Zak Brown je nadšený z přínosu Andrease Seidla. Podle výkonného ředitele závodních aktivit McLarenu je Seidl aktuálně nejlepším lídrem týmu na roštu.
McLaren je strmé cestě vzhůru, britská stáj letos obhajuje třetí příčku v Poháru konstruktérů, což je vzhledem k trápení, které ještě před pár lety zažívala velký úspěch. Na jejím vzepjetí má dozajista velký podíl změna organizační struktury a příchod nových lidských zdrojů.
Máme na mysli kupříkladu technického ředitele Jamese Keye nebo šéfa týmu Andrease Seidla. Rodák z Pasova je v motorsportu známou tváří, úspěchy slavil například ve vytrvalostních závodech, kde hájil barvy Porsche a také ve Formuli 1 se okamžitě zařadil mezi nejrespektovanější persony.
Jeho spolupracovník z McLarenu Zak Brown, který ho do Wokingu přivedl si dokonce myslí, že Seidl je v současnosti nejlepším týmovým šéfem ve Formuli 1. Brown si pochvaluje zejména jejich vzájemnou spolupráci, která je podle něj na velmi dobré úrovni.
„Podle mě funguje naše vzájemná spolupráce výborně. Máme jasně rozdělené úkoly, já se jako výkonný ředitel starám o všechny závodní aktivity McLarenu - tedy nejen F1. Mou prací je, abych společnost finančně zajistil a přivedl do ní ty nejlepší lidi. Andreas je podle mě v současnosti nejlepším šéfem týmu, kterého máme na roštu."
Spokojený je rovněž Seidl. „Rozumíme si, Zak mi dává v řízení týmu volnost. Věří mi, což je pro mě důležité. Myslím, že náš vzájemný pokrok je během tří let jasně patrný, ale pořád jsme daleko od toho, kde chceme být za dalších několik let," dodává.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.