Davide Brivio je novým šéfem Fernanda Alonsa. Podle svých slov si uvědomuje, že Španělova povaha bývá leckdy komplikovaná, jeho zvládnutí nicméně vnímá jako výzvu.
Bývalý Renault - nynější Alpine začíná letos úplně novou kapitolu. Tým změnil název, barvy, svého šéfa a částečně také jezdeckou sestavu, když Daniela Ricciarda nahradil Fernando Alonso. Zkušený Španěl se do Formule 1 vrací po dvouleté odmlce, během níž si vyzkoušel vytrvalostní závody nebo Dakar.
Teď chce ještě jednou uspět coby pilot Formule 1. A snad si také trochu napravit pověst, protože Alonsova povaha je ve Formuli 1 vnímána poměrně rozporuplně. Skutečnosti, že dvojnásobného mistra světa možná nebude lehké zvládnout, si dobře uvědomuje rovněž nový šéf Alpine Davide Brivio. Respektovaný manažer, který slavil úspěchy v Moto GP, kde válel se Suzuki, nicméně věří, že se mu Alonsa podaří „zkrotit".
„Několikrát jsem s ním mluvil, jedna z prvních věcí, která mi utkvěla v paměti byla jeho ohromná motivace. Fernando chce uspět, chce z každého člena týmu vyždímat maximum jeho potenciálu, tak to je," říká Brivio.
„Je to s ním možná docela složité, ale já to kvituju. Mám rád tyhle povahy, takové, které udělají pro úspěch maximum. Přesně tyhle jezdce potřebujeme. Těším se na naši spolupráci. Od F1 si potřeboval odpočinout, vyzkoušel si jiné věci, ale teď se vrací mimořádně motivovaný. Jeho cílem není závodit, jeho cílem je být úspěšný."
Alonso, který se zotavuje po nehodě na kole, by se měl do monopostu poprvé posadit 10. března, kdy v Bahrajnu startují předsezónní testy. Stane se tak na okruhu, kde před patnácti lety, tedy v sezoně 2006, svedl parádní bitvu proti Michaelu Schumacherovi, kterou nakonec po těsném souboji vyhrál.
Byl to první krok k obhajobě mistrovského titulu. Ten čas ale letí, že?
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.