Mick Schumacher se během svého debutu ve Formuli 1 naučil "tuny" nových věcí. Co patřilo v jeho premiérové Velké ceně Bahrajnu mezi ty největší?
Syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera před dvěma týdny vstoupil s Haasem do královské disciplíny motorsportu. V kvalifikaci o 0,824 sekundy předčil svého týmového kolegu Nikitu Mazepina, v závodě však po smyku skončil se ztrátou jednoho kola až na 16. místě.
Loňský mistr Formule 2 nasbíral cenné zkušenosti, byť se od jeho týmu kvůli zastavení vývoje monopostu žádné velké věci letos nečekají. S odstupem dvou týdnů promluvil tom, co pro něj bylo v F1 tou největší novinkou: pneumatiky Pirelli a to, jak se monopost choval v počátečních fázích závodu.
"Myslím, že obecně jsem se naučil tunu nových věcí - viděli jsme během všech těch našich schůzek, jak přicházejí. Vždy to jinak cítíte a jinak se o tom hovoří," začíná Mick Schumacher, jenž by chtěl navázat na úspěchy svého otce, jenž se ani po 7 letech stále nezotavil z následků své nešťastné nehody na lyžích.
"Hodně jsem se toho naučil o pneumatikách, jež jsou pro mě zřejmě tou největší novinkou. A také o věcech jako je množství ztráty přítlaku na startu závodu. Bylo to jako klesnou ze 100 na 20 % přítlaku v okamžiku, kdy najíždíte do zatáčky," přidává Mick další zajímavost z F1.
"Rozhodně jsem se toho hodně naučil a před Imolou se musím podívat na spoustu věcí. Cítím, že mám mnohem více poznání, více pohody," popisuje dále 22letý mladík chystající se na svůj druhý závod, který se pojede tento víkend v Imole jako GP Emilia Romagna.
Poté přidává další svůj nečekaný poznatek: "Byl jsem však skutečně překvapen tím, jak rychle bylo po víkendu. Vše se odehrálo během okamžiku - řekněme, že bylo málo času a hodně věcí k naučení," dodává 22letý Schumacher.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.