Šéfa Ferrari Mattiu Binotta potěšily výkony jeho svěřenců ve Velké ceně Bahrajnu. Jak hodnotí spolupráci s Carlosem Sainzem, jenž v rudém kokpitu vystřídal Sebastiana Vettela?
Vettel se loni překvapivě brzy dozvěděl, že s ním Scuderia nepočítá, proto si musel hledat místo jinde. Nakonec zakotvil u Aston Martinu, přejmenovaného Racing Pointu, jenž měl loni třetí nejrychlejší auto, kvůli penalizaci za kopírování Mercedesu však nakonec skončil čtvrtý.
Aston Martin není tak dobrýMnozí jej letos považovali za černého koně, v úvodním podniku sezóny 2021 ale zklamal. "Teorie je jedna věc, realita druhá. Ve skutečnosti to auto není tak dobré. Je velmi nestabilní v zadní části," hodnotí konkurenční Aston Martin AMR21 šéf AlphyTauri Franz Tost. Vettela však neodepisuje: "Se svými zkušenostmi může táhnout tým kupředu. Ví, jak vyhrávat závody a světové šampionáty."
Čtyřnásobného mistra světa u Ferrari nahradil Carlos Sainz z McLarenu. Byť si stále zvyká na jiné auto a v Bahrajnu jezdil opatrněji, přesto vybojoval čtyři body za osmé místo, zatímco jeho nový týmový kolega Charles Leclerc dojel šestý.
"To je dobrý počátek. Carlos už pracuje s Leclercem velmi dobře. Konečně můžeme spoléhat na oba jezdce. To vědomí je pro nás důležité, také to má dopad na týmového ducha," pochvaluje si šéf Ferrari změnu v týmu po odchodě Vettela.
"Momentálně jsou našimi soupeři jiné týmy. Až se vrátíme na špici, tak naši jezdci budou soupeři sami pro sebe," uvědomuje si Binotto, jenž se snaží vytáhnout Ferrari z krize.
"Nevím, co bude dělat Red Bull a Mercedes," komentuje dále s ohledem na přesun zdrojů k vývoji budoucího monopostu, zatímco soupeři bojující o titul se možná budou letošním autům věnovat déle.
"Ale pro nás je to letos těžké bojovat o pódium - jsou silnější než my. Můžeme cílit na třetí příčku mezi konstruktéry. A kvůli tomu budeme muset bojovat s McLarenem," dodává šéf Ferrari tahající zatím za kratší konec - oranžový monopost je totiž o něco rychlejší a jeho piloti Norris s Ricciardem si z Bahrajnu odvezli 18 bodů, o 6 více než Sainz s Leclercem.
Fernando Alonso se s nadsázkou vyhnul poskytování rad Maxu Verstappenovi ohledně jeho možného přestupu k Mercedesu. Španělský veterán žertoval, že své názory by sdílel pouze „za obrovskou sumu peněz,“ čímž odlehčil spekulace a ukázal svůj typický smysl pro humor.
Isack Hadjar zůstává plně soustředěný na svůj cíl získat sedačku v Red Bullu, i když Yuki Tsunoda čelí problémům s aktuálním vozem RB21.
Lando Norris reagoval na spekulace o možném přestupu Maxe Verstappena k Mercedesu. Zdůraznil však, že zatím není nic potvrzeno a je třeba se soustředit na současnou sezónu.
Obavy jezdců o ovladatelnost monopostů pro sezonu 2026 vyvolávají otázky, zda jsou oprávněné, nebo předčasné. Vývoj nových vozů je stále v rané fázi, a tak konečné hodnocení přijde až s prvními testy.
Ralf Schumacher rozpoutal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena, když naznačil, že hvězda Red Bullu by mohla zamířit k Mercedesu. Tato tvrzení přidávají další vrstvu nejistoty do už tak napjatého přestupového trhu ve Formuli 1.
Fernando Alonso pochválil nováčka Gabriela Bortoleta z týmu Kick Sauber za jeho první body ve Formuli 1 v Rakousku. Oba se utkali v atraktivním souboji v závěru závodu ve Spielbergu.
Ferrari čelí zásadnímu problému s nastavením světlé výšky monopostu SF-25. Tým proto instruoval oba své jezdce, Lewise Hamiltona i Charlese Leclerca, aby během závodu praktikovali „lift and coast“, tedy zvednutí nohy z plynu a brzdění bez motoru, aby snížili zatížení a pomohli situaci zvládnout.
Před blížící se výjimečnou Velkou cenou Velké Británie se významná část komunity Formule 1 sešla s britským premiérem. Setkání poskytlo příležitost zdůraznit důležitost tohoto prestižního závodu a podpořit dlouhodobý vztah mezi F1 a Spojeným královstvím.
McLaren představuje na Velkou cenu Velké Británie speciální chromové zbarvení „Legacy at Speed“, vytvořenou ve spolupráci s Google Chrome, která spojuje historii týmu s novými fanoušky.
George Russellovi končí smlouva u Mercedesu na konci sezony. Stále silnější spekulace naznačují, že by ho mohl nahradit Max Verstappen, pokud opustí Red Bull.
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.