Zak Brown je nadšený z přínosu Andrease Seidla. Podle výkonného ředitele závodních aktivit McLarenu je Seidl aktuálně nejlepším lídrem týmu na roštu.
McLaren je strmé cestě vzhůru, britská stáj letos obhajuje třetí příčku v Poháru konstruktérů, což je vzhledem k trápení, které ještě před pár lety zažívala velký úspěch. Na jejím vzepjetí má dozajista velký podíl změna organizační struktury a příchod nových lidských zdrojů.
Máme na mysli kupříkladu technického ředitele Jamese Keye nebo šéfa týmu Andrease Seidla. Rodák z Pasova je v motorsportu známou tváří, úspěchy slavil například ve vytrvalostních závodech, kde hájil barvy Porsche a také ve Formuli 1 se okamžitě zařadil mezi nejrespektovanější persony.
Jeho spolupracovník z McLarenu Zak Brown, který ho do Wokingu přivedl si dokonce myslí, že Seidl je v současnosti nejlepším týmovým šéfem ve Formuli 1. Brown si pochvaluje zejména jejich vzájemnou spolupráci, která je podle něj na velmi dobré úrovni.
„Podle mě funguje naše vzájemná spolupráce výborně. Máme jasně rozdělené úkoly, já se jako výkonný ředitel starám o všechny závodní aktivity McLarenu - tedy nejen F1. Mou prací je, abych společnost finančně zajistil a přivedl do ní ty nejlepší lidi. Andreas je podle mě v současnosti nejlepším šéfem týmu, kterého máme na roštu."
Spokojený je rovněž Seidl. „Rozumíme si, Zak mi dává v řízení týmu volnost. Věří mi, což je pro mě důležité. Myslím, že náš vzájemný pokrok je během tří let jasně patrný, ale pořád jsme daleko od toho, kde chceme být za dalších několik let," dodává.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.