Závodní tempo Ferrari nebylo v Baku ideální. Scuderia se trápila zejména s těžkým vozem a také proto nakonec ani jeden z jejich pilotů nedosáhl na pódium. Třebaže dva hlavní favorité šachovnicovou vlajku neviděli. V Maranellu tedy vědí, že stále mají na čem pracovat.
Ferrari neprožilo v Baku ideální neděli, Charles Leclerc se sice kvalifikoval na prvním místě, ale v závodě nakonec skončil "až" jako čtvrtý. To, že Scuderia nebude mít závodní tempo srovnatelné s Red Bullem a Mercedesem se tak nějak očekávalo, ale že před ní skončí i Perre Gasly s AlphaTauri, potažmo Sebastian Vettel za volantem Aston Martinu, to už lze označit jako překvapení.
„Musíme to pochopit. Hlavně Aston Martin v závodě doslova létal, nečekali jsme to," naráží Leclerc na výkony Vettela, ale také Strolla, který měl GP rozjetou velmi dobře - než ho zastavil defekt zadní pneumatiky.
To Ferrari se zejména v úvodu závodu trápilo. Roli zřejmě sehrály pneumatiky v kombinaci s vozem nastaveným na menší přítlak. „Čtvrté místo pro nás není ideální, ale v kontextu celkového vývoje děláme kroky vpřed. To je pro mě hodně pozitivní. Jsem si jistý, že brzy přijdou i vítězství," hlásí Monačan.
„V pozdějších fázích závodu bylo naše tempo celkem blízké tomu, které předváděl Mercedes a Red Bull, což je dobré. Myslím, že v závěru jsme mohl dosáhnout na pódium, riskoval jsem celkem dost. Ale zase ne bezhlavě, protože pořád bojujeme s McLarenem o třetí místo mezi konstruktéry," pokračuje.
Druhý pilot Ferrari Carlos Sainz zažil v ulicích Baku těžký závod. Hlavně proto, že v jeho úvodu probrzdil, což mělo za následek výlet do únikové zóny a ztrátu několika cenných pozic. „Musíme se na to podívat, trápil jsem se s pneumatikami," konstatuje rodák z Madridu, který ale nakonec i přesto bodoval, díky čemuž dopomohl Ferrari k posunu na průběžnou třetí příčku v Poháru konstruktérů.
Penalizace Maxe Verstappena za neoprávněný zisk výhody po projetí únikové zóny, což umožnilo Oscaru Piastrimu převzít vedení a získat vítězství, se stala zásadním momentem Velké ceny saúdské Arábie. Tento incident vyvolal kontroverze a diskuse, přičemž McLaren CEO Zak Brown považoval penalizaci za zaslouženou.
Jezdec Red Bullu Max Verstappen se v Saúdské Arábii ocitl pod drobnohledem kvůli manévru, který se stal předmětem diskusí.
Po skvělém startu z druhé pozice se Oscar Piastri v první zatáčce dostal bok po boku s Maxem Verstappenem, který však projetím únikovou zónou udržel vedení. Po odmítnutí vrátit pozici obdržel Verstappen pětisekundovou penalizaci, což Piastri využil a slavil vítězství.
Oscar Piastri si vítězstvím v Džiddě připsal třetí triumf v letošní sezoně Formule 1 a poprvé v kariéře převzal vedení v průběžném pořadí. Jezdec McLarenu tak potvrdil svou skvělou formu i vysoké ambice v boji o titul v sezoně 2025.
Jennifer Lopez se při Velké ceně Saúdské Arábie vrátila do prostředí Formule 1 jako speciální host Ferrari a po jedenácti letech opět vystoupila na pódiu v rámci závodního víkendu.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.