Šéf Red Bullu Christian Horner lituje, že Sergio Pérez nezajel včera v Barceloně lépe. V průběhu závodu na čele chyběl, Mercedes měl díky volnosti v oblasti strategií podstatně jednodušší cestu k vítězství.
Rakouská stáj přitom spoléhá na oba své piloty, aby v bitvě o titul dostali Mercedes pod tlak. Pérez se soubojů na čele ve Španělsku neúčastnil poté, co v kvalifikaci skončil až jako osmý. Potýkal se s bolestí ramene a v Q3 dostal smyk.
V závodě předjel akorát Daniela Ricciarda s McLarenem a cílem projel jako pátý za Charlesem Leclercem s Ferrari, na kterého ztrácel 9 sekund. "Myslím, že to začíná vše dávat dohromady. V sobotu měl den, kdy byl mimo," všímá si Horner nepovedené kvalifikace Mexičana.
"Jeho závod byl samozřejmě narušen tím, že se nacházel za Danielem [Ricciardem]. Ale ani potom se mu nepovedl průlom na trati, kde se tak obtížně předjíždí," pokračuje ve svém hodnocení šéf Red Bull, který si z Katalánska odváží 29 bodů, zatímco Stříbrné šípy 40. Ty mají v šampionátu o 4 podnicích náskok už 29 bodů.
Max Verstappen jeho větší část vedl, nakonec se ale propadl za Lewise Hamiltona, jenž díky výhodnější strategii měl ke konci čerstvější pneumatiky. Mercedes naháněl Red Bull na čele s oběma vozy, měl tak více prostoru pro volbu a načasování zastávek. Pérez tam scházel.
"Samozřejmě, že zoufale potřebujeme, aby byl v tom rozmezí. Mercedes by pak neměl ty strategické možnosti, které měl dnes. Jsem však přesvědčený o tom, že se do toho Checo dostane s tím, jak nalézá více sebedůvěry a ve voze tráví více času," věří šéf Red Bullu.
Svými slovy však Péreze nechce kritizovat: "Fakta jasně hovoří o tom, že byl zdržován. Fakta samozřejmě svědčí o tom, že dva vedoucí kluci byli tak vzdáleni zbytku, že Lewis měl v podstatě volnou zastávku jako v Maďarsku [v roce 2019]. Měli tedy veškeré možnosti. Musel se dostat jen před svého týmového kolegu, což nikdy není problém. Proto potřebujeme obě auta strategicky vpředu, aby Mercedes neměl tuto možnost."
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.