Ačkoliv inženýři zákaznických týmů po testech zpochybňovali velikost pokroku pohonné jednotky Ferrari, její výrobce před úvodní velkou cenou sezóny 2021 opakuje: jde o velký posun vpřed.
Ferrari se loni v oblasti motoru propadlo po soukromé dohodě s FIA, která provedla analýzu její pohonné jednotky z roku 2019. Z té vyplynulo, že se italská stáj v té době nedržela zcela pravidel, podrobnosti však ani jedna strana nechtěla uvést. Na nižší výkon, což byl podle soupeřů důsledek trestu, ale minulý rok každopádně dopláceli i její zákazníci: Alfa Romeo a Haas.
Letos proto Scuderia připravila nový motor, s jehož fungováním na testovacích stolicích byla velmi spokojena. Podle jejího sportovního ředitele Laurenta Mekiese, jenž kdysi pracoval u FIA, to bylo jasně patrné i během testů v Bahrajnu, byť některé hlasy z padoku upozorňovaly na to, že ani zdaleka nejde o posun o 40 koní, jak někteří hlásali.
"Motor je lepší, o tom není pochyb. Nemusíme s ním vyjíždět na trať, abychom to věděli - máme dynamometry. Víme, že motor udělal obrovský pokrok," ujišťuje Mekies před Velku cenou Bahrajnu, která nás čeká již tento víkend.
#SnapshotSaturday | #F1Testing in review 📸#essereFerrari 🔴 pic.twitter.com/H03DkHUONY
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) March 20, 2021"Bude to stačit? Záleží na tom, jak moc se mezitím posunuli další kluci. To nemáme jak odhadnout kromě naší vlastní zkušenosti s vývojem. Myslím si, že to potrvá jeden či dva závody, abychom dokázali odhadnout, jak na tom všichni jsou," pokračuje sportovní ředitel Ferrari.
Jak konkurenceschopný jeho tým bude? "Jsme ve fázi, kdy se snažíme zajistit, abychom na dráze měli to, co bychom měli mít. Nejsme rozptylováni tím, co se děje kolem nás. Musíme zajistit, abychom dodali to, co bylo v továrně. Je to pravda, pokud jde o motor, aerodynamiku, zavěšení atd," říká Mekies.
Během předsezónních testů podle něj Ferrari nemělo "žádné mimořádné potíže," jež by narušily jejich jízdy. "To neznamená, že bychom nemuseli udělat ve všech oblastech ještě celou řadu kroků," dodává. Bude schopná rudá stáj v Bahrajnu bojovat o pódium?
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.