Bernie Ecclestone není nadšen tím, s jakým týmem vstupuje do Formule 1 syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera. Vyjadřuje se také k protirasistické kampani (Black Lives Matter) Lewise Hamiltona - pokud by byl stále u moci, tak by ji zatrhl.
Mick Schumacher bude díky menší podpoře Ferrari letos závodit společně s Nikitou Mazepinem za Haas, který již své auto nevyvíjí, proto letos žádný větší pokrok nečeká, spíše naopak. Mladí jezdci s ním tedy nebudou moci nikterak zazářit.
"Jde o jméno, které musí být ve Formuli 1. Je mi ho ale líto, protože má skvělé vlastnosti, s nimiž by mohl dosáhnout více než lidé, s nimiž je nyní ve spojení. Nejsem si jistý tím, zda se tam toho moc naučí," říká Ecclestone o Schumacherovi v americké stáji.
"Nebude tam mít nikoho, kdo by jej mohl moc naučit. Bude tam sám. Pro Micka by byl perfektní tým jako Red Bull, který má schopnosti vyhrávat závody a lidi, jež by jej mohli řádně podpořit," doporučuje bývalý šéf Formule 1.
"Jeho výkonnost ve Formuli 2 byla skvělá, se současným týmem to ale nebude tak jednoduché ji zopakovat. Navíc má už teď velký problém. Musí nosit břímě v podobě velkého jména. Lidé budou říkat: 'Není tak dobrý jako jeho otec,'" domnívá se Ecclestone.
"Nyní uvidíme, že bude mít ještě větší hendikep ve voze, se kterým bude jezdit. Někdy to ale může být dobré - například prožijete těžké období a pak se rozvinete," dodává pro Telegraf 90letý britský obchodník, jenž do F1 vstoupil jako závodník v sezóně 1958.
Současné poměry v ní často kritizuje, nelíbí se mu ani kampaň proti rasismu vedená Lewisem Hamiltonem s klekáním na jedno koleno před závody.
"Kdybych se v ní ještě pohyboval, pak bych nikomu nedovolil nošení triček na pódiu, to je jasné. Rozhodně bychom zde neměli ten byznys s klekání před závody. Dělají z věcí mnoho povyku ze špatných důvodů. Z politických důvodů," lituje Ecclestone.
"Jeho otci [Anthonymu] jsem řekl, že Lewis by si měl dávat pozor, protože je využíván lidmi, kteří využívají tu kampaň Black Lives Matter a vydělávají na ní. A nikdo neví, kam ty peníze jdou," dodává bývalý šéf F1, kterého na pozici výkonného ředitele nahradil v roce 2017 Chase Carey z Liberty Media, čímž ukončil Ecclestoneovu slavnou éru.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.