McLaren je na vzestupu, o tom už dnes nikdo nepochybuje. Britská stáj skončila loni v Poháru konstruktérů na třetím místě a pomyslnou bednu by letos ráda zopakovala. Její šéf Andreas Seidl ale ví, že to nebude nic jednoduchého.
Zdá se, že na čele budou v sezoně 2021 Red Bull a Mercedes. Rakouská stáj podávala v testech mimořádně přesvědčivé výkony, kdežto Stříbrné šípy údajně neukázaly plný potenciál svého balíku. Třetí nejrychlejší stroj by měl mít McLaren, jeho šéf Andreas Seidl nicméně zůstává opatrný a vyhlíží vyrovnanou bitvu s dalšími soupeři. Především s Ferrari, Aston Martinem, Alpine a také Alpha Tauri.
„Bude to velmi těsné, rozhodně nás nečeká nic jednoduchého. Myslím, že Ferrari se vrátí silné, Aston Martin v té skupince taky bude, nechci odepisovat ani Alpine a Alpha Tauri, která vypadá velmi dobře," prorokuje Seidl.
McLaren letos přešel na motory Mercedes, přičemž šéf týmu je s tím, jak inženýři tuto výzvu zvládli spokojený. Oranžový vůz neměl s novým agregátem žádné problémy, což je v takto ranné fázi sezony velmi povzbuzující.
„Zatím jsme spokojeni, vypadá to dobře. Hlavní je pro nás skutečnost, že náš vůz vypadá spolehlivě. Ohledně výkonnosti nechci nic predikovat, zatím je na to moc brzy. Ale myslím, že budeme zhruba někde tam,. kde jsme byli loni. Bylo by skvělé znovu skončit třetí, ale nesmíme zapomínat, že před posledním závodem jsme mohli skončit i pátí. Bude to velmi těsné, v téhle skupince nás každopádně vidím i tento rok," hlásí Andreas Seidl.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.
Několik týmů Formule 1 zůstalo po Velké ceně Maďarska na Hungaroringu, aby se zapojilo do testování pneumatik pro sezonu 2026. Středeční program však narušila nehoda Franca Colapinta, která předčasně ukončila jeho jízdu.
Lando Norris díky netradiční strategii během Velké ceny Maďarska dokázal předjet svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Tento tah ukázal, jak důležitá je taktika na náročném Hungaroringu
Přes mizerný víkend na Hungaroringu zůstává Charles Leclerc přesvědčen, že v případě Lewise Hamiltona šlo jen o výjimečné zaváhání. Monacký jezdec věří, že britský šampion se po letní přestávce vrátí v lepší formě a zbytek sezony přinese pozitivnější výkony.