Odpoledne se toho v Imole událo hodně. Na čele výsledkové listiny se ve druhém tréninku usadil Valtteri Bottas před Lewisem Hamiltonem. Radost neměli u Red Bullu, neboť Max Verstappen toho kvůli technickým problémům moc neodjel. Dobře se jeví Ferrari, byť Charles Leclerc v závěru odpoledního programu havaroval.
Druhý trénink před závodem na Imole začal hustým provozem. Do čela se okamžitě vyhoupli Bottas a Hamilton, které následoval solidně jedoucí Leclerc. Skvělé kolo měl rozjeté Verstappen, jenže toho potkaly technické problémy. Holanďan tak musel svůj vůz už po devatenácti minutách vyměřeného času odstavit. Vypadalo to na potíže s pohonnou jednotkou.
Po třiceti minutách zajel nejrychlejší čas Leclerc, ale ten mu byl kvůli překročení traťových limitů odebrán stejně jako Gaslymu, I tak se Monačan dokázal na již opotřebovaných pneumatikách zlepšit, avšak už ne tak výrazně. Stačilo mu to na průběžné páté místo za Bottasem, Hamiltonem, Gaslym a Sainzem.
Až za touto skupinkou následoval nevýrazný Pérez. Šedou myš připomínal i McLaren, Norris byl osmý, Ricciardo po problémech až osmnáctý. Do elitní desítky se probojovali ještě Cunoda a Giovinazzi. To vše deset minut před koncem odpoledních jízd.
Za zmínku stojí rovněž skutečnost, že Stroll byl na tom opět lépe než Vettel. Před čtyřnásobným šampionem se nacházeli také oba piloti Alpine, jedenáctý Ocon a třináctý Alonso ale zcela jistě nejsou s předvedenou formou spokojeni.
🚩 RED FLAG: Session will not restart🚩An unfortunate end to @Charles_Leclerc's session as the Monegasque driver hits the wall #ImolaGP 🇮🇹 #F1 pic.twitter.com/kVwdDOk31I
— Formula 1 (@F1) April 16, 2021Drobný výlet mimo trať předvedl Mazepin - tentokrát bez následků. Starosti měli u Red Bullu, protože Verstappen se od svého odstoupení na trati neobjevil. Tři minuty před koncem zavlály červené vlajky. Jejich iniciátorem byl Leclerc, který havaroval v úvodní pasáži okruhu. Nejednalo se sice o nic závažného, nicméně i tak rozhodlo ředitelství závodu o tom, že druhý trénink už restartován nebude.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.