Otmar Szafnauer vidí v případě Sebastiana Vettela světlo na konci tunelu, což dokládá závodem na Imole. Šéf týmu zároveň chce urychleně zlepšit kvalifikační tempo AMR21.
Aston Martin zažívá těžký vstup do sezony, tmavě zelený vůz doplatil na nová pravidla, která jej zpomalila víc než konkurenci. Není bez zajímavosti, že stáj právě takový scénář očekávala - z jejího pohledu proto nejde o žádné překvapení.
Na mizernou kvalitu závodního materiálu přirozeně doplácí oba piloti. Situace Sebastiana Vettela je o to horší, že on si musí zvykat na úplně novou koncepci monopostu, což ho v kombinaci s minimem předsezónního testování postavilo do velmi nevýhodné pozice.
Šéf Aston Martinu Otmar Szafnauer ale věří, že se Vettelova výkonnost začíná zlepšovat. Důkazem je prý Vettelovo závodní tempo na Imole, které bylo podle Szafnauera obzvláště na suchých pneumatikách solidní.
„Sebovo tempo v Imole bylo na suchých pneumatikách velmi slušné, myslím, že to ukazuje, že se začíná blížit k bodu, kdy bude z auta dostávat maximum. Filozofie našeho vozu je pro něj úplně nová, takže to chce nějaký čas. Checo Pérez mi po přestupu k Red Bullu řekl totéž," popisuje Szafnauer.
Lídra Aston Martinu mrzí nespolehlivost při předsezónních testech, kvůli ní se Vettel zařadil do skupinky jezdců, kteří toho během zmíněných tří dnů najezdili nejméně. „Naše nespolehlivost při testech mě štve. Moc jsme mu to neusnadnili. Kdyby nemusel značnou část programu stát v garáži, myslím, že by dnes byl jinde."
A kde je podle Szafnauera největší slabina letošního AMR21? „Musíme vylepšit tempo na jedno kolo, neboť se zdá, že při jízdě na dlouhou vzdálenost jsme na tom líp."
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.