Red Bull sice zlanařil od Mercedesu několik motorových inženýrů, ale Toto Wollf predikuje, že rakouskou stáj čeká k funkční továrně specializující se na pohonné jednotky ještě pořádný kus cesty.
Poté, co Honda loni oznámila, že na konci roku 2021 opustí Formuli 1, musel Red Bull akutně řešit otázku motorů. A protože se rakouská stáj s žádným etablovaným dodavatelem nedohodla, zvolila překvapivou variantu - vybudovat vlastní divizi, která převezme pohonné jednotky Honda a bude je následně vyvíjet.
Jenže takový záměr je během na dlouhou trať. Doslova. Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko dokonce přiznal, že se jedná o největší investici značky od jejího vstupu do královny motorsportu. Red Bull bude potřebovat zejména zkušené lidské zdroje, na kterých svůj tým starající se o pohonné jednotky postaví. Částečně je získal u Mercedesu, z jehož řad rudí býci zlanařili několik inženýrů.
Šéf stříbrných šípů Toto Wolff ale mladému projektu moc nevěří. „V naší továrně pracuje asi 900 lidí, oni oslovili zhruba stovku z nich a získali asi deset až patnáct. Kdybych začínal, jednal bych stejně, ale získání několika inženýrů vám ještě nezaručí funkční továrnu. K tomu vede dlouhá cesta, Mercedes nebo Ferrari budovalo své motorové divize celé dekády. Proto mají know-how," hlásí rodák z Vídně.
„Bral bych je vážně, mají peníze i zdroje, ale ani peníze se zdroji tohle nedokážou urychlit," má jasno Wolff. „Navíc od nás získali několik lidí z výroby, ale nikoho od vývoje," pokračuje. Wolff si zároveň pochvaluje loajalitu většiny svých podřízených. „Oslovili spoustu skvělých lidí, ale většina z nich u nás zůstala. Ukazuje to, jak silná je naše společnost a jaké má hodnoty. Loajálnost je u nás na vysoké úrovni."
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce