Šéf Red Bullu Christian Horner lituje, že Sergio Pérez nezajel včera v Barceloně lépe. V průběhu závodu na čele chyběl, Mercedes měl díky volnosti v oblasti strategií podstatně jednodušší cestu k vítězství.
Rakouská stáj přitom spoléhá na oba své piloty, aby v bitvě o titul dostali Mercedes pod tlak. Pérez se soubojů na čele ve Španělsku neúčastnil poté, co v kvalifikaci skončil až jako osmý. Potýkal se s bolestí ramene a v Q3 dostal smyk.
V závodě předjel akorát Daniela Ricciarda s McLarenem a cílem projel jako pátý za Charlesem Leclercem s Ferrari, na kterého ztrácel 9 sekund. "Myslím, že to začíná vše dávat dohromady. V sobotu měl den, kdy byl mimo," všímá si Horner nepovedené kvalifikace Mexičana.
"Jeho závod byl samozřejmě narušen tím, že se nacházel za Danielem [Ricciardem]. Ale ani potom se mu nepovedl průlom na trati, kde se tak obtížně předjíždí," pokračuje ve svém hodnocení šéf Red Bull, který si z Katalánska odváží 29 bodů, zatímco Stříbrné šípy 40. Ty mají v šampionátu o 4 podnicích náskok už 29 bodů.
Max Verstappen jeho větší část vedl, nakonec se ale propadl za Lewise Hamiltona, jenž díky výhodnější strategii měl ke konci čerstvější pneumatiky. Mercedes naháněl Red Bull na čele s oběma vozy, měl tak více prostoru pro volbu a načasování zastávek. Pérez tam scházel.
"Samozřejmě, že zoufale potřebujeme, aby byl v tom rozmezí. Mercedes by pak neměl ty strategické možnosti, které měl dnes. Jsem však přesvědčený o tom, že se do toho Checo dostane s tím, jak nalézá více sebedůvěry a ve voze tráví více času," věří šéf Red Bullu.
Svými slovy však Péreze nechce kritizovat: "Fakta jasně hovoří o tom, že byl zdržován. Fakta samozřejmě svědčí o tom, že dva vedoucí kluci byli tak vzdáleni zbytku, že Lewis měl v podstatě volnou zastávku jako v Maďarsku [v roce 2019]. Měli tedy veškeré možnosti. Musel se dostat jen před svého týmového kolegu, což nikdy není problém. Proto potřebujeme obě auta strategicky vpředu, aby Mercedes neměl tuto možnost."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.