Na cestě za pódiovým umístěním Landa Norrise v Imole McLaren využil týmovou režii, když požádal Daniela Ricciarda, aby pro svého mladšího kolegu uvolnil pozici. Jednatřicetiletý Australan poslechl a podle svých slov nelituje.
McLaren zažil na Imole dobrý víkend, oba jeho piloti bodovali, navíc Lando Norris získal pódium. Mladý Brit skončil třetí, když jej v posledních kolech předstihl Lewis Hamilton.
Cesta k tomuto výsledku ale nebyla jednoduchá. Norris měl sice sobotní kvalifikaci skvěle rozjetou (startoval by ze druhé řady), jenže kvůli překročení traťových limitů mu byl nejrychlejší čas odebrán. Právě proto startoval Lando až za svým týmovým kolegou Danielem Ricciardem.
A nutno říct, že byl od prvních kol celkem jasné rychlejší, avšak Imola je charakteristická také tím, že se na ní obtížně předjíždí. Výsledek? McLaren musel uplatnit týmovou režii v neprospěch zkušenějšího Australana.
„Měl jsem dost času na to ukázat, že jsem rychlý. Na začátku to bylo celkem ok, ale když trať začala osychat, tak jsem se začal trápit. Drolily se mi přední pneumatiky, nebylo to ideální. Proto tým učinil rozhodnutí a já ho respektoval. Nechtěl jsem upřednostnit svoje ego. Rozhodně si ale nepřipadám poražený," praví Ricciardo.
Rodák z Perthu si myslí, že proti němu hrají okolnosti. Lando Norris je totiž u týmu déle, což mu dává v kombinaci s letošními extrémně krátkými testy výhodu.
„Je před námi spousta závodů, nicméně v prvních dvou jsem něco ztrácel, přesto o sobě nepochybuji. Podívejte se na loňský rok, všichni víme, že Ocon je extrémně rychlý, ale v kvalifikacích mi nestačil, protože pro něj byl tým nový. Bylo jasně vidět, že mi rok navíc v Renaultu oproti němu hodně pomohl. Teď to poznávám z druhé stránky."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.