Šéf Red Bullu Christian Horner lituje, že Sergio Pérez nezajel včera v Barceloně lépe. V průběhu závodu na čele chyběl, Mercedes měl díky volnosti v oblasti strategií podstatně jednodušší cestu k vítězství.
Rakouská stáj přitom spoléhá na oba své piloty, aby v bitvě o titul dostali Mercedes pod tlak. Pérez se soubojů na čele ve Španělsku neúčastnil poté, co v kvalifikaci skončil až jako osmý. Potýkal se s bolestí ramene a v Q3 dostal smyk.
V závodě předjel akorát Daniela Ricciarda s McLarenem a cílem projel jako pátý za Charlesem Leclercem s Ferrari, na kterého ztrácel 9 sekund. "Myslím, že to začíná vše dávat dohromady. V sobotu měl den, kdy byl mimo," všímá si Horner nepovedené kvalifikace Mexičana.
"Jeho závod byl samozřejmě narušen tím, že se nacházel za Danielem [Ricciardem]. Ale ani potom se mu nepovedl průlom na trati, kde se tak obtížně předjíždí," pokračuje ve svém hodnocení šéf Red Bull, který si z Katalánska odváží 29 bodů, zatímco Stříbrné šípy 40. Ty mají v šampionátu o 4 podnicích náskok už 29 bodů.
Max Verstappen jeho větší část vedl, nakonec se ale propadl za Lewise Hamiltona, jenž díky výhodnější strategii měl ke konci čerstvější pneumatiky. Mercedes naháněl Red Bull na čele s oběma vozy, měl tak více prostoru pro volbu a načasování zastávek. Pérez tam scházel.
"Samozřejmě, že zoufale potřebujeme, aby byl v tom rozmezí. Mercedes by pak neměl ty strategické možnosti, které měl dnes. Jsem však přesvědčený o tom, že se do toho Checo dostane s tím, jak nalézá více sebedůvěry a ve voze tráví více času," věří šéf Red Bullu.
Svými slovy však Péreze nechce kritizovat: "Fakta jasně hovoří o tom, že byl zdržován. Fakta samozřejmě svědčí o tom, že dva vedoucí kluci byli tak vzdáleni zbytku, že Lewis měl v podstatě volnou zastávku jako v Maďarsku [v roce 2019]. Měli tedy veškeré možnosti. Musel se dostat jen před svého týmového kolegu, což nikdy není problém. Proto potřebujeme obě auta strategicky vpředu, aby Mercedes neměl tuto možnost."
Sergio Pérez hovoří o svých očekáváních a plánech s novým týmem Cadillac, přičemž sdílel svůj pohled na nadcházející sezónu a výzvy, které ho čekají.
Red Bull opět upoutal pozornost na Velké ceně São Paula, když Max Verstappen nastoupil do závodu s novou pohonnou jednotkou a dokázal se výrazně posunout vpřed. McLaren nyní zvažuje, jak takové změny mohou ovlivnit dodržování pravidel F1 ohledně rozpočtového stropu
Prezident Ferrari John Elkann v pondělí vydal prohlášení, které vyvolalo celosvětovou pozornost. Jeho slova naznačila nespokojenost s výkonem týmu a vyvolala spekulace o možných změnách uvnitř stáje.
Toto Wolff údajně vede pokročilá jednání o prodeji menší části svého 33% podílu ve stáji Mercedes F1. Změna by mohla ovlivnit současnou vlastnickou strukturu týmu.
Brazilský závodník prožil v Sao Paulu dramatický víkend, který vyvrcholil havárií a předčasným odstoupením z domácího závodu. Nehoda negativně ovlivnila jeho bodový zisk a přinesla další komplikace v průběhu sezony.
Lewis Hamilton se po komentářích prezidenta Ferrari Johna Elkanna obrátil na sociální sítě, aby sdílel svůj pohled na situaci a přinesl širší kontext.
Ralf Schumacher uvedl, že Jos Verstappen mu v soukromí přiznal, jak náročné je pro tým optimalizovat vůz a jeho pneumatiky. Podle jeho slov jde stále o složitý proces, který vyžaduje další práci a ladění.
Po náročném víkendu v Brazílii, který Ferrari posunul za Mercedes a Red Bull, hledal šéf týmu Fred Vasseur i přes nepříznivý výsledek pozitivní momenty.
Navzdory obrovské kritice Lando Norris ve Velké ceně Brazílie dokázal, že je připraven bojovat o titul mistra světa.
Před posledními třemi závody sezony je boj o druhé místo v Poháru konstruktérů stále velmi vyrovnaný. Mercedes, Red Bull a Ferrari dělí jen 36 bodů a po Elkannově ostrém vzkazu je jasné, že si italský tým nemůže dovolit žádné další zaváhání.
Laurent Mekies přiblížil strategii Red Bullu během brazilského víkendu, kdy tým zvolil odvážné nastavení vozu.
Charles Leclerc po závodě v Brazílii nešetřil zklamáním a kriticky zhodnotil incident, který ukončil jeho nadějný víkend.