Odpoledne se toho v Imole událo hodně. Na čele výsledkové listiny se ve druhém tréninku usadil Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem. Radost neměli u Red Bullu, neboť Max Verstappen toho kvůli technickým problémům moc neodjel. Dobře se jeví Ferrari, byť Charles Leclerc v závěru odpoledního programu havaroval.
Druhý trénink před závodem na Imole začal hustým provozem. Do čela se okamžitě vyhoupli Bottas a Hamilton, které následoval solidně jedoucí Leclerc. Skvělé kolo měl rozjeté Verstappen, jenže toho potkaly technické problémy. Holanďan tak musel svůj vůz už po devatenácti minutách vyměřeného času odstavit. Vypadalo to na potíže s pohonnou jednotkou.
Po třiceti minutách zajel nejrychlejší čas Leclerc, ale ten mu byl kvůli překročení traťových limitů odebrán stejně jako Gaslymu, I tak se Monačan dokázal na již opotřebovaných pneumatikách zlepšit, avšak už ne tak výrazně. Stačilo mu to na průběžné páté místo za Bottasem, Hamiltonem, Gaslym a Sainzem.
Až za touto skupinkou následoval nevýrazný Pérez. Šedou myš připomínal i McLaren, Norris byl osmý, Ricciardo po problémech až osmnáctý. Do elitní desítky se probojovali ještě Cunoda a Giovinazzi. To vše deset minut před koncem odpoledních jízd.
Za zmínku stojí rovněž skutečnost, že Stroll byl na tom opět lépe než Vettel. Před čtyřnásobným šampionem se nacházeli také oba piloti Alpine, jedenáctý Ocon a třináctý Alonso ale zcela jistě nejsou s předvedenou formou spokojeni.
🚩 RED FLAG: Session will not restart🚩An unfortunate end to @Charles_Leclerc's session as the Monegasque driver hits the wall #ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/kVwdDOk31I
— Formula 1 (@F1) April 16, 2021Drobný výlet mimo trať předvedl Mazepin - tentokrát bez následků. Starosti měli u Red Bullu, protože Verstappen se od svého odstoupení na trati neobjevil. Tři minuty před koncem zavlály červené vlajky. Jejich iniciátorem byl Leclerc, který havaroval v úvodní pasáži okruhu. Nejednalo se sice o nic závažného, nicméně i tak rozhodlo ředitelství závodu o tom, že druhý trénink už restartován nebude.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.