Red Bull sice zlanařil od Mercedesu několik motorových inženýrů, ale Toto Wollf predikuje, že rakouskou stáj čeká k funkční továrně specializující se na pohonné jednotky ještě pořádný kus cesty.
Poté, co Honda loni oznámila, že na konci roku 2021 opustí Formuli 1, musel Red Bull akutně řešit otázku motorů. A protože se rakouská stáj s žádným etablovaným dodavatelem nedohodla, zvolila překvapivou variantu - vybudovat vlastní divizi, která převezme pohonné jednotky Honda a bude je následně vyvíjet.
Jenže takový záměr je během na dlouhou trať. Doslova. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko dokonce přiznal, že se jedná o největší investici značky od jejího vstupu do královny motorsportu. Red Bull bude potřebovat zejména zkušené lidské zdroje, na kterých svůj tým starající se o pohonné jednotky postaví. Částečně je získal u Mercedesu, z jehož řad rudí býci zlanařili několik inženýrů.
Šéf stříbrných šípů Toto Wolff ale mladému projektu moc nevěří. „V naší továrně pracuje asi 900 lidí, oni oslovili zhruba stovku z nich a získali asi deset až patnáct. Kdybych začínal, jednal bych stejně, ale získání několika inženýrů vám ještě nezaručí funkční továrnu. K tomu vede dlouhá cesta, Mercedes nebo Ferrari budovalo své motorové divize celé dekády. Proto mají know-how," hlásí rodák z Vídně.
„Bral bych je vážně, mají peníze i zdroje, ale ani peníze se zdroji tohle nedokážou urychlit," má jasno Wolff. „Navíc od nás získali několik lidí z výroby, ale nikoho od vývoje," pokračuje. Wolff si zároveň pochvaluje loajalitu většiny svých podřízených. „Oslovili spoustu skvělých lidí, ale většina z nich u nás zůstala. Ukazuje to, jak silná je naše společnost a jaké má hodnoty. Loajálnost je u nás na vysoké úrovni."
Na letošním Super Bowlu bylo k vidění několik reklam a nových trailerů, mezi nimiž nechyběla ani čerstvá ukázka z očekávaného závodního filmu, v němž hlavní roli ztvárňuje Brad Pitt a děj se točí kolem světa F1.
Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Atmosféra v Maranellu vibruje očekáváním. Ferrari vstupuje do nové éry a Lewis Hamilton má být tím, kdo rozpoutá rudou revoluci. Jak si povede při svém velkolepém debutu v Austrálii?
Kimi Antonelli, italský talent, se v letošní sezóně stane dalším italským jezdcem ve Formuli 1 od doby, co debutoval Antonio Giovinazzi. Mladý pilot, který vstupuje do Mercedesu, je považován za nástupce Lewise Hamiltona.
Otázka, která v roce 2024 visela ve vzduchu. Jak se blíží sezóna 2025, spekulace o možném odchodu nizozemského šampiona sílí.
Red Bull se v roce 2025 stal hlavním hráčem na trhu jezdců Formule 1. Přestože přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil rozruch, právě tým Bulls nakonec ovládl titulky.
Max Verstappen si dopřává luxus na nejvyšší úrovni. Po nedávném přírůstku v podobě superjachty si nyní pořídil i nový soukromý tryskáč. Šampion F1 tak rozšiřuje svou flotilu exkluzivních dopravních prostředků.
Bernie Ecclestone nevěří v dlouhou budoucnost Lewise Hamiltona ve Ferrari. Podle něj sedminásobný šampion nevydrží v týmu ani dva roky a kritizuje i jeho extravagantní styl oblékání.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.