Davide Brivio je novým šéfem Fernanda Alonsa. Podle svých slov si uvědomuje, že Španělova povaha bývá leckdy komplikovaná, jeho zvládnutí nicméně vnímá jako výzvu.
Bývalý Renault - nynější Alpine začíná letos úplně novou kapitolu. Tým změnil název, barvy, svého šéfa a částečně také jezdeckou sestavu, když Daniela Ricciarda nahradil Fernando Alonso. Zkušený Španěl se do Formule 1 vrací po dvouleté odmlce, během níž si vyzkoušel vytrvalostní závody nebo Dakar.
Teď chce ještě jednou uspět coby pilot Formule 1. A snad si také trochu napravit pověst, protože Alonsova povaha je ve Formuli 1 vnímána poměrně rozporuplně. Skutečnosti, že dvojnásobného mistra světa možná nebude lehké zvládnout, si dobře uvědomuje rovněž nový šéf Alpine Davide Brivio. Respektovaný manažer, který slavil úspěchy v Moto GP, kde válel se Suzuki, nicméně věří, že se mu Alonsa podaří „zkrotit".
„Několikrát jsem s ním mluvil, jedna z prvních věcí, která mi utkvěla v paměti byla jeho ohromná motivace. Fernando chce uspět, chce z každého člena týmu vyždímat maximum jeho potenciálu, tak to je," říká Brivio.
„Je to s ním možná docela složité, ale já to kvituju. Mám rád tyhle povahy, takové, které udělají pro úspěch maximum. Přesně tyhle jezdce potřebujeme. Těším se na naši spolupráci. Od F1 si potřeboval odpočinout, vyzkoušel si jiné věci, ale teď se vrací mimořádně motivovaný. Jeho cílem není závodit, jeho cílem je být úspěšný."
Alonso, který se zotavuje po nehodě na kole, by se měl do monopostu poprvé posadit 10. března, kdy v Bahrajnu startují předsezónní testy. Stane se tak na okruhu, kde před patnácti lety, tedy v sezoně 2006, svedl parádní bitvu proti Michaelu Schumacherovi, kterou nakonec po těsném souboji vyhrál.
Byl to první krok k obhajobě mistrovského titulu. Ten čas ale letí, že?
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.