Mick Schumacher se během svého debutu ve Formuli 1 naučil "tuny" nových věcí. Co patřilo v jeho premiérové Velké ceně Bahrajnu mezi ty největší?
Syn sedminásobného šampiona Michaela Schumachera před dvěma týdny vstoupil s Haasem do královské disciplíny motorsportu. V kvalifikaci o 0,824 sekundy předčil svého týmového kolegu Nikitu Mazepina, v závodě však po smyku skončil se ztrátou jednoho kola až na 16. místě.
Loňský mistr Formule 2 nasbíral cenné zkušenosti, byť se od jeho týmu kvůli zastavení vývoje monopostu žádné velké věci letos nečekají. S odstupem dvou týdnů promluvil tom, co pro něj bylo v F1 tou největší novinkou: pneumatiky Pirelli a to, jak se monopost choval v počátečních fázích závodu.
"Myslím, že obecně jsem se naučil tunu nových věcí - viděli jsme během všech těch našich schůzek, jak přicházejí. Vždy to jinak cítíte a jinak se o tom hovoří," začíná Mick Schumacher, jenž by chtěl navázat na úspěchy svého otce, jenž se ani po 7 letech stále nezotavil z následků své nešťastné nehody na lyžích.
"Hodně jsem se toho naučil o pneumatikách, jež jsou pro mě zřejmě tou největší novinkou. A také o věcech jako je množství ztráty přítlaku na startu závodu. Bylo to jako klesnou ze 100 na 20 % přítlaku v okamžiku, kdy najíždíte do zatáčky," přidává Mick další zajímavost z F1.
"Rozhodně jsem se toho hodně naučil a před Imolou se musím podívat na spoustu věcí. Cítím, že mám mnohem více poznání, více pohody," popisuje dále 22letý mladík chystající se na svůj druhý závod, který se pojede tento víkend v Imole jako GP Emilia Romagna.
Poté přidává další svůj nečekaný poznatek: "Byl jsem však skutečně překvapen tím, jak rychle bylo po víkendu. Vše se odehrálo během okamžiku - řekněme, že bylo málo času a hodně věcí k naučení," dodává 22letý Schumacher.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.