Carlosovi Sainzovi se po včerejšku ulevilo. Jeho Ferrari je podstatně konkurenceschopnější než v minulé sezóně, ve Velké ceně Bahrajnu mohl dokonce bojovat s McLarenem.
I když si Španěl po přestupu z McLarenu na chování nového vozu stále zvyká a v závodě ve snaze ujet co nejvíce kilometrů a získat zkušenosti nebyl moc agresivní, tak cílem projel jako osmý se ztrátou 8,01 sekundy za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, jenž byl klasifikován jako šestý.
Sainz v závěru zrychloval a přibližoval se Danielovi Ricciardovi, který ho vystřídal v oranžovém kokpitu. Předjet jej sice už nezvládl, i tak byl ale velmi potěšený z tempa svého Ferrari SF21.
"Je to povzbuzující, jelikož si vzpomínám, jak jsem s tímto autem loni velmi snadno předjel Charlese. Takže vím, jak velký rozdíl byl mezi McLarenem a Ferrari," popisuje spokojený Sainz, jenž svého přestupu do Maranella nelituje.
"A jak blízko jsem byl ke konci předjetí Ricciarda. Myslím, že jsem měl v závěru závodu mnohem lepší tempo než Daniel - stahovali jsme více než půl sekundy za kolo. To je pozitivní," pokračuje 26letý jezdec se zkušenostmi z Toro Rosso, Renaultu či zmiňovaného McLarenu.
"Jsme povzbuzení, jde o obrovský pokrok ve srovnání s minulý rokem. Teď to je o tom, abychom pokračovali v hledání detailů, abychom v Maranellu dále tvrdě pracovali a pokračovali ve zlepšování. Rozhodně jsme udělali hodně slušný krok. A teď chceme udělat další kroky," dodává odhodlaně Sainz.
Ferrari je po úvodní velké ceně sezóny 2021 i zásluhou jeho čtyř bodů čtvrté za McLarenem, v závodě jasně převyšovalo AlphuTauri, Aston Martin či Alpine, s nimiž podle některých odhadů mělo o tuto pozici bojovat. Svou formu může potvrdit za tři týdny v téměř domácím závodě na okruhu Enza a Dina Ferrariho v San Marinu.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.