Mick Schumacher se během svého debutu ve Formuli 1 naučil "tuny" nových věcí. Co patřilo v jeho premiérové Velké ceně Bahrajnu mezi ty největší?
Syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera před dvěma týdny vstoupil s Haasem do královské disciplíny motorsportu. V kvalifikaci o 0,824 sekundy předčil svého týmového kolegu Nikitu Mazepina, v závodě však po smyku skončil se ztrátou jednoho kola až na 16. místě.
Loňský mistr Formule 2 nasbíral cenné zkušenosti, byť se od jeho týmu kvůli zastavení vývoje monopostu žádné velké věci letos nečekají. S odstupem dvou týdnů promluvil tom, co pro něj bylo v F1 tou největší novinkou: pneumatiky Pirelli a to, jak se monopost choval v počátečních fázích závodu.
"Myslím, že obecně jsem se naučil tunu nových věcí - viděli jsme během všech těch našich schůzek, jak přicházejí. Vždy to jinak cítíte a jinak se o tom hovoří," začíná Mick Schumacher, jenž by chtěl navázat na úspěchy svého otce, jenž se ani po 7 letech stále nezotavil z následků své nešťastné nehody na lyžích.
"Hodně jsem se toho naučil o pneumatikách, jež jsou pro mě zřejmě tou největší novinkou. A také o věcech jako je množství ztráty přítlaku na startu závodu. Bylo to jako klesnou ze 100 na 20 % přítlaku v okamžiku, kdy najíždíte do zatáčky," přidává Mick další zajímavost z F1.
"Rozhodně jsem se toho hodně naučil a před Imolou se musím podívat na spoustu věcí. Cítím, že mám mnohem více poznání, více pohody," popisuje dále 22letý mladík chystající se na svůj druhý závod, který se pojede tento víkend v Imole jako GP Emilia Romagna.
Poté přidává další svůj nečekaný poznatek: "Byl jsem však skutečně překvapen tím, jak rychle bylo po víkendu. Vše se odehrálo během okamžiku - řekněme, že bylo málo času a hodně věcí k naučení," dodává 22letý Schumacher.
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.