Technický ředitel Mercedesu James Allison přiznal, že jeho tým cíleně nezveřejnil snímky nové podlahy. Jde totiž o část vozu, která byla regulována novými pravidly, přičemž stříbrné šípy nechtějí, aby jejich řešení okopírovala konkurence.
Svůj vůz pro sezonu 2021 dnes představil mistrovský Mercedes. Stříbrné šípy budou s monopostem, který nese označení W12 usilovat o to, aby i nadále platila jejich úctyhodná vítězná šňůra. Vždyť německý tovární tým nepoznal od roku 2014 přemožitele.
A první snímky stroje, jehož úkolem bude uhájit hybridní neporazitelnost? Ty zaujaly především skrytou podlahou. Důvod? Mercedes totiž nechtěl, aby se její detaily dostaly mezi soupeře dřív, než to bude nezbytně nutné. Informaci potvrdil novinářům technický ředitel stáje James Allison.
„Neukázali jsme vám část podlahy. Jde o tu část, která byla zasažená změnou pravidel, jež mají za úkol snížit výkonnost. Zkrátka nechceme, aby naše řešení viděli soupeři příliš brzy. Vymysleli jsme celý paket aerodynamických detailů, které si v této části vozu chceme zatím nechat pro sebe," hlásí Allison.
S dosaženým pokrokem je technický ředitel Mercedesu spokojený. Věří, že jeho tým bude s modelem W12 opět úspěšný.
„Když se na vůz podíváte, je velmi podobný tomu loňskému. Ale máme zde také několik viditelných změn, například odlišní tvar bočnic kolem pohonné jednotky, které mi nyní přijdou docela dost sexy a také několik dalších inovací. Celé auto pak nese mnoho dalších aerodynamických úprav.. Doufám, že nám tyhle věci zaručí náskok oproti soupeřům."
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.