Závodní tempo Ferrari nebylo v Baku ideální. Scuderia se trápila zejména s těžkým vozem a také proto nakonec ani jeden z jejich pilotů nedosáhl na pódium. Třebaže dva hlavní favorité šachovnicovou vlajku neviděli. V Maranellu tedy vědí, že stále mají na čem pracovat.
Ferrari neprožilo v Baku ideální neděli, Charles Leclerc se sice kvalifikoval na prvním místě, ale v závodě nakonec skončil "až" jako čtvrtý. To, že Scuderia nebude mít závodní tempo srovnatelné s Red Bullem a Mercedesem se tak nějak očekávalo, ale že před ní skončí i Perre Gasly s AlphaTauri, potažmo Sebastian Vettel za volantem Aston Martinu, to už lze označit jako překvapení.
„Musíme to pochopit. Hlavně Aston Martin v závodě doslova létal, nečekali jsme to," naráží Leclerc na výkony Vettela, ale také Strolla, který měl GP rozjetou velmi dobře - než ho zastavil defekt zadní pneumatiky.
To Ferrari se zejména v úvodu závodu trápilo. Roli zřejmě sehrály pneumatiky v kombinaci s vozem nastaveným na menší přítlak. „Čtvrté místo pro nás není ideální, ale v kontextu celkového vývoje děláme kroky vpřed. To je pro mě hodně pozitivní. Jsem si jistý, že brzy přijdou i vítězství," hlásí Monačan.
„V pozdějších fázích závodu bylo naše tempo celkem blízké tomu, které předváděl Mercedes a Red Bull, což je dobré. Myslím, že v závěru jsme mohl dosáhnout na pódium, riskoval jsem celkem dost. Ale zase ne bezhlavě, protože pořád bojujeme s McLarenem o třetí místo mezi konstruktéry," pokračuje.
Druhý pilot Ferrari Carlos Sainz zažil v ulicích Baku těžký závod. Hlavně proto, že v jeho úvodu probrzdil, což mělo za následek výlet do únikové zóny a ztrátu několika cenných pozic. „Musíme se na to podívat, trápil jsem se s pneumatikami," konstatuje rodák z Madridu, který ale nakonec i přesto bodoval, díky čemuž dopomohl Ferrari k posunu na průběžnou třetí příčku v Poháru konstruktérů.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.