Šéf Ferrari Mattia Binotto přiznává, že byl v neděli zklamán nedostatkem závodní rychlosti a výkonem svého týmu. Obzvlášť poté, co o den dříve s téměř čtvrtsekundovým náskokem vyhráli kvalifikaci na Velkou cenu Ázerbájdžánu.
Charles Leclerc překvapil, když v sobotu v Ázerbájdžánu podruhé za sebou ovládl kvalifikaci, byť mu k tomu pomohlo několik přerušení a červené vlajky, které v závěru znemožnily soupeřům zlepšení.
V neděli jej však brzy předjeli Lewis Hamilton i Max Verstappen a pilot Ferrari musel bojovat o svou pozici s dalšími vozy, které měly být pomalejší. Před se pohodlně propracoval Sergio Pérez a po restartu závodu v samotném závěru se před něj dostal i Pierre Gasly. Leclerc tak i před odstoupení Verstappena a chybu Hamiltona projel cílem až jako čtvrtý.
Oproti kvalifikaci si po probrzdění v 8. zatáčce pohoršil i Carlos Sainz, jenž byl v cíli klasifikován až na osmé příčce, přestože do velké ceny startoval z 5. místa.
Binotto přiznává, že po "výjimečné" sobotě přišlo zklamání: "Myslím, že jsme po kvalifikaci očekávali trochu více. Závod byl ale složitý. V mnoha oblastech jsme nebyli perfektní a celkový výsledek je takový, jaký je. Jako obvykle jde o ponaučení."
"Jsou věci, které se dají zlepšit. Jsem si docela jistý tím, že najdeme oblasti pro zlepšení poté, co si celý závod projdeme. A to je pro nás důležité. Celkově si myslím, že šlo o dobrý víkend a že bychom měli držet hlavu vzpřímeně a být pozitivní. Získali jsme pole-position, což bylo výjimečné," vyjmenovává šéf Ferrari pozitiva.
Spokojený může být i s tím, že se jim podařilo v šampionátu konstruktérů přeskočit McLaren: "Konečně jsme třetí, což se od počátku sezóny ještě nepovedlo. Jde jen o 2 body, nicméně to dokládá, že děláme pokroky. Víkend měl svá pozitiva, ale rozhodně se z něj musíme něco naučit, jak už jsem řekl."
"Nyní nás v dalších týdnech čekají tři závody za sebou, což bude důležité. Rozhodně tedy zůstáváme soustředění a budeme bojovat o to, abychom se v budoucnu ještě zlepšili," dodává Binotto.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.