Otmar Szafnauer vidí v případě Sebastiana Vettela světlo na konci tunelu, což dokládá závodem na Imole. Šéf týmu zároveň chce urychleně zlepšit kvalifikační tempo AMR21.
Aston Martin zažívá těžký vstup do sezony, tmavě zelený vůz doplatil na nová pravidla, která jej zpomalila víc než konkurenci. Není bez zajímavosti, že stáj právě takový scénář očekávala - z jejího pohledu proto nejde o žádné překvapení.
Na mizernou kvalitu závodního materiálu přirozeně doplácí oba piloti. Situace Sebastiana Vettela je o to horší, že on si musí zvykat na úplně novou koncepci monopostu, což ho v kombinaci s minimem předsezónního testování postavilo do velmi nevýhodné pozice.
Šéf Aston Martinu Otmar Szafnauer ale věří, že se Vettelova výkonnost začíná zlepšovat. Důkazem je prý Vettelovo závodní tempo na Imole, které bylo podle Szafnauera obzvláště na suchých pneumatikách solidní.
„Sebovo tempo v Imole bylo na suchých pneumatikách velmi slušné, myslím, že to ukazuje, že se začíná blížit k bodu, kdy bude z auta dostávat maximum. Filozofie našeho vozu je pro něj úplně nová, takže to chce nějaký čas. Checo Pérez mi po přestupu k Red Bullu řekl totéž," popisuje Szafnauer.
Lídra Aston Martinu mrzí nespolehlivost při předsezónních testech, kvůli ní se Vettel zařadil do skupinky jezdců, kteří toho během zmíněných tří dnů najezdili nejméně. „Naše nespolehlivost při testech mě štve. Moc jsme mu to neusnadnili. Kdyby nemusel značnou část programu stát v garáži, myslím, že by dnes byl jinde."
A kde je podle Szafnauera největší slabina letošního AMR21? „Musíme vylepšit tempo na jedno kolo, neboť se zdá, že při jízdě na dlouhou vzdálenost jsme na tom líp."
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.