Šéf Red Bullu Christian Horner lituje, že Sergio Pérez nezajel včera v Barceloně lépe. V průběhu závodu na čele chyběl, Mercedes měl díky volnosti v oblasti strategií podstatně jednodušší cestu k vítězství.
Rakouská stáj přitom spoléhá na oba své piloty, aby v bitvě o titul dostali Mercedes pod tlak. Pérez se soubojů na čele ve Španělsku neúčastnil poté, co v kvalifikaci skončil až jako osmý. Potýkal se s bolestí ramene a v Q3 dostal smyk.
V závodě předjel akorát Daniela Ricciarda s McLarenem a cílem projel jako pátý za Charlesem Leclercem s Ferrari, na kterého ztrácel 9 sekund. "Myslím, že to začíná vše dávat dohromady. V sobotu měl den, kdy byl mimo," všímá si Horner nepovedené kvalifikace Mexičana.
"Jeho závod byl samozřejmě narušen tím, že se nacházel za Danielem [Ricciardem]. Ale ani potom se mu nepovedl průlom na trati, kde se tak obtížně předjíždí," pokračuje ve svém hodnocení šéf Red Bull, který si z Katalánska odváží 29 bodů, zatímco Stříbrné šípy 40. Ty mají v šampionátu o 4 podnicích náskok už 29 bodů.
Max Verstappen jeho větší část vedl, nakonec se ale propadl za Lewise Hamiltona, jenž díky výhodnější strategii měl ke konci čerstvější pneumatiky. Mercedes naháněl Red Bull na čele s oběma vozy, měl tak více prostoru pro volbu a načasování zastávek. Pérez tam scházel.
"Samozřejmě, že zoufale potřebujeme, aby byl v tom rozmezí. Mercedes by pak neměl ty strategické možnosti, které měl dnes. Jsem však přesvědčený o tom, že se do toho Checo dostane s tím, jak nalézá více sebedůvěry a ve voze tráví více času," věří šéf Red Bullu.
Svými slovy však Péreze nechce kritizovat: "Fakta jasně hovoří o tom, že byl zdržován. Fakta samozřejmě svědčí o tom, že dva vedoucí kluci byli tak vzdáleni zbytku, že Lewis měl v podstatě volnou zastávku jako v Maďarsku [v roce 2019]. Měli tedy veškeré možnosti. Musel se dostat jen před svého týmového kolegu, což nikdy není problém. Proto potřebujeme obě auta strategicky vpředu, aby Mercedes neměl tuto možnost."
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.
Super Bowl patří mezi nejsledovanější sportovní akce roku – v USA ho u obrazovek sleduje kolem 120 milionů fanoušků, dalších 60 milionů pak po celém světě. Tento vrchol sezóny amerického fotbalu je nejen sportovním svátkem, ale i obrovskou kulturní událostí.
Na letošním Super Bowlu bylo k vidění několik reklam a nových trailerů, mezi nimiž nechyběla ani čerstvá ukázka z očekávaného závodního filmu, v němž hlavní roli ztvárňuje Brad Pitt a děj se točí kolem světa F1.
Formule 1 je vnímána jako sport profesionality, ale emoce, včetně vulgárních výrazů, jsou součástí motorsportu. Zak Brown se k debatě o jejich regulaci vyjadřuje s tím, že pokud se nechtěné výroky nemají dostat na veřejnost, stačí je prostě nevysílat.
Eddie Jordan vzkazuje Charlesi Leclercovi: Pokud chce u Ferrari zůstat jedničkou, musí co nejdříve ukázat Hamiltonovi záda.
Atmosféra v Maranellu vibruje očekáváním. Ferrari vstupuje do nové éry a Lewis Hamilton má být tím, kdo rozpoutá rudou revoluci. Jak si povede při svém velkolepém debutu v Austrálii?
Kimi Antonelli, italský talent, se v letošní sezóně stane dalším italským jezdcem ve Formuli 1 od doby, co debutoval Antonio Giovinazzi. Mladý pilot, který vstupuje do Mercedesu, je považován za nástupce Lewise Hamiltona.
Otázka, která v roce 2024 visela ve vzduchu. Jak se blíží sezóna 2025, spekulace o možném odchodu nizozemského šampiona sílí.