Carlosovi Sainzovi se po včerejšku ulevilo. Jeho Ferrari je podstatně konkurenceschopnější než v minulé sezóně, ve Velké ceně Bahrajnu mohl dokonce bojovat s McLarenem.
I když si Španěl po přestupu z McLarenu na chování nového vozu stále zvyká a v závodě ve snaze ujet co nejvíce kilometrů a získat zkušenosti nebyl moc agresivní, tak cílem projel jako osmý se ztrátou 8,01 sekundy za svým týmovým kolegou Charlesem Leclercem, jenž byl klasifikován jako šestý.
Sainz v závěru zrychloval a přibližoval se Danielovi Ricciardovi, který ho vystřídal v oranžovém kokpitu. Předjet jej sice už nezvládl, i tak byl ale velmi potěšený z tempa svého Ferrari SF21.
"Je to povzbuzující, jelikož si vzpomínám, jak jsem s tímto autem loni velmi snadno předjel Charlese. Takže vím, jak velký rozdíl byl mezi McLarenem a Ferrari," popisuje spokojený Sainz, jenž svého přestupu do Maranella nelituje.
"A jak blízko jsem byl ke konci předjetí Ricciarda. Myslím, že jsem měl v závěru závodu mnohem lepší tempo než Daniel - stahovali jsme více než půl sekundy za kolo. To je pozitivní," pokračuje 26letý jezdec se zkušenostmi z Toro Rosso, Renaultu či zmiňovaného McLarenu.
"Jsme povzbuzení, jde o obrovský pokrok ve srovnání s minulý rokem. Teď to je o tom, abychom pokračovali v hledání detailů, abychom v Maranellu dále tvrdě pracovali a pokračovali ve zlepšování. Rozhodně jsme udělali hodně slušný krok. A teď chceme udělat další kroky," dodává odhodlaně Sainz.
Ferrari je po úvodní velké ceně sezóny 2021 i zásluhou jeho čtyř bodů čtvrté za McLarenem, v závodě jasně převyšovalo AlphuTauri, Aston Martin či Alpine, s nimiž podle některých odhadů mělo o tuto pozici bojovat. Svou formu může potvrdit za tři týdny v téměř domácím závodě na okruhu Enza a Dina Ferrariho v San Marinu.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.