Carlosovi Sainzovi se po včerejšku ulevilo. Jeho Ferrari je podstatně konkurenceschopnější než v minulé sezóně, ve Velké ceně Bahrajnu mohl dokonce bojovat s McLarenem.
I když si Španěl po přestupu z McLarenu na chování nového vozu stále zvyká a v závodě ve snaze ujet co nejvíce kilometrů a získat zkušenosti nebyl moc agresivní, tak cílem projel jako osmý se ztrátou 8,01 sekundy za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, jenž byl klasifikován jako šestý.
Sainz v závěru zrychloval a přibližoval se Danielovi Ricciardovi, který ho vystřídal v oranžovém kokpitu. Předjet jej sice už nezvládl, i tak byl ale velmi potěšený z tempa svého Ferrari SF21.
"Je to povzbuzující, jelikož si vzpomínám, jak jsem s tímto autem loni velmi snadno předjel Charlese. Takže vím, jak velký rozdíl byl mezi McLarenem a Ferrari," popisuje spokojený Sainz, jenž svého přestupu do Maranella nelituje.
"A jak blízko jsem byl ke konci předjetí Ricciarda. Myslím, že jsem měl v závěru závodu mnohem lepší tempo než Daniel - stahovali jsme více než půl sekundy za kolo. To je pozitivní," pokračuje 26letý jezdec se zkušenostmi z Toro Rosso, Renaultu či zmiňovaného McLarenu.
"Jsme povzbuzení, jde o obrovský pokrok ve srovnání s minulý rokem. Teď to je o tom, abychom pokračovali v hledání detailů, abychom v Maranellu dále tvrdě pracovali a pokračovali ve zlepšování. Rozhodně jsme udělali hodně slušný krok. A teď chceme udělat další kroky," dodává odhodlaně Sainz.
Ferrari je po úvodní velké ceně sezóny 2021 i zásluhou jeho čtyř bodů čtvrté za McLarenem, v závodě jasně převyšovalo AlphuTauri, Aston Martin či Alpine, s nimiž podle některých odhadů mělo o tuto pozici bojovat. Svou formu může potvrdit za tři týdny v téměř domácím závodě na okruhu Enza a Dina Ferrariho v San Marinu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.