Signály vypadají dobře, v Maranellu jsou optimističtí. Vyplývá to z posledního rozhovoru, který poskytl Mattia Binotto. Šéf týmu věří, že Scuderia se letos vrátí na čelní pozice.
Ferrari má po loňské zbabrané sezoně co napravovat. Rudý monopost ztrácel ve všech směrech, znatelný deficit byl na pohonné jednotce i aerodynamice. Letošní ročník se tak ponese ve snaze o napravení reputace, šéf týmu Mattia Binotto se ve svém nejaktuálnějším rozhovoru nechal slyšet, že signály, které Scuderia dostává prostřednictvím simulací vypadají slibně.
„Přes zimu jsme intenzivně pracovali na motoru i aerodynamice. Naší velkou slabinou byl odpor na rovinkách, právě na tuhle oblast jsme se hodně zaměřili a já si myslím, že jsme dosáhli velmi dobrých pokroků. Už bychom se neměli trápit tak, jak jsme se trápili loni," věří boss stáje z Maranella.
Nový stroj představí italská stáj dva dny před startem testů, tedy 10. března. Pilotovat jej budou Charles Leclerc a novic v rudém overalu Carlos Sainz.
„Věříme, že na tom budeme dobře, ale to se samozřejmě odvíjí i od toho, jak si počínají ostatní. Každopádně nepochybujeme o tom, že náš nový vůz bude po všech stránkách lepší a efektivnější než ten loňský," dodává Binotto.
Právě pro něj to pravděpodobně bude zlomový ročník. Pokud by Scuderia zažila blamáž srovnatelnou s tou, která nastala v sezoně 2020, dá se čekat, že by to byl právě Binotto, kdo by mizérii odnesl. I když... Horší než loni už to v podání Ferrari patrně být ani nemůže.
Nebo ano?
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.