Ačkoliv inženýři zákaznických týmů po testech zpochybňovali velikost pokroku pohonné jednotky Ferrari, její výrobce před úvodní velkou cenou sezóny 2021 opakuje: jde o velký posun vpřed.
Ferrari se loni v oblasti motoru propadlo po soukromé dohodě s FIA, která provedla analýzu její pohonné jednotky z roku 2019. Z té vyplynulo, že se italská stáj v té době nedržela zcela pravidel, podrobnosti však ani jedna strana nechtěla uvést. Na nižší výkon, což byl podle soupeřů důsledek trestu, ale minulý rok každopádně dopláceli i její zákazníci: Alfa Romeo a Haas.
Letos proto Scuderia připravila nový motor, s jehož fungováním na testovacích stolicích byla velmi spokojena. Podle jejího sportovního ředitele Laurenta Mekiese, jenž kdysi pracoval u FIA, to bylo jasně patrné i během testů v Bahrajnu, byť některé hlasy z padoku upozorňovaly na to, že ani zdaleka nejde o posun o 40 koní, jak někteří hlásali.
"Motor je lepší, o tom není pochyb. Nemusíme s ním vyjíždět na trať, abychom to věděli - máme dynamometry. Víme, že motor udělal obrovský pokrok," ujišťuje Mekies před Velku cenou Bahrajnu, která nás čeká již tento víkend.
#SnapshotSaturday | #F1Testing in review 📸#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/H03DkHUONY
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 20, 2021"Bude to stačit? Záleží na tom, jak moc se mezitím posunuli další kluci. To nemáme jak odhadnout kromě naší vlastní zkušenosti s vývojem. Myslím si, že to potrvá jeden či dva závody, abychom dokázali odhadnout, jak na tom všichni jsou," pokračuje sportovní ředitel Ferrari.
Jak konkurenceschopný jeho tým bude? "Jsme ve fázi, kdy se snažíme zajistit, abychom na dráze měli to, co bychom měli mít. Nejsme rozptylováni tím, co se děje kolem nás. Musíme zajistit, abychom dodali to, co bylo v továrně. Je to pravda, pokud jde o motor, aerodynamiku, zavěšení atd," říká Mekies.
Během předsezónních testů podle něj Ferrari nemělo "žádné mimořádné potíže," jež by narušily jejich jízdy. "To neznamená, že bychom nemuseli udělat ve všech oblastech ještě celou řadu kroků," dodává. Bude schopná rudá stáj v Bahrajnu bojovat o pódium?
Max Verstappen představil svou helmu pro sezónu 2025, která není jen novým designem, ale také odrazem jeho osobního stylu a závodní evoluce. Tento speciální motiv zachycuje jeho cestu od prvních závodních kroků až po současnost a symbolizuje i jeho ambice do budoucna.
Lewis Hamilton se nepřipravuje jen na novou sezónu Formule 1, ale také na život v italském týmu a pro italské fanoušky. Sedminásobný mistr světa pilně trénuje svou italštinu, aby byl připraven na novou kapitolu své kariéry ve Ferrari. Informoval deník Daily Express.
Sezóna Formule 1 2025 přinese několik klíčových změn v pravidlech, které mohou ovlivnit průběh závodů i výsledky šampionátu. Přinášíme přehled nejdůležitějších úprav, včetně nového bodového systému.
Česká loterijní společnost Allwyn, jejímž majitelem je miliardář Karel Komárek navázala partnerství s Formulí 1 a týmem Mclaren.
Mercedes vyměnil Lewise Hamiltona za talentovaného teenagera Kimia Antonelliho pro sezónu 2025 F1. Toto Wolff se však rozhodl zmírnit toto riziko příchodem zkušeného Valtteriho Bottase.
Legenda F1 Gerhard Berger má úzké vazby na oba týmy Red Bullu a jeho pohled na jejich aktuální situaci rozhodně stojí za pozornost.
Williams uzavřel významné partnerství se softwarovým gigantem Atlassian, což přinese nejen finanční podporu, ale i změnu jména týmu pro sezónu 2025.
McLaren si pojistil klíčového odborníka, který sehrál zásadní roli v boji o titul v roce 2024. Tým oznámil prodloužení smlouvy se šéfem aerodynamiky Peterem Prodromouem na delší období s cílem udržet konkurenceschopnost a pokračovat v úspěšném návratu na vrchol Formule 1.
Ollie Bearman si stanovil ambiciózní cíle pro svou první kompletní sezónu ve Formuli 1, přičemž přiznal, že po třech startech v roce 2024, jako rezervní jezdec, toužil po větších úspěších.
Alain Prost přirovnal Maxe Verstappena k Nikimu Laudovi, oceňujíc jeho přímý přístup k závodům, který mu pomohl získat čtyři tituly a 63 vítězství. Prost věří, že Verstappen je skvělý šampion, který ukázal něco navíc, a že v budoucnu pravděpodobně překoná jeho úspěchy.
Legendární General Motors se chystá vstoupit do královny motorsportu jako nový výrobce, což otevírá cestu pro 11. tým na startovním roštu. Velká změna, která může zamíchat v roce 2026 kartami.
Lewis Hamilton sní o dokonalém debutu u Ferrari – triumf v sezoně 2025 by mu přinesl rekordní osmý titul ve Formuli 1 a zapsal by se do historie ikonického týmu.