Bernie Ecclestone není nadšen tím, s jakým týmem vstupuje do Formule 1 syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera. Vyjadřuje se také k protirasistické kampani (Black Lives Matter) Lewise Hamiltona - pokud by byl stále u moci, tak by ji zatrhl.
Mick Schumacher bude díky menší podpoře Ferrari letos závodit společně s Nikitou Mazepinem za Haas, který již své auto nevyvíjí, proto letos žádný větší pokrok nečeká, spíše naopak. Mladí jezdci s ním tedy nebudou moci nikterak zazářit.
"Jde o jméno, které musí být ve Formuli 1. Je mi ho ale líto, protože má skvělé vlastnosti, s nimiž by mohl dosáhnout více než lidé, s nimiž je nyní ve spojení. Nejsem si jistý tím, zda se tam toho moc naučí," říká Ecclestone o Schumacherovi v americké stáji.
"Nebude tam mít nikoho, kdo by jej mohl moc naučit. Bude tam sám. Pro Micka by byl perfektní tým jako Red Bull, který má schopnosti vyhrávat závody a lidi, jež by jej mohli řádně podpořit," doporučuje bývalý šéf Formule 1.
"Jeho výkonnost ve Formuli 2 byla skvělá, se současným týmem to ale nebude tak jednoduché ji zopakovat. Navíc má už teď velký problém. Musí nosit břímě v podobě velkého jména. Lidé budou říkat: 'Není tak dobrý jako jeho otec,'" domnívá se Ecclestone.
"Nyní uvidíme, že bude mít ještě větší hendikep ve voze, se kterým bude jezdit. Někdy to ale může být dobré - například prožijete těžké období a pak se rozvinete," dodává pro Telegraf 90letý britský obchodník, jenž do F1 vstoupil jako závodník v sezóně 1958.
Současné poměry v ní často kritizuje, nelíbí se mu ani kampaň proti rasismu vedená Lewisem Hamiltonem s klekáním na jedno koleno před závody.
"Kdybych se v ní ještě pohyboval, pak bych nikomu nedovolil nošení triček na pódiu, to je jasné. Rozhodně bychom zde neměli ten byznys s klekání před závody. Dělají z věcí mnoho povyku ze špatných důvodů. Z politických důvodů," lituje Ecclestone.
"Jeho otci [Anthonymu] jsem řekl, že Lewis by si měl dávat pozor, protože je využíván lidmi, kteří využívají tu kampaň Black Lives Matter a vydělávají na ní. A nikdo neví, kam ty peníze jdou," dodává bývalý šéf F1, kterého na pozici výkonného ředitele nahradil v roce 2017 Chase Carey z Liberty Media, čímž ukončil Ecclestoneovu slavnou éru.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.