Carlosovi Sainzovi se po včerejšku ulevilo. Jeho Ferrari je podstatně konkurenceschopnější než v minulé sezóně, ve Velké ceně Bahrajnu mohl dokonce bojovat s McLarenem.
I když si Španěl po přestupu z McLarenu na chování nového vozu stále zvyká a v závodě ve snaze ujet co nejvíce kilometrů a získat zkušenosti nebyl moc agresivní, tak cílem projel jako osmý se ztrátou 8,01 sekundy za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, jenž byl klasifikován jako šestý.
Sainz v závěru zrychloval a přibližoval se Danielovi Ricciardovi, který ho vystřídal v oranžovém kokpitu. Předjet jej sice už nezvládl, i tak byl ale velmi potěšený z tempa svého Ferrari SF21.
"Je to povzbuzující, jelikož si vzpomínám, jak jsem s tímto autem loni velmi snadno předjel Charlese. Takže vím, jak velký rozdíl byl mezi McLarenem a Ferrari," popisuje spokojený Sainz, jenž svého přestupu do Maranella nelituje.
"A jak blízko jsem byl ke konci předjetí Ricciarda. Myslím, že jsem měl v závěru závodu mnohem lepší tempo než Daniel - stahovali jsme více než půl sekundy za kolo. To je pozitivní," pokračuje 26letý jezdec se zkušenostmi z Toro Rosso, Renaultu či zmiňovaného McLarenu.
"Jsme povzbuzení, jde o obrovský pokrok ve srovnání s minulý rokem. Teď to je o tom, abychom pokračovali v hledání detailů, abychom v Maranellu dále tvrdě pracovali a pokračovali ve zlepšování. Rozhodně jsme udělali hodně slušný krok. A teď chceme udělat další kroky," dodává odhodlaně Sainz.
Ferrari je po úvodní velké ceně sezóny 2021 i zásluhou jeho čtyř bodů čtvrté za McLarenem, v závodě jasně převyšovalo AlphuTauri, Aston Martin či Alpine, s nimiž podle některých odhadů mělo o tuto pozici bojovat. Svou formu může potvrdit za tři týdny v téměř domácím závodě na okruhu Enza a Dina Ferrariho v San Marinu.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.
Liam Lawson přiznal, že ztráta místa v Red Bullu na startu sezóny 2025 byla tvrdou ranou, ale bere ji jako součást neúprosné reality Formule 1. Dodává, že se nevzdává a zůstává připravený na další šanci v šampionátu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.