McLaren je na vzestupu, o tom už dnes nikdo nepochybuje. Britská stáj skončila loni v Poháru konstruktérů na třetím místě a pomyslnou bednu by letos ráda zopakovala. Její šéf Andreas Seidl ale ví, že to nebude nic jednoduchého.
Zdá se, že na čele budou v sezoně 2021 Red Bull a Mercedes. Rakouská stáj podávala v testech mimořádně přesvědčivé výkony, kdežto Stříbrné šípy údajně neukázaly plný potenciál svého balíku. Třetí nejrychlejší stroj by měl mít McLaren, jeho šéf Andreas Seidl nicméně zůstává opatrný a vyhlíží vyrovnanou bitvu s dalšími soupeři. Především s Ferrari, Aston Martinem, Alpine a také Alpha Tauri.
„Bude to velmi těsné, rozhodně nás nečeká nic jednoduchého. Myslím, že Ferrari se vrátí silné, Aston Martin v té skupince taky bude, nechci odepisovat ani Alpine a Alpha Tauri, která vypadá velmi dobře," prorokuje Seidl.
McLaren letos přešel na motory Mercedes, přičemž šéf týmu je s tím, jak inženýři tuto výzvu zvládli spokojený. Oranžový vůz neměl s novým agregátem žádné problémy, což je v takto ranné fázi sezony velmi povzbuzující.
„Zatím jsme spokojeni, vypadá to dobře. Hlavní je pro nás skutečnost, že náš vůz vypadá spolehlivě. Ohledně výkonnosti nechci nic predikovat, zatím je na to moc brzy. Ale myslím, že budeme zhruba někde tam,. kde jsme byli loni. Bylo by skvělé znovu skončit třetí, ale nesmíme zapomínat, že před posledním závodem jsme mohli skončit i pátí. Bude to velmi těsné, v téhle skupince nás každopádně vidím i tento rok," hlásí Andreas Seidl.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.