Sergio Pérez věří, že se tento víkend s Red Bullem může konečně dočkat vítězství. V ulicích Monte Carla chce porazit nejen svého týmového kolegu Maxe Verstappena, ale i lídra šampionátu Lewise Hamiltona.
Mexičan po loňské sezóně nahradil Alexandera Albona, jenž se proti Holanďanovi v týmu nedokázal prosadit - po slibných výkonech v Toro Rosso a přestupu k mateřské stáje stále zaostával. Sergio sice ještě ani jednou letos nedojel na pódiu, přesto si již dává smělé cíle.
"Ohromně se těším do Monaka, obzvlášť s tímto autem. Myslím, že budeme mít šanci na vítězství v závodě, takže jo, snad budeme zpět v silné formě," věří Pérez, jenž naposledy ve Španělsku skončil pátý po bídné kvalifikaci, v níž si stěžoval na bolest ramene. Během závodu strávil většinu času za McLarenem Daniela Ricciarda.
"Má důvěra v auto samozřejmě narůstá. Pokaždé, když dokončím víkend, tak si říká: 'Kéž by teprve teď začínal.' Vzhledem k tomu, jak je v této době omezen čas strávený na trati, tak je to těžké dostat se do plné rychlosti... V Monaku to zkusím znovu, poučím se z toho, co jsem udělal a vrátím se silnější," slibuje pilot Red Bullu.
"Podle mě je důležité pokračovat v těchto krocích a dát dohromady celý víkend. Zkrátka mi to trvá příliš dlouho dostat se do toho naplno, když dorazíme na nový okruh. Celý pátek přizpůsobuji svůj styl a ještě se do toho s autem úplně nedostanu. Vidíte sice, jak některé věci fungují, ale ne dohromady. Jakmile se nám to podaří, tak rozhodně budeme mít na to jezdit hodně rychle," pokračuje Pérez.
Při své adaptaci a nastavování vozu spoléhá na Verstappenova data, nicméně přichází na to, že vůz Red Bullu vyžaduje odlišný styl na každém okruhu, kam zavítají.
"Jak opravdu jezdit s vozem, dostávat z něj maximum a přizpůsobit svůj jízdní styl, to jsou věci, na kterých nejvíce pracuji. A každý okruh je jiný. Není to tak, že se něco naučíte a ono to funguje v Monaku. To je tou nejdůležitější věcí - stále tomu přizpůsobuji svůj styl," přiznává Pérez.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.