McLaren se dále zlepšuje. Už ví, kdy přesune všechny zdroje k vývoji vozu pro rok 2022

Koncept McLarenu pro sezónu 2022
Koncept McLarenu pro sezónu 2022, foto: McLaren
Petr Hlawiczka 29. dubna 2021 7:00
Sdílej:

McLaren má podle svého ředitele Andrease Seidla jasný plán, kdy se v letošní sezóně začne naplno věnovat svému vozu pro rok 2022. To Formuli 1 čekají rozsáhlé změny včetně přechodu na novou generaci monopostů.

Stáj z Wokingu velmi dobře vstoupila do letošního ročníku po loňském třetím místě mezi konstruktéry. Lando Norris skončil před dvěma týdny v Imole na pódiu, velmi dobré kolo předvedl i v kvalifikaci, kde mu byl jeden čas škrtnut kvůli drobnému porušení limitů dráhy - jinak by do závodu startoval z 2. řady.

Většina týmů nyní zvažuje, nakolik ještě vyvíjet letošní auta a kdy se začít naplno věnovat těm příštím, jež budou hodně odlišná. McLaren má jasný plán, od kterého se nechce nechat příliš odklonit současným soubojem s Ferrari a AlphouTauri o 3. příčku v šampionátu.

"Samozřejmě nevím, co plánuje Ferrari, ale z naší strany si myslím, že máme jasný plán toho, co chceme letos udělat a kdy přepnout na příští rok. Jde pochopitelně trochu o živé rozhodnutí. Nezáleží jen na tom, jak jste momentálně konkurenceschopní ve srovnání s Ferrari nebo s AlphouTauri," popisuje Seidl.

"Bude záležet i na tom, jestli vidíte potenciál u dalšího testování, například v aerodynamickém tunelu, protože když pozorujete slibné směry, pak byste mohli dojít k závěru: 'Hele, dejme tomu ještě dva nebo tři pokusy, protože bychom tím mohli letos ještě docela dost získat.'"

"Nebo se to bude ubírat jiným směrem, kdy si řeknete, že je v podstatě hotovo, protože byste museli investovat mnohem více energie a času do dalších pokroků, což vás může vést k tomu, že to zabalíte ještě dříve, než jste plánovali."

"Řekl bych tedy, že máme jasný plán a flexibilitu, abychom ho upravili. Myslím si však, že více záleží na potenciálu, který pozorujeme u různých směrů," přibližuje Seidl rozhodování týmu, který dosáhl meziročně největších pokroků poté, co měřeno nejlepšími sektory kvalifikace v Imole ukrojil 1,2 % z náskoku absolutní špičky (viz graf níže).

"Samozřejmě, že si chceme letos vést dobře. Chceme si udržet tento pozitivní postup. Zároveň je ale ta cesta, kterou se vydáváme, jasná. Chceme se dostat zpět do čela. Proto chceme také využít tuto příležitost nových pravidel, jež vejdou v platnost příští rok," pokračuje Seidl.

Rozpočtový strop na toto rozhodování podle něj zatím nemá žádný vliv: "Odteď dále je vše zastropováno a my jsme týmem, který se pohybuje v rámci tohoto omezení, takže to na peníze, které letos nebo příští rok utratíme, nemá opravdu žádný vliv."

"Samozřejmě ale musíte zajistit, abyste vzhledem k distribuci peněz na letošní a příští auto měli tu správnou rovnováhu, která by vám umožnila slušný vývoj příštího vozu. Pokud jde o samotné rozhodnutí, tak pro mě je spíše sportovního a technického charakteru," dodává šéf McLarenu.

Stalo se
Novinky
Toto Wolff v Ázerbájdžánu

Toto Wolff ví, že první havárie Lewise Hamiltona ve Ferrari není důležitá

Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.

Novinky
Lewis Hamilton při testech Ferrari.

VIDEO: Lewis Hamilton havaroval při testu Ferrari v Barceloně

Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.

Novinky
Max Verstappen v rozhovoru s Johnym Herbertem v závodě v Belgii

Johnny Herbert končí: Ex-pilot F1 už nebude od sezóny 2025 sportovní komisař

Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.

Novinky
Kimi Antonelli

Hamiltonův nástupce Andrea Kimi Antonelli může řídit auto v provozu. Získal řidičák

Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.