Na cestě za pódiovým umístěním Landa Norrise v Imole McLaren využil týmovou režii, když požádal Daniela Ricciarda, aby pro svého mladšího kolegu uvolnil pozici. Jednatřicetiletý Australan poslechl a podle svých slov nelituje.
McLaren zažil na Imole dobrý víkend, oba jeho piloti bodovali, navíc Lando Norris získal pódium. Mladý Brit skončil třetí, když jej v posledních kolech předstihl Lewis Hamilton.
Cesta k tomuto výsledku ale nebyla jednoduchá. Norris měl sice sobotní kvalifikaci skvěle rozjetou (startoval by ze druhé řady), jenže kvůli překročení traťových limitů mu byl nejrychlejší čas odebrán. Právě proto startoval Lando až za svým týmovým kolegou Danielem Ricciardem.
A nutno říct, že byl od prvních kol celkem jasné rychlejší, avšak Imola je charakteristická také tím, že se na ní obtížně předjíždí. Výsledek? McLaren musel uplatnit týmovou režii v neprospěch zkušenějšího Australana.
„Měl jsem dost času na to ukázat, že jsem rychlý. Na začátku to bylo celkem ok, ale když trať začala osychat, tak jsem se začal trápit. Drolily se mi přední pneumatiky, nebylo to ideální. Proto tým učinil rozhodnutí a já ho respektoval. Nechtěl jsem upřednostnit svoje ego. Rozhodně si ale nepřipadám poražený," praví Ricciardo.
Rodák z Perthu si myslí, že proti němu hrají okolnosti. Lando Norris je totiž u týmu déle, což mu dává v kombinaci s letošními extrémně krátkými testy výhodu.
„Je před námi spousta závodů, nicméně v prvních dvou jsem něco ztrácel, přesto o sobě nepochybuji. Podívejte se na loňský rok, všichni víme, že Ocon je extrémně rychlý, ale v kvalifikacích mi nestačil, protože pro něj byl tým nový. Bylo jasně vidět, že mi rok navíc v Renaultu oproti němu hodně pomohl. Teď to poznávám z druhé stránky."
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.