Bernie Ecclestone není nadšen tím, s jakým týmem vstupuje do Formule 1 syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera. Vyjadřuje se také k protirasistické kampani (Black Lives Matter) Lewise Hamiltona - pokud by byl stále u moci, tak by ji zatrhl.
Mick Schumacher bude díky menší podpoře Ferrari letos závodit společně s Nikitou Mazepinem za Haas, který již své auto nevyvíjí, proto letos žádný větší pokrok nečeká, spíše naopak. Mladí jezdci s ním tedy nebudou moci nikterak zazářit.
"Jde o jméno, které musí být ve Formuli 1. Je mi ho ale líto, protože má skvělé vlastnosti, s nimiž by mohl dosáhnout více než lidé, s nimiž je nyní ve spojení. Nejsem si jistý tím, zda se tam toho moc naučí," říká Ecclestone o Schumacherovi v americké stáji.
"Nebude tam mít nikoho, kdo by jej mohl moc naučit. Bude tam sám. Pro Micka by byl perfektní tým jako Red Bull, který má schopnosti vyhrávat závody a lidi, jež by jej mohli řádně podpořit," doporučuje bývalý šéf Formule 1.
"Jeho výkonnost ve Formuli 2 byla skvělá, se současným týmem to ale nebude tak jednoduché ji zopakovat. Navíc má už teď velký problém. Musí nosit břímě v podobě velkého jména. Lidé budou říkat: 'Není tak dobrý jako jeho otec,'" domnívá se Ecclestone.
"Nyní uvidíme, že bude mít ještě větší hendikep ve voze, se kterým bude jezdit. Někdy to ale může být dobré - například prožijete těžké období a pak se rozvinete," dodává pro Telegraf 90letý britský obchodník, jenž do F1 vstoupil jako závodník v sezóně 1958.
Současné poměry v ní často kritizuje, nelíbí se mu ani kampaň proti rasismu vedená Lewisem Hamiltonem s klekáním na jedno koleno před závody.
"Kdybych se v ní ještě pohyboval, pak bych nikomu nedovolil nošení triček na pódiu, to je jasné. Rozhodně bychom zde neměli ten byznys s klekání před závody. Dělají z věcí mnoho povyku ze špatných důvodů. Z politických důvodů," lituje Ecclestone.
"Jeho otci [Anthonymu] jsem řekl, že Lewis by si měl dávat pozor, protože je využíván lidmi, kteří využívají tu kampaň Black Lives Matter a vydělávají na ní. A nikdo neví, kam ty peníze jdou," dodává bývalý šéf F1, kterého na pozici výkonného ředitele nahradil v roce 2017 Chase Carey z Liberty Media, čímž ukončil Ecclestoneovu slavnou éru.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.
Red Bull vsadil na odvážnou strategii v nastavení Verstappenova vozu pro britskou Grand Prix – risk se však obrátil proti nim.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.