Šéf Ferrari Mattia Binotto si je dobře vědom, že stále nemají nejrychlejší auto, byť vyhráli dvě poslední kvalifikace. Na co se po posledním závodě zaměří ve svých analýzách?
Charles Leclerc překvapil již ve Velké ceně Monaka, když v sobotu předvedl nejrychlejší čas ze všech. A o dva týdny totéž zopakoval v Baku, když se Mercedesy i Red Bully a další soupeři seřadili podruhé za sebou až za ním. V neděli to ale měl už náročnější, v závodě se postupně propadal: postupně se před něj dostali Max Verstappen, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Pierre Gasly i Sebastian Vettel.
Binotto po Velké ceně Ázerbájdžánu přiznal, že očekával lepší výsledek vzhledem k postavení na startovním roštu. Uvědomuje si však, že 2 výtečné kvalifikace neodrážejí skutečnou rychlost jejich monopostu a že jim na Red Bull a Mercedes stále trochu schází. Vyrovnanou bitvu svádějí i s McLareny.
"Myslím, že před námi jsou očividně dva vozy, které jsou silnější, o tom není pochyb. Bylo to skvělé dosáhnout na pole-position v Monaku i v Baku, ale nemyslím si, že by to odráželo naši skutečnou celkovou výkonnost," připouští šéf Ferrari.
"Podle mě jsou před námi dvě auta, která jsou silnější. Ale děláme pokroky. Postupujeme kupředu, jelikož poznáváme auto, lépe jej využíváme ve srovnání z počátkem sezóny. A víme, že v budoucnu přijdou další novinky," slibuje Binotto další zlepšení.
"Celkově jsme na tom tedy tak, jak na tom jsme. Myslím, že v závodě jsme doufali v lepší tempo vzhledem k té kvalifikaci," vrací se k událostem v Baku, kde se trápili na měkkých pneumatikách.
"Na tvrdých pneumatikách, když jsme byli na čistém vzduchu, tak si myslím, že tempo Carlose bylo reprezentativní - byli jsme konkurenceschopní. Rozhodně ale pořád musíme zlepšit naši rychlost v závodě, o tom není pochyb," pokračuje Binotto.
Ale celkově jsme na tom s výkonností nebyli špatně, když jsme jezdili na čerstvém vzduchu. Trpěli jsme v tom špinavém, což zmiňovali oba naší jezdci. A na to se musíme zaměřit ve své analýze," dodává šéf Ferrari, které má v šampionátu dvoubodový náskok na čtvrtý McLaren.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.