První kvalifikace letošní seony patří Maxi Verstappenovi. V první řadě jej doplní Lewis Hamilton, ta druhá patří Bottasovi s Leclercem.
První kvalifikační čas této sezony zaznamenal Mick Schumacher - 1:33,861. Jeho stájový kolega Mazepin svůj první pokus nezvládl a skončil s poškozenými pneumatikami v hodinách.
Chvíli poté se na trať vydali i ostatní piloti. Skvělou formu potvrzoval Red Bull s Mercedesem, do první pětky se průběžně dostali rovněž Gasly a Cunoda, za nimi se seřadili piloti Ferrari. Vedoucí Verstappen si mezitím stěžoval na problémy s podlahou. Mimo postupující skupinku jezdců se nacházeli oba Haasy a Williamsy, které doplnil Ocon. Růžově na tom nebyl ani tmavě zelený Aston Martin.
Poslední kvalifikační pokusy Q1 přinesly šok pro Sebastiana Vettela, čtyřnásobný mistr světa nepostoupil do prostředního kvalifikačního segmentu, z části kvůli tomu, že Nikita Mazepin způsobil další žluté vlajky. Do Q2 se nepodívali ani oba Haasy, Latifi a Ocon, pro kterého šlo taktéž o velké zklamání.
V prostřední části vyjel Mercedes, Red Bull a AlphaTauri na tvrdších pneumatikách. Do problémů se dostali Pérez a Ricciardo, kterým byla jejich kola smazána kvůli překročení traťových limitů.
Skvěle se prezentoval matador Alonso, ostřílený Španěl na šestém místě rozdělil obě Ferrari. V závěrečných pokusech s nedařilo Pérezovi, který senzačně vypadl, když skončil až jedenáctý. K Mexičanovi se přidaly obě Alfy, Russell a Cunoda.
Třetí část si pro sebe zarezervoval Max Verstappen, který zdemoloval druhého Lewise Hamiltona rozdílem čtyř desetin. Na to u Mercedesu rozhodně nejsou zvyklí. Třetí příčka patří Bottasovi, za ním se seřadili Leclerc a McLareny. Zklamaný může být osmý Sainz, který se během kvalifikace ukazoval ve velmi dobrém světle, ale finálový segment mu nevyšel.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.