První kvalifikace letošní seony patří Maxi Verstappenovi. V první řadě jej doplní Lewis Hamilton, ta druhá patří Bottasovi s Leclercem.
První kvalifikační čas této sezony zaznamenal Mick Schumacher - 1:33,861. Jeho stájový kolega Mazepin svůj první pokus nezvládl a skončil s poškozenými pneumatikami v hodinách.
Chvíli poté se na trať vydali i ostatní piloti. Skvělou formu potvrzoval Red Bull s Mercedesem, do první pětky se průběžně dostali rovněž Gasly a Cunoda, za nimi se seřadili piloti Ferrari. Vedoucí Verstappen si mezitím stěžoval na problémy s podlahou. Mimo postupující skupinku jezdců se nacházeli oba Haasy a Williamsy, které doplnil Ocon. Růžově na tom nebyl ani tmavě zelený Aston Martin.
Poslední kvalifikační pokusy Q1 přinesly šok pro Sebastiana Vettela, čtyřnásobný mistr světa nepostoupil do prostředního kvalifikačního segmentu, z části kvůli tomu, že Nikita Mazepin způsobil další žluté vlajky. Do Q2 se nepodívali ani oba Haasy, Latifi a Ocon, pro kterého šlo taktéž o velké zklamání.
V prostřední části vyjel Mercedes, Red Bull a AlphaTauri na tvrdších pneumatikách. Do problémů se dostali Pérez a Ricciardo, kterým byla jejich kola smazána kvůli překročení traťových limitů.
Skvěle se prezentoval matador Alonso, ostřílený Španěl na šestém místě rozdělil obě Ferrari. V závěrečných pokusech s nedařilo Pérezovi, který senzačně vypadl, když skončil až jedenáctý. K Mexičanovi se přidaly obě Alfy, Russell a Cunoda.
Třetí část si pro sebe zarezervoval Max Verstappen, který zdemoloval druhého Lewise Hamiltona rozdílem čtyř desetin. Na to u Mercedesu rozhodně nejsou zvyklí. Třetí příčka patří Bottasovi, za ním se seřadili Leclerc a McLareny. Zklamaný může být osmý Sainz, který se během kvalifikace ukazoval ve velmi dobrém světle, ale finálový segment mu nevyšel.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.