Nico Rosberg patřil k těm, kteří z pohledu Ferrari zpochybňovali angažování Carlose Sainze. Teď se mistr světa z roku 2016 omlouvá a dodává, že rodák z Madridu si v novém týmu vede skvěle. Podle Rosberga Sainz výrazně zastiňuje Daniela Ricciarda i Sergia Péreze.
Ferrari, McLaren i Red Bull před touto sezonou částečně obměnili své jezdecké sestavy. Zatímco přestup Sergia Péreze do Red Bullu se všeobecně předpokládal, u Carlose Sainze, potažmo Daniela Ricciarda byla situace vpravdě odlišná.
Mnozí totiž očekávali, že Ferrari dá přednost zkušenějšímu Ricciardovi, což by samozřejmě dění na jezdeckém přestupovém trhu změnilo. Většina odborníků navíc Scuderii Australana přímo doporučovala - byl mezi nimi také mustr světa z roku 2016 Nico Rosberg, který toho času zpochybňoval jezdecké kvality Carlose Sainze a nevěřil, že by rodák z Madridu mohl ve Ferrari uspět.
Teď se Rosberg Sainzovi omlouvá. „Já jsem Ferrari radil, aby vzali Ricciarda, byl jsem přesvědčen, že to musí udělat. Sainzovi jsem příliš nevěřil, ale teď je vidět, že Binotto měl pravdu. Vypadá to, že Carlos je s Ferrari už věky, ohromně rychle se v Maranellu aklimatizoval a už teď je schopný tlačit na Leclerca. V Monaku byl prakticky na jeho úrovni," všímá si Nico.
Právě v ulicích monackého knížectví zajel Sainz svůj doposud nejlepší závod v rudém. Svou sílu ukazoval už během volných tréninků a během kvalifikace i závodu ji jen potvrdil. O možnost stát na pole position jej sice připravily červené vlajky v důsledku Leclercovy nehody, ale v závodě si Carlos vše vynahradil. Skončil druhý a navíc dokázal místy vytvářet solidní tlak na vedoucího Maxe Verstappena.
„Opravdu jsem za něj rád, gratuluji mu. Pro Ferrari jde o správnou volbu. Před nehodou Leclerca měl rozjeté kolo na pole position. Srovnejte si to s Ricciardem a Pérezem, ti také vyměnili tým a ve srovnání se svými kolegy se trápí," uzavírá Nico Rosberg.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce