První kvalifikace letošní seony patří Maxi Verstappenovi. V první řadě jej doplní Lewis Hamilton, ta druhá patří Bottasovi s Leclercem.
První kvalifikační čas této sezony zaznamenal Mick Schumacher - 1:33,861. Jeho stájový kolega Mazepin svůj první pokus nezvládl a skončil s poškozenými pneumatikami v hodinách.
Chvíli poté se na trať vydali i ostatní piloti. Skvělou formu potvrzoval Red Bull s Mercedesem, do první pětky se průběžně dostali rovněž Gasly a Cunoda, za nimi se seřadili piloti Ferrari. Vedoucí Verstappen si mezitím stěžoval na problémy s podlahou. Mimo postupující skupinku jezdců se nacházeli oba Haasy a Williamsy, které doplnil Ocon. Růžově na tom nebyl ani tmavě zelený Aston Martin.
Poslední kvalifikační pokusy Q1 přinesly šok pro Sebastiana Vettela, čtyřnásobný mistr světa nepostoupil do prostředního kvalifikačního segmentu, z části kvůli tomu, že Nikita Mazepin způsobil další žluté vlajky. Do Q2 se nepodívali ani oba Haasy, Latifi a Ocon, pro kterého šlo taktéž o velké zklamání.
V prostřední části vyjel Mercedes, Red Bull a AlphaTauri na tvrdších pneumatikách. Do problémů se dostali Pérez a Ricciardo, kterým byla jejich kola smazána kvůli překročení traťových limitů.
Skvěle se prezentoval matador Alonso, ostřílený Španěl na šestém místě rozdělil obě Ferrari. V závěrečných pokusech s nedařilo Pérezovi, který senzačně vypadl, když skončil až jedenáctý. K Mexičanovi se přidaly obě Alfy, Russell a Cunoda.
Třetí část si pro sebe zarezervoval Max Verstappen, který zdemoloval druhého Lewise Hamiltona rozdílem čtyř desetin. Na to u Mercedesu rozhodně nejsou zvyklí. Třetí příčka patří Bottasovi, za ním se seřadili Leclerc a McLareny. Zklamaný může být osmý Sainz, který se během kvalifikace ukazoval ve velmi dobrém světle, ale finálový segment mu nevyšel.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.