Odpoledne se toho v Imole událo hodně. Na čele výsledkové listiny se ve druhém tréninku usadil Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem. Radost neměli u Red Bullu, neboť Max Verstappen toho kvůli technickým problémům moc neodjel. Dobře se jeví Ferrari, byť Charles Leclerc v závěru odpoledního programu havaroval.
Druhý trénink před závodem na Imole začal hustým provozem. Do čela se okamžitě vyhoupli Bottas a Hamilton, které následoval solidně jedoucí Leclerc. Skvělé kolo měl rozjeté Verstappen, jenže toho potkaly technické problémy. Holanďan tak musel svůj vůz už po devatenácti minutách vyměřeného času odstavit. Vypadalo to na potíže s pohonnou jednotkou.
Po třiceti minutách zajel nejrychlejší čas Leclerc, ale ten mu byl kvůli překročení traťových limitů odebrán stejně jako Gaslymu, I tak se Monačan dokázal na již opotřebovaných pneumatikách zlepšit, avšak už ne tak výrazně. Stačilo mu to na průběžné páté místo za Bottasem, Hamiltonem, Gaslym a Sainzem.
Až za touto skupinkou následoval nevýrazný Pérez. Šedou myš připomínal i McLaren, Norris byl osmý, Ricciardo po problémech až osmnáctý. Do elitní desítky se probojovali ještě Cunoda a Giovinazzi. To vše deset minut před koncem odpoledních jízd.
Za zmínku stojí rovněž skutečnost, že Stroll byl na tom opět lépe než Vettel. Před čtyřnásobným šampionem se nacházeli také oba piloti Alpine, jedenáctý Ocon a třináctý Alonso ale zcela jistě nejsou s předvedenou formou spokojeni.
🚩 RED FLAG: Session will not restart🚩An unfortunate end to @Charles_Leclerc's session as the Monegasque driver hits the wall #ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/kVwdDOk31I
— Formula 1 (@F1) April 16, 2021Drobný výlet mimo trať předvedl Mazepin - tentokrát bez následků. Starosti měli u Red Bullu, protože Verstappen se od svého odstoupení na trati neobjevil. Tři minuty před koncem zavlály červené vlajky. Jejich iniciátorem byl Leclerc, který havaroval v úvodní pasáži okruhu. Nejednalo se sice o nic závažného, nicméně i tak rozhodlo ředitelství závodu o tom, že druhý trénink už restartován nebude.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.