Testovací pilot Ferrari Marc Gené oceňuje Carlose Sainze. Rodák z Madridu patří podle Geného do top 5 pilotů současnosti.
Ferrari se před letošní sezonou rozhodlo pozměnit jezdeckou sestavu. Příchod Carlose Sainze byl povětšinou vnímán coby angažování spolehlivé dvojky, případně také nosiče vody. Mnozí rodákovi z Madridu předpovídali osud, který v Maranellu potkal Felipeho Massu nebo Rubense Barichella. Ale mladý Sainz už nyní vystrkuje drápky.
Všímá si toho dlouholetý testovací jezdec Ferrari Marc Gené. Španěl si o svém krajanovi dokonce myslí, že patří mezi pět nejlepších jezdců současnosti. Gené si na Sainzovi nejvíce cenní jeho inteligence a schopnosti adaptovat se na nové prostředí.
„Je velmi bystrý. Podle mě patří společně s Leclercem, Hamiltonem, Verstappenem a Norrisem do elitní pětky pilotů současnosti. Má velmi racionální přístup a dokáže se učit. To je věc důležitá ve Formuli 1 i v životě."
Gené dále zdůrazňuje, že Sainz měl na adaptaci ve Ferrari jen den a půl. Přesto se už teď pomalu dostává na rychlostní úroveň Leclerca. Skalp Monačana si připsal v portugalské kvalifikaci a v Imole dojel jen sekundu za ním. Marc Gené proto očekává mezi dvěma soupeři, ale také týmovými kolegy pořádnou bitvu.
„Věděl jsem, že Carlos je dobrý, ale netušil jsem, že je až tak dobrý. Myslím, že už teď se nachází na Leclercově úrovni. Na to, aby poznal vůz měl jen den a půl, přesto dokázal Leclerca porazit v portugalské kvalifikaci. Je to o to cennější, když víme, jak rychlý Charles na suché trati je," dodává.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.