Šéf Red Bullu Christian Horner lituje, že Sergio Pérez nezajel včera v Barceloně lépe. V průběhu závodu na čele chyběl, Mercedes měl díky volnosti v oblasti strategií podstatně jednodušší cestu k vítězství.
Rakouská stáj přitom spoléhá na oba své piloty, aby v bitvě o titul dostali Mercedes pod tlak. Pérez se soubojů na čele ve Španělsku neúčastnil poté, co v kvalifikaci skončil až jako osmý. Potýkal se s bolestí ramene a v Q3 dostal smyk.
V závodě předjel akorát Daniela Ricciarda s McLarenem a cílem projel jako pátý za Charlesem Leclercem s Ferrari, na kterého ztrácel 9 sekund. "Myslím, že to začíná vše dávat dohromady. V sobotu měl den, kdy byl mimo," všímá si Horner nepovedené kvalifikace Mexičana.
"Jeho závod byl samozřejmě narušen tím, že se nacházel za Danielem [Ricciardem]. Ale ani potom se mu nepovedl průlom na trati, kde se tak obtížně předjíždí," pokračuje ve svém hodnocení šéf Red Bull, který si z Katalánska odváží 29 bodů, zatímco Stříbrné šípy 40. Ty mají v šampionátu o 4 podnicích náskok už 29 bodů.
Max Verstappen jeho větší část vedl, nakonec se ale propadl za Lewise Hamiltona, jenž díky výhodnější strategii měl ke konci čerstvější pneumatiky. Mercedes naháněl Red Bull na čele s oběma vozy, měl tak více prostoru pro volbu a načasování zastávek. Pérez tam scházel.
"Samozřejmě, že zoufale potřebujeme, aby byl v tom rozmezí. Mercedes by pak neměl ty strategické možnosti, které měl dnes. Jsem však přesvědčený o tom, že se do toho Checo dostane s tím, jak nalézá více sebedůvěry a ve voze tráví více času," věří šéf Red Bullu.
Svými slovy však Péreze nechce kritizovat: "Fakta jasně hovoří o tom, že byl zdržován. Fakta samozřejmě svědčí o tom, že dva vedoucí kluci byli tak vzdáleni zbytku, že Lewis měl v podstatě volnou zastávku jako v Maďarsku [v roce 2019]. Měli tedy veškeré možnosti. Musel se dostat jen před svého týmového kolegu, což nikdy není problém. Proto potřebujeme obě auta strategicky vpředu, aby Mercedes neměl tuto možnost."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.