McLaren dnes oznámil, že do Velké ceny Monaka příští týden nastoupí s novým modro-oranžovým zbarvením.
Jednorázové zbarvením připomíná prvotní spolupráci se společností Gulf z přelomu 60. a 70. let kdy s ním v F1 i v Can-Am závodil zakladatel stáje Bruce McLaren. K obnovení ikonického partnerství došlo loni v červenci - tehdy se Gulf Oil stal opět strategickým partnerem týmu.
V Monte Carlu příští víkend tedy uvidíme vůz MCL35M v nových barvách. Na fotografiích níže můžete vidět i McLaren F1 GTR, který v závodních barvách Gulfu vybojoval stříbro ve 24hodinovce Le Mans v sezóně 1997.
One of the most historic partnerships in motorsport, brought to life for the most iconic race in Formula 1. #GulfXMcLaren #MonacoGP pic.twitter.com/fiCo8YU39t
— McLaren (@McLarenF1) May 16, 2021"V Monaku půjde o kompletní Gulf McLaren F1 tým od garáže přes závodní auto po motorhome a uniformy. Myslím, že to bude vypadat docela spektakulárně. Když to máte udělat, udělejte to správně," komentuje výkonný ředitel týmu Zak Brown. Pro Landa Norrise připravuje také přilbu v podobných barvách, totéž bude samozřejmě platit pro kombinézy jezdc-
McLaren v těchto barvách uvidíme pouze v Monaku. "Chceme, aby to bylo limitované a zvláštní... v následujících letech se blíží se 60. výročí. A doufám, že ostatní týmy budou následovat náš příklad, protože podle mě to bude docela vzrušující. Nadšeně očekávám reakce našich fanoušků. Myslím, že v Monaku to bude hvězda hvězd," dodává Brown.
Fotogalerie:Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.