Do zítřejšího závodu odstartuje z první pozice Lewis Hamilton. Následují ho oba Rd Bully v pořadí Pérez Verstappen. Za nimi se seřadí Leclerc a Gasly. Bottas zajel až osmý čas.
První měřený čas si v kvalifikaci připsal Mick Schumacher. 1:16,806, jeho týmový kolega Mazepin byl o rovnou vteřinu pomalejší. Chyby se dopustil Vettel, který vyjel mimo trať, čímž si své rychlé kolo znehodnotil. O dost hůř dopadl Cunoda, který havaroval a značně zdemoloval zadní část svého monopostu. Červené vlajky.
Po restartu se do čela dostal Verstappen před Norrise, Hamiltona a Bottase. Do Q2 by se 5 minut před koncem prvního segmentu neprobojovaly oba Haasy, Latifi, Russell a samozřejmě Cunoda, který odstoupil. V posledních pokusech zaperlil Williams. Latifi i Russell se totiž dostali do Q2. Naopak obě Alfy zůstaly stejně jako Haasy a Cunoda před branami prostřední části.
It's going to be late night for those AlphaTauri mechanics 🛠Tsunoda has now made it back to the garage#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/nRVuNy5UBq
— Formula 1 (@F1) April 17, 2021Ve druhé části jeli Bottas, Verstappen a Hamilton na tvrdší sadě. I díky tomu se do čela dostal Norris. Do Q3 by se po prvních pokusech neprobojovali Ricciardo, Alonso, Ocon, Latifi a Russell. Solidně se jevil také čtvrtý Leclerc, To Sainz ztrácel na Monačana půl sekundy.
Mezi nejlepších deset se nakonec nedostali Sainz, Russell, Vettel, Latifi a Alonso. Zejména pro mladšího ze Španělů šlo o velké zklamání.
V závěrečné části kvalifikace byli první tři piloti v jedné desetině vteřiny v pořadí Hamilton, Pérez a Verstappen. Následoval Leclerc, Gasly a oba McLareny. Štvalo to zejména Norrise, jemuž byl třetí nejrychlejší čas smazán.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.