Na cestě za pódiovým umístěním Landa Norrise v Imole McLaren využil týmovou režii, když požádal Daniela Ricciarda, aby pro svého mladšího kolegu uvolnil pozici. Jednatřicetiletý Australan poslechl a podle svých slov nelituje.
McLaren zažil na Imole dobrý víkend, oba jeho piloti bodovali, navíc Lando Norris získal pódium. Mladý Brit skončil třetí, když jej v posledních kolech předstihl Lewis Hamilton.
Cesta k tomuto výsledku ale nebyla jednoduchá. Norris měl sice sobotní kvalifikaci skvěle rozjetou (startoval by ze druhé řady), jenže kvůli překročení traťových limitů mu byl nejrychlejší čas odebrán. Právě proto startoval Lando až za svým týmovým kolegou Danielem Ricciardem.
A nutno říct, že byl od prvních kol celkem jasné rychlejší, avšak Imola je charakteristická také tím, že se na ní obtížně předjíždí. Výsledek? McLaren musel uplatnit týmovou režii v neprospěch zkušenějšího Australana.
„Měl jsem dost času na to ukázat, že jsem rychlý. Na začátku to bylo celkem ok, ale když trať začala osychat, tak jsem se začal trápit. Drolily se mi přední pneumatiky, nebylo to ideální. Proto tým učinil rozhodnutí a já ho respektoval. Nechtěl jsem upřednostnit svoje ego. Rozhodně si ale nepřipadám poražený," praví Ricciardo.
Rodák z Perthu si myslí, že proti němu hrají okolnosti. Lando Norris je totiž u týmu déle, což mu dává v kombinaci s letošními extrémně krátkými testy výhodu.
„Je před námi spousta závodů, nicméně v prvních dvou jsem něco ztrácel, přesto o sobě nepochybuji. Podívejte se na loňský rok, všichni víme, že Ocon je extrémně rychlý, ale v kvalifikacích mi nestačil, protože pro něj byl tým nový. Bylo jasně vidět, že mi rok navíc v Renaultu oproti němu hodně pomohl. Teď to poznávám z druhé stránky."
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.