost," připouští šéf Ferrari.
"Podle mě jsou před námi dvě auta, která jsou silnější. Ale děláme pokroky. Postupujeme kupředu, jelikož poznáváme auto, lépe jej využíváme ve srovnání z počátkem sezóny. A víme, že v budoucnu přijdou další novinky," slibuje Binotto další zlepšení.
"Celkově jsme na tom tedy tak, jak na tom jsme. Myslím, že v závodě jsme doufali v lepší tempo vzhledem k té kvalifikaci," vrací se k událostem v Baku, kde se trápili na měkkých pneumatikách.
"Na tvrdých pneumatikách, když jsme byli na čistém vzduchu, tak si myslím, že tempo Carlose bylo reprezentativní - byli jsme konkurenceschopní. Rozhodně ale pořád musíme zlepšit naši rychlost v závodě, o tom není pochyb," pokračuje Binotto.
Ale celkově jsme na tom s výkonností nebyli špatně, když jsme jezdili na čerstvém vzduchu. Trpěli jsme v tom špinavém, což zmiňovali oba naší jezdci. A na to se musíme zaměřit ve své analýze," dodává šéf Ferrari, které má v šampionátu dvoubodový náskok na čtvrtý McLaren.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.