Nico Rosberg patřil k těm, kteří z pohledu Ferrari zpochybňovali angažování Carlose Sainze. Teď se mistr světa z roku 2016 omlouvá a dodává, že rodák z Madridu si v novém týmu vede skvěle. Podle Rosberga Sainz výrazně zastiňuje Daniela Ricciarda i Sergia Péreze.
Ferrari, McLaren i Red Bull před touto sezonou částečně obměnili své jezdecké sestavy. Zatímco přestup Sergia Péreze do Red Bullu se všeobecně předpokládal, u Carlose Sainze, potažmo Daniela Ricciarda byla situace vpravdě odlišná.
Mnozí totiž očekávali, že Ferrari dá přednost zkušenějšímu Ricciardovi, což by samozřejmě dění na jezdeckém přestupovém trhu změnilo. Většina odborníků navíc Scuderii Australana přímo doporučovala - byl mezi nimi také mustr světa z roku 2016 Nico Rosberg, který toho času zpochybňoval jezdecké kvality Carlose Sainze a nevěřil, že by rodák z Madridu mohl ve Ferrari uspět.
Teď se Rosberg Sainzovi omlouvá. „Já jsem Ferrari radil, aby vzali Ricciarda, byl jsem přesvědčen, že to musí udělat. Sainzovi jsem příliš nevěřil, ale teď je vidět, že Binotto měl pravdu. Vypadá to, že Carlos je s Ferrari už věky, ohromně rychle se v Maranellu aklimatizoval a už teď je schopný tlačit na Leclerca. V Monaku byl prakticky na jeho úrovni," všímá si Nico.
Právě v ulicích monackého knížectví zajel Sainz svůj doposud nejlepší závod v rudém. Svou sílu ukazoval už během volných tréninků a během kvalifikace i závodu ji jen potvrdil. O možnost stát na pole position jej sice připravily červené vlajky v důsledku Leclercovy nehody, ale v závodě si Carlos vše vynahradil. Skončil druhý a navíc dokázal místy vytvářet solidní tlak na vedoucího Maxe Verstappena.
„Opravdu jsem za něj rád, gratuluji mu. Pro Ferrari jde o správnou volbu. Před nehodou Leclerca měl rozjeté kolo na pole position. Srovnejte si to s Ricciardem a Pérezem, ti také vyměnili tým a ve srovnání se svými kolegy se trápí," uzavírá Nico Rosberg.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.