Sergio Pérez věří, že se tento víkend s Red Bullem může konečně dočkat vítězství. V ulicích Monte Carla chce porazit nejen svého týmového kolegu Maxe Verstappena, ale i lídra šampionátu Lewise Hamiltona.
Mexičan po loňské sezóně nahradil Alexandera Albona, jenž se proti Holanďanovi v týmu nedokázal prosadit - po slibných výkonech v Toro Rosso a přestupu k mateřské stáje stále zaostával. Sergio sice ještě ani jednou letos nedojel na pódiu, přesto si již dává smělé cíle.
"Ohromně se těším do Monaka, obzvlášť s tímto autem. Myslím, že budeme mít šanci na vítězství v závodě, takže jo, snad budeme zpět v silné formě," věří Pérez, jenž naposledy ve Španělsku skončil pátý po bídné kvalifikaci, v níž si stěžoval na bolest ramene. Během závodu strávil většinu času za McLarenem Daniela Ricciarda.
"Má důvěra v auto samozřejmě narůstá. Pokaždé, když dokončím víkend, tak si říká: 'Kéž by teprve teď začínal.' Vzhledem k tomu, jak je v této době omezen čas strávený na trati, tak je to těžké dostat se do plné rychlosti... V Monaku to zkusím znovu, poučím se z toho, co jsem udělal a vrátím se silnější," slibuje pilot Red Bullu.
"Podle mě je důležité pokračovat v těchto krocích a dát dohromady celý víkend. Zkrátka mi to trvá příliš dlouho dostat se do toho naplno, když dorazíme na nový okruh. Celý pátek přizpůsobuji svůj styl a ještě se do toho s autem úplně nedostanu. Vidíte sice, jak některé věci fungují, ale ne dohromady. Jakmile se nám to podaří, tak rozhodně budeme mít na to jezdit hodně rychle," pokračuje Pérez.
Při své adaptaci a nastavování vozu spoléhá na Verstappenova data, nicméně přichází na to, že vůz Red Bullu vyžaduje odlišný styl na každém okruhu, kam zavítají.
"Jak opravdu jezdit s vozem, dostávat z něj maximum a přizpůsobit svůj jízdní styl, to jsou věci, na kterých nejvíce pracuji. A každý okruh je jiný. Není to tak, že se něco naučíte a ono to funguje v Monaku. To je tou nejdůležitější věcí - stále tomu přizpůsobuji svůj styl," přiznává Pérez.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.