Bernie Ecclestone není nadšen tím, s jakým týmem vstupuje do Formule 1 syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera. Vyjadřuje se také k protirasistické kampani (Black Lives Matter) Lewise Hamiltona - pokud by byl stále u moci, tak by ji zatrhl.
Mick Schumacher bude díky menší podpoře Ferrari letos závodit společně s Nikitou Mazepinem za Haas, který již své auto nevyvíjí, proto letos žádný větší pokrok nečeká, spíše naopak. Mladí jezdci s ním tedy nebudou moci nikterak zazářit.
"Jde o jméno, které musí být ve Formuli 1. Je mi ho ale líto, protože má skvělé vlastnosti, s nimiž by mohl dosáhnout více než lidé, s nimiž je nyní ve spojení. Nejsem si jistý tím, zda se tam toho moc naučí," říká Ecclestone o Schumacherovi v americké stáji.
"Nebude tam mít nikoho, kdo by jej mohl moc naučit. Bude tam sám. Pro Micka by byl perfektní tým jako Red Bull, který má schopnosti vyhrávat závody a lidi, jež by jej mohli řádně podpořit," doporučuje bývalý šéf Formule 1.
"Jeho výkonnost ve Formuli 2 byla skvělá, se současným týmem to ale nebude tak jednoduché ji zopakovat. Navíc má už teď velký problém. Musí nosit břímě v podobě velkého jména. Lidé budou říkat: 'Není tak dobrý jako jeho otec,'" domnívá se Ecclestone.
"Nyní uvidíme, že bude mít ještě větší hendikep ve voze, se kterým bude jezdit. Někdy to ale může být dobré - například prožijete těžké období a pak se rozvinete," dodává pro Telegraf 90letý britský obchodník, jenž do F1 vstoupil jako závodník v sezóně 1958.
Současné poměry v ní často kritizuje, nelíbí se mu ani kampaň proti rasismu vedená Lewisem Hamiltonem s klekáním na jedno koleno před závody.
"Kdybych se v ní ještě pohyboval, pak bych nikomu nedovolil nošení triček na pódiu, to je jasné. Rozhodně bychom zde neměli ten byznys s klekání před závody. Dělají z věcí mnoho povyku ze špatných důvodů. Z politických důvodů," lituje Ecclestone.
"Jeho otci [Anthonymu] jsem řekl, že Lewis by si měl dávat pozor, protože je využíván lidmi, kteří využívají tu kampaň Black Lives Matter a vydělávají na ní. A nikdo neví, kam ty peníze jdou," dodává bývalý šéf F1, kterého na pozici výkonného ředitele nahradil v roce 2017 Chase Carey z Liberty Media, čímž ukončil Ecclestoneovu slavnou éru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur potvrdil, že Andrea Kimi Antonelli po kolizi s Charlesem Leclercem osobně navštívil garáž a omluvil se týmu.
Toto Wolff hájí Kimiho Antonelliho po kolizi s Charlesem Leclercem a zdůrazňuje, že odvážné manévry jsou součástí jeho růstu.
Carlos Sainz oznámil, že se jako člen představenstva GPDA hodlá zasadit o zlepšení úrovně rozhodování komisařů, které označil za „nepřijatelné“. Chce prostřednictvím své pozice přispět k transparentnějším a spravedlivějším pravidlům pro všechny jezdce.
Po odstoupení v Zandvoortu zůstává Lando Norris pro McLaren klíčovým jezdcem v boji šampionátu jezdců a šéf týmu Andrea Stella věří, že nyní může ukázat svůj plný potenciál.
Mercedes má podle všeho jasno, že i v roce 2026 bude spoléhat na George Russella a Kimiho Antonelliho. Oficiální potvrzení jezdecké sestavy ale zatím stále chybí.
Andrea Kimi Antonelli přišel v Zandvoortu o šanci na dobrý výsledek po kolizi s Charlesem Leclercem v zatáčce číslo 3. Za incident dostal nováček ve Formuli 1 desetisekundový trest.
Lewis Hamilton obdržel od komisařů trest za svou jízdu na cestě na startovní rošt při Velké ceně Nizozemska.
Oscar Piastri po dramatickém závodě v Zandvoortu zůstává nohama na zemi, přestože vede šampionát o 34 bodů. Australský jezdec upozorňuje, že sezóna je ještě dlouhá a jakékoli podcenění soupeřů by ho mohlo stát body i vítězství.
Charles Leclerc v Zandvoortu nedokončil závod kvůli kolizi s Kimim Antonellim. Pro Ferrari to byla další bolestná ztráta bodů a pro Leclerca frustrující vyústění víkendu, který začal slibně.
Lando Norris zažil velkou ránu, když musel v Zandvoortu odstoupit z Velké ceny Holandska. Přesto zůstává optimistický ohledně svých šancí na zisk titulu v letošní sezóně.
Pro Lewise Hamiltona se Velká cena Nizozemska změnila v noční můru, když narazil do zdi a musel závod předčasně ukončit. Incident znamenal další ztrátu bodů pro Ferrari.
Oscar Piastri měl v Zandvoortu navrch nad Landem Norrisem, ale vítězství si musel vybojovat při dvou restartech za Safety Carem. Jeho triumf stvrdil až šokující motorový výpadek týmového kolegy. Překvapením závodu se stal Isack Hadjar