Závodní tempo Ferrari nebylo v Baku ideální. Scuderia se trápila zejména s těžkým vozem a také proto nakonec ani jeden z jejich pilotů nedosáhl na pódium. Třebaže dva hlavní favorité šachovnicovou vlajku neviděli. V Maranellu tedy vědí, že stále mají na čem pracovat.
Ferrari neprožilo v Baku ideální neděli, Charles Leclerc se sice kvalifikoval na prvním místě, ale v závodě nakonec skončil "až" jako čtvrtý. To, že Scuderia nebude mít závodní tempo srovnatelné s Red Bullem a Mercedesem se tak nějak očekávalo, ale že před ní skončí i Perre Gasly s AlphaTauri, potažmo Sebastian Vettel za volantem Aston Martinu, to už lze označit jako překvapení.
„Musíme to pochopit. Hlavně Aston Martin v závodě doslova létal, nečekali jsme to," naráží Leclerc na výkony Vettela, ale také Strolla, který měl GP rozjetou velmi dobře - než ho zastavil defekt zadní pneumatiky.
To Ferrari se zejména v úvodu závodu trápilo. Roli zřejmě sehrály pneumatiky v kombinaci s vozem nastaveným na menší přítlak. „Čtvrté místo pro nás není ideální, ale v kontextu celkového vývoje děláme kroky vpřed. To je pro mě hodně pozitivní. Jsem si jistý, že brzy přijdou i vítězství," hlásí Monačan.
„V pozdějších fázích závodu bylo naše tempo celkem blízké tomu, které předváděl Mercedes a Red Bull, což je dobré. Myslím, že v závěru jsme mohl dosáhnout na pódium, riskoval jsem celkem dost. Ale zase ne bezhlavě, protože pořád bojujeme s McLarenem o třetí místo mezi konstruktéry," pokračuje.
Druhý pilot Ferrari Carlos Sainz zažil v ulicích Baku těžký závod. Hlavně proto, že v jeho úvodu probrzdil, což mělo za následek výlet do únikové zóny a ztrátu několika cenných pozic. „Musíme se na to podívat, trápil jsem se s pneumatikami," konstatuje rodák z Madridu, který ale nakonec i přesto bodoval, díky čemuž dopomohl Ferrari k posunu na průběžnou třetí příčku v Poháru konstruktérů.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.