Bernie Ecclestone není nadšen tím, s jakým týmem vstupuje do Formule 1 syn sedminásobného mistra světa Michaela Schumachera. Vyjadřuje se také k protirasistické kampani (Black Lives Matter) Lewise Hamiltona - pokud by byl stále u moci, tak by ji zatrhl.
Mick Schumacher bude díky menší podpoře Ferrari letos závodit společně s Nikitou Mazepinem za Haas, který již své auto nevyvíjí, proto letos žádný větší pokrok nečeká, spíše naopak. Mladí jezdci s ním tedy nebudou moci nikterak zazářit.
"Jde o jméno, které musí být ve Formuli 1. Je mi ho ale líto, protože má skvělé vlastnosti, s nimiž by mohl dosáhnout více než lidé, s nimiž je nyní ve spojení. Nejsem si jistý tím, zda se tam toho moc naučí," říká Ecclestone o Schumacherovi v americké stáji.
"Nebude tam mít nikoho, kdo by jej mohl moc naučit. Bude tam sám. Pro Micka by byl perfektní tým jako Red Bull, který má schopnosti vyhrávat závody a lidi, jež by jej mohli řádně podpořit," doporučuje bývalý šéf Formule 1.
"Jeho výkonnost ve Formuli 2 byla skvělá, se současným týmem to ale nebude tak jednoduché ji zopakovat. Navíc má už teď velký problém. Musí nosit břímě v podobě velkého jména. Lidé budou říkat: 'Není tak dobrý jako jeho otec,'" domnívá se Ecclestone.
"Nyní uvidíme, že bude mít ještě větší hendikep ve voze, se kterým bude jezdit. Někdy to ale může být dobré - například prožijete těžké období a pak se rozvinete," dodává pro Telegraf 90letý britský obchodník, jenž do F1 vstoupil jako závodník v sezóně 1958.
Současné poměry v ní často kritizuje, nelíbí se mu ani kampaň proti rasismu vedená Lewisem Hamiltonem s klekáním na jedno koleno před závody.
"Kdybych se v ní ještě pohyboval, pak bych nikomu nedovolil nošení triček na pódiu, to je jasné. Rozhodně bychom zde neměli ten byznys s klekání před závody. Dělají z věcí mnoho povyku ze špatných důvodů. Z politických důvodů," lituje Ecclestone.
"Jeho otci [Anthonymu] jsem řekl, že Lewis by si měl dávat pozor, protože je využíván lidmi, kteří využívají tu kampaň Black Lives Matter a vydělávají na ní. A nikdo neví, kam ty peníze jdou," dodává bývalý šéf F1, kterého na pozici výkonného ředitele nahradil v roce 2017 Chase Carey z Liberty Media, čímž ukončil Ecclestoneovu slavnou éru.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.