Šéfa Ferrari Mattiu Binotta potěšily výkony jeho svěřenců ve Velké ceně Bahrajnu. Jak hodnotí spolupráci s Carlosem Sainzem, jenž v rudém kokpitu vystřídal Sebastiana Vettela?
Vettel se loni překvapivě brzy dozvěděl, že s ním Scuderia nepočítá, proto si musel hledat místo jinde. Nakonec zakotvil u Aston Martinu, přejmenovaného Racing Pointu, jenž měl loni třetí nejrychlejší auto, kvůli penalizaci za kopírování Mercedesu však nakonec skončil čtvrtý.
Aston Martin není tak dobrýMnozí jej letos považovali za černého koně, v úvodním podniku sezóny 2021 ale zklamal. "Teorie je jedna věc, realita druhá. Ve skutečnosti to auto není tak dobré. Je velmi nestabilní v zadní části," hodnotí konkurenční Aston Martin AMR21 šéf AlphyTauri Franz Tost. Vettela však neodepisuje: "Se svými zkušenostmi může táhnout tým kupředu. Ví, jak vyhrávat závody a světové šampionáty."
Čtyřnásobného mistra světa u Ferrari nahradil Carlos Sainz z McLarenu. Byť si stále zvyká na jiné auto a v Bahrajnu jezdil opatrněji, přesto vybojoval čtyři body za osmé místo, zatímco jeho nový týmový kolega Charles Leclerc dojel šestý.
"To je dobrý počátek. Carlos už pracuje s Leclercem velmi dobře. Konečně můžeme spoléhat na oba jezdce. To vědomí je pro nás důležité, také to má dopad na týmového ducha," pochvaluje si šéf Ferrari změnu v týmu po odchodě Vettela.
"Momentálně jsou našimi soupeři jiné týmy. Až se vrátíme na špici, tak naši jezdci budou soupeři sami pro sebe," uvědomuje si Binotto, jenž se snaží vytáhnout Ferrari z krize.
"Nevím, co bude dělat Red Bull a Mercedes," komentuje dále s ohledem na přesun zdrojů k vývoji budoucího monopostu, zatímco soupeři bojující o titul se možná budou letošním autům věnovat déle.
"Ale pro nás je to letos těžké bojovat o pódium - jsou silnější než my. Můžeme cílit na třetí příčku mezi konstruktéry. A kvůli tomu budeme muset bojovat s McLarenem," dodává šéf Ferrari tahající zatím za kratší konec - oranžový monopost je totiž o něco rychlejší a jeho piloti Norris s Ricciardem si z Bahrajnu odvezli 18 bodů, o 6 více než Sainz s Leclercem.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.