Šéf Ferrari Mattia Binotto si je dobře vědom, že stále nemají nejrychlejší auto, byť vyhráli dvě poslední kvalifikace. Na co se po posledním závodě zaměří ve svých analýzách?
Charles Leclerc překvapil již ve Velké ceně Monaka, když v sobotu předvedl nejrychlejší čas ze všech. A o dva týdny totéž zopakoval v Baku, když se Mercedesy i Red Bully a další soupeři seřadili podruhé za sebou až za ním. V neděli to ale měl už náročnější, v závodě se postupně propadal: postupně se před něj dostali Max Verstappen, Lewis Hamilton, Sergio Pérez, Pierre Gasly i Sebastian Vettel.
Binotto po Velké ceně Ázerbájdžánu přiznal, že očekával lepší výsledek vzhledem k postavení na startovním roštu. Uvědomuje si však, že 2 výtečné kvalifikace neodrážejí skutečnou rychlost jejich monopostu a že jim na Red Bull a Mercedes stále trochu schází. Vyrovnanou bitvu svádějí i s McLareny.
"Myslím, že před námi jsou očividně dva vozy, které jsou silnější, o tom není pochyb. Bylo to skvělé dosáhnout na pole-position v Monaku i v Baku, ale nemyslím si, že by to odráželo naši skutečnou celkovou výkonnost," připouští šéf Ferrari.
"Podle mě jsou před námi dvě auta, která jsou silnější. Ale děláme pokroky. Postupujeme kupředu, jelikož poznáváme auto, lépe jej využíváme ve srovnání z počátkem sezóny. A víme, že v budoucnu přijdou další novinky," slibuje Binotto další zlepšení.
"Celkově jsme na tom tedy tak, jak na tom jsme. Myslím, že v závodě jsme doufali v lepší tempo vzhledem k té kvalifikaci," vrací se k událostem v Baku, kde se trápili na měkkých pneumatikách.
"Na tvrdých pneumatikách, když jsme byli na čistém vzduchu, tak si myslím, že tempo Carlose bylo reprezentativní - byli jsme konkurenceschopní. Rozhodně ale pořád musíme zlepšit naši rychlost v závodě, o tom není pochyb," pokračuje Binotto.
Ale celkově jsme na tom s výkonností nebyli špatně, když jsme jezdili na čerstvém vzduchu. Trpěli jsme v tom špinavém, což zmiňovali oba naší jezdci. A na to se musíme zaměřit ve své analýze," dodává šéf Ferrari, které má v šampionátu dvoubodový náskok na čtvrtý McLaren.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.
Lewis Hamilton čelí jednomu z nejtěžších období své kariéry, což potvrzuje i renomovaný novinář Mark Hughes. V Džiddě utrpěl pravděpodobně svou nejtvrdší porážku od týmového kolegy, což zdůrazňuje složitost jeho současné situace.
Zak Brown očekává, že mezi Norrisem a Piastrim může v budoucnu dojít ke střetu kvůli jejich ambicím. Zdůraznil však, že McLaren má jasná pravidla a silné vedení, aby podobné situace zvládl.
Isack Hadjar musel na cestě do Formule 1 překonat mnoho překážek, ale nyní, když dostal šanci, ji využívá naplno a zanechává silný dojem.
George Russell, pilot Mercedesu, je přesvědčen, že jeho tým je po pěti závodech v sezóně 2025 „mnohem blíže“ lídrovi šampionátu McLarenu, než se původně očekávalo. Podle Russella se Mercedesu podařilo výrazně zúžit rozdíl a teď už je zcela jasné, že McLaren není jediným tým, který má šanci na titul.
Bývalý pilot F1 Gijs van Lennep tvrdí, že Max Verstappen už dávno dokázal svou výjimečnost a není třeba čekat na konec jeho kariéry. Podle něj si Verstappen své místo mezi nejlepšími zasloužil už nyní.
Lewis Hamilton nezažívá ve Ferrari zrovna pohádkový příběh. Teď se k názoru Ralfa Schumachera přidal i bývalý jezdec Red Bullu, který se domnívá, že britský šampion by po sezoně 2025 mohl Formuli 1 definitivně opustit.