Otmar Szafnauer vidí v případě Sebastiana Vettela světlo na konci tunelu, což dokládá závodem na Imole. Šéf týmu zároveň chce urychleně zlepšit kvalifikační tempo AMR21.
Aston Martin zažívá těžký vstup do sezony, tmavě zelený vůz doplatil na nová pravidla, která jej zpomalila víc než konkurenci. Není bez zajímavosti, že stáj právě takový scénář očekávala - z jejího pohledu proto nejde o žádné překvapení.
Na mizernou kvalitu závodního materiálu přirozeně doplácí oba piloti. Situace Sebastiana Vettela je o to horší, že on si musí zvykat na úplně novou koncepci monopostu, což ho v kombinaci s minimem předsezónního testování postavilo do velmi nevýhodné pozice.
Šéf Aston Martinu Otmar Szafnauer ale věří, že se Vettelova výkonnost začíná zlepšovat. Důkazem je prý Vettelovo závodní tempo na Imole, které bylo podle Szafnauera obzvláště na suchých pneumatikách solidní.
„Sebovo tempo v Imole bylo na suchých pneumatikách velmi slušné, myslím, že to ukazuje, že se začíná blížit k bodu, kdy bude z auta dostávat maximum. Filozofie našeho vozu je pro něj úplně nová, takže to chce nějaký čas. Checo Pérez mi po přestupu k Red Bullu řekl totéž," popisuje Szafnauer.
Lídra Aston Martinu mrzí nespolehlivost při předsezónních testech, kvůli ní se Vettel zařadil do skupinky jezdců, kteří toho během zmíněných tří dnů najezdili nejméně. „Naše nespolehlivost při testech mě štve. Moc jsme mu to neusnadnili. Kdyby nemusel značnou část programu stát v garáži, myslím, že by dnes byl jinde."
A kde je podle Szafnauera největší slabina letošního AMR21? „Musíme vylepšit tempo na jedno kolo, neboť se zdá, že při jízdě na dlouhou vzdálenost jsme na tom líp."
Carlos Sainz absolvoval své první dvě kola za volantem Williamsu FW47 na trati v Silverstonu, přičemž jeho počáteční hodnocení bylo pozitivní. Po krátkém testu uvedl, že vše probíhalo podle očekávání a "šlo všechno dobře".
Oscar Piastri si pro sezónu 2025 stanovil jasný cíl – bojovat o titul mistra světa Formule 1. Mladý australský jezdec je přesvědčen, že má potřebnou rychlost, zkušenosti i správné zázemí k tomu, aby se stal vážným konkurentem v šampionátu.
Na svátek svatého Valentýna Williams představil svůj nový monopost FW47 v Silverstone, s nímž bude v sezoně 2025 závodit zkušené duo Carlos Sainz a Alex Albon. Tým odhalil monopost v jednobarevném lakování. Skutečné barvy budou odhaleny v úterý 18. února v Londýně během hromadného představení.
Sezóna představování nových vozů pro rok 2025 pomalu začíná a McLaren se stal včera prvním týmem, který na slavném okruhu ve Silverstonu odhalil své nejnovější očekávání pro novou sezonu.
Čtyřnásobný šampion Formule 1 Sebastian Vettel ukončil svou závodní kariéru v roce 2022 po více než patnácti letech ve vrcholném motorsportu, během nichž závodil za týmy BMW Sauber, Toro Rosso, Red Bull Racing, Ferrari a Aston Martin.
Příchod Lewise Hamiltona do Ferrari a jeho snaha přizpůsobit se novému prostředí patří mezi největší témata letošní přestávky ve Formuli 1.
Německý soud poslal muže do vězení za vydírání rodiny Michaela Schumachera. Hrozil zveřejněním citlivých fotografií legendárního jezdce Formule 1, čímž se snažil získat finanční prospěch. Uvedl to server Daily Express.
McLaren odhalil svůj vyzyvatelský monopost pro sezónu 2025 a poprvé jej vyslal na trať během shakedownu v Silverstonu, ikonickém dějišti britské Grand Prix. Lando Norris a Oscar Piastri se za volantem nového MCL39 střídali, přičemž vůz zaujal speciálním kamuflážním designem v tradičních papájových a černých odstínech.
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.