Red Bull sice zlanařil od Mercedesu několik motorových inženýrů, ale Toto Wollf predikuje, že rakouskou stáj čeká k funkční továrně specializující se na pohonné jednotky ještě pořádný kus cesty.
Poté, co Honda loni oznámila, že na konci roku 2021 opustí Formuli 1, musel Red Bull akutně řešit otázku motorů. A protože se rakouská stáj s žádným etablovaným dodavatelem nedohodla, zvolila překvapivou variantu - vybudovat vlastní divizi, která převezme pohonné jednotky Honda a bude je následně vyvíjet.
Jenže takový záměr je během na dlouhou trať. Doslova. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko dokonce přiznal, že se jedná o největší investici značky od jejího vstupu do královny motorsportu. Red Bull bude potřebovat zejména zkušené lidské zdroje, na kterých svůj tým starající se o pohonné jednotky postaví. Částečně je získal u Mercedesu, z jehož řad rudí býci zlanařili několik inženýrů.
Šéf stříbrných šípů Toto Wolff ale mladému projektu moc nevěří. „V naší továrně pracuje asi 900 lidí, oni oslovili zhruba stovku z nich a získali asi deset až patnáct. Kdybych začínal, jednal bych stejně, ale získání několika inženýrů vám ještě nezaručí funkční továrnu. K tomu vede dlouhá cesta, Mercedes nebo Ferrari budovalo své motorové divize celé dekády. Proto mají know-how," hlásí rodák z Vídně.
„Bral bych je vážně, mají peníze i zdroje, ale ani peníze se zdroji tohle nedokážou urychlit," má jasno Wolff. „Navíc od nás získali několik lidí z výroby, ale nikoho od vývoje," pokračuje. Wolff si zároveň pochvaluje loajalitu většiny svých podřízených. „Oslovili spoustu skvělých lidí, ale většina z nich u nás zůstala. Ukazuje to, jak silná je naše společnost a jaké má hodnoty. Loajálnost je u nás na vysoké úrovni."
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.