Mercedes odhalil svůj vůz pro sezónu 2021, v níž by chtěl získat osmý mistrovský titul v řadě za sebou. Dokáže ho letos před velkou změnou pravidel někdo zastavit?
Po odhalení monopostů McLaren, AlphaTauri, Alfa Romeo a Red Bull se přidává Mercedes se svým W12, který budou i letos řídit Lewis Hamilton, jenž po táhlých jednáních prodloužil o rok svou smlouvu, a Valtteri Bottas.
I když se zbarvení proti loňsku moc nemění - opět černá, která na zádi přechází do stříbrné, airbox červený. Auto nicméně prošlo během zimy poměrně velkými úpravami - i přes zmrazení pravidel mohly týmy využít pro vývoj 2 žetony. O usilovné práci svědčí mj. vyboulenina na krytu motoru, který ukrývá novou pohonnou jednotku.
Změnila se také vlastnická struktura, kdy hlavní hlavní partner INEOS nyní vlastní třetinu týmu a počet akcií na úkor německé automobilky navýšil i šéf Toto Wolff.
Podle něj jsou stále hladoví po dalších úspěších: "Každý rok resetujeme naše soustředění a definujeme ty správné cíle. Může to znít jednoduše, ale je to zatraceně složité a zřejmě důvod, proč neexistují žádné sportovní týmy se sedmi tituly v řadě za sebou."
"Může se toho tolik přihodit a je velmi přirozené, že si na úspěch zvyknete, proto o něj nebojujete tak tvrdě. Ale tento tým nic z toho nevykazuje. Vidím pořád ten stejný oheň, hlad a vášeň, jak když jsme dveřmi prošel poprvé v roce 2013. Každá sezóna představuje novou výzvu, a proto pro nás i nový cíl, který chceme dosáhnout," dodává Wolff.
Video z prezentace Mercedesu:
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.