McLaren je na vzestupu, o tom už dnes nikdo nepochybuje. Britská stáj skončila loni v Poháru konstruktérů na třetím místě a pomyslnou bednu by letos ráda zopakovala. Její šéf Andreas Seidl ale ví, že to nebude nic jednoduchého.
Zdá se, že na čele budou v sezoně 2021 Red Bull a Mercedes. Rakouská stáj podávala v testech mimořádně přesvědčivé výkony, kdežto Stříbrné šípy údajně neukázaly plný potenciál svého balíku. Třetí nejrychlejší stroj by měl mít McLaren, jeho šéf Andreas Seidl nicméně zůstává opatrný a vyhlíží vyrovnanou bitvu s dalšími soupeři. Především s Ferrari, Aston Martinem, Alpine a také Alpha Tauri.
„Bude to velmi těsné, rozhodně nás nečeká nic jednoduchého. Myslím, že Ferrari se vrátí silné, Aston Martin v té skupince taky bude, nechci odepisovat ani Alpine a Alpha Tauri, která vypadá velmi dobře," prorokuje Seidl.
McLaren letos přešel na motory Mercedes, přičemž šéf týmu je s tím, jak inženýři tuto výzvu zvládli spokojený. Oranžový vůz neměl s novým agregátem žádné problémy, což je v takto ranné fázi sezony velmi povzbuzující.
„Zatím jsme spokojeni, vypadá to dobře. Hlavní je pro nás skutečnost, že náš vůz vypadá spolehlivě. Ohledně výkonnosti nechci nic predikovat, zatím je na to moc brzy. Ale myslím, že budeme zhruba někde tam,. kde jsme byli loni. Bylo by skvělé znovu skončit třetí, ale nesmíme zapomínat, že před posledním závodem jsme mohli skončit i pátí. Bude to velmi těsné, v téhle skupince nás každopádně vidím i tento rok," hlásí Andreas Seidl.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.