Do zítřejšího závodu odstartuje z první pozice Lewis Hamilton. Následují ho oba Rd Bully v pořadí Pérez Verstappen. Za nimi se seřadí Leclerc a Gasly. Bottas zajel až osmý čas.
První měřený čas si v kvalifikaci připsal Mick Schumacher. 1:16,806, jeho týmový kolega Mazepin byl o rovnou vteřinu pomalejší. Chyby se dopustil Vettel, který vyjel mimo trať, čímž si své rychlé kolo znehodnotil. O dost hůř dopadl Cunoda, který havaroval a značně zdemoloval zadní část svého monopostu. Červené vlajky.
Po restartu se do čela dostal Verstappen před Norrise, Hamiltona a Bottase. Do Q2 by se 5 minut před koncem prvního segmentu neprobojovaly oba Haasy, Latifi, Russell a samozřejmě Cunoda, který odstoupil. V posledních pokusech zaperlil Williams. Latifi i Russell se totiž dostali do Q2. Naopak obě Alfy zůstaly stejně jako Haasy a Cunoda před branami prostřední části.
It's going to be late night for those AlphaTauri mechanics 🛠Tsunoda has now made it back to the garage#ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/nRVuNy5UBq
— Formula 1 (@F1) April 17, 2021Ve druhé části jeli Bottas, Verstappen a Hamilton na tvrdší sadě. I díky tomu se do čela dostal Norris. Do Q3 by se po prvních pokusech neprobojovali Ricciardo, Alonso, Ocon, Latifi a Russell. Solidně se jevil také čtvrtý Leclerc, To Sainz ztrácel na Monačana půl sekundy.
Mezi nejlepších deset se nakonec nedostali Sainz, Russell, Vettel, Latifi a Alonso. Zejména pro mladšího ze Španělů šlo o velké zklamání.
V závěrečné části kvalifikace byli první tři piloti v jedné desetině vteřiny v pořadí Hamilton, Pérez a Verstappen. Následoval Leclerc, Gasly a oba McLareny. Štvalo to zejména Norrise, jemuž byl třetí nejrychlejší čas smazán.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.