Šéf Ferrari Mattia Binotto přiznává, že byl v neděli zklamán nedostatkem závodní rychlosti a výkonem svého týmu. Obzvlášť poté, co o den dříve s téměř čtvrtsekundovým náskokem vyhráli kvalifikaci na Velkou cenu Ázerbájdžánu.
Charles Leclerc překvapil, když v sobotu v Ázerbájdžánu podruhé za sebou ovládl kvalifikaci, byť mu k tomu pomohlo několik přerušení a červené vlajky, které v závěru znemožnily soupeřům zlepšení.
V neděli jej však brzy předjeli Lewis Hamilton i Max Verstappen a pilot Ferrari musel bojovat o svou pozici s dalšími vozy, které měly být pomalejší. Před se pohodlně propracoval Sergio Pérez a po restartu závodu v samotném závěru se před něj dostal i Pierre Gasly. Leclerc tak i před odstoupení Verstappena a chybu Hamiltona projel cílem až jako čtvrtý.
Oproti kvalifikaci si po probrzdění v 8. zatáčce pohoršil i Carlos Sainz, jenž byl v cíli klasifikován až na osmé příčce, přestože do velké ceny startoval z 5. místa.
Binotto přiznává, že po "výjimečné" sobotě přišlo zklamání: "Myslím, že jsme po kvalifikaci očekávali trochu více. Závod byl ale složitý. V mnoha oblastech jsme nebyli perfektní a celkový výsledek je takový, jaký je. Jako obvykle jde o ponaučení."
"Jsou věci, které se dají zlepšit. Jsem si docela jistý tím, že najdeme oblasti pro zlepšení poté, co si celý závod projdeme. A to je pro nás důležité. Celkově si myslím, že šlo o dobrý víkend a že bychom měli držet hlavu vzpřímeně a být pozitivní. Získali jsme pole-position, což bylo výjimečné," vyjmenovává šéf Ferrari pozitiva.
Spokojený může být i s tím, že se jim podařilo v šampionátu konstruktérů přeskočit McLaren: "Konečně jsme třetí, což se od počátku sezóny ještě nepovedlo. Jde jen o 2 body, nicméně to dokládá, že děláme pokroky. Víkend měl svá pozitiva, ale rozhodně se z něj musíme něco naučit, jak už jsem řekl."
"Nyní nás v dalších týdnech čekají tři závody za sebou, což bude důležité. Rozhodně tedy zůstáváme soustředění a budeme bojovat o to, abychom se v budoucnu ještě zlepšili," dodává Binotto.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.