Signály vypadají dobře, v Maranellu jsou optimističtí. Vyplývá to z posledního rozhovoru, který poskytl Mattia Binotto. Šéf týmu věří, že Scuderia se letos vrátí na čelní pozice.
Ferrari má po loňské zbabrané sezoně co napravovat. Rudý monopost ztrácel ve všech směrech, znatelný deficit byl na pohonné jednotce i aerodynamice. Letošní ročník se tak ponese ve snaze o napravení reputace, šéf týmu Mattia Binotto se ve svém nejaktuálnějším rozhovoru nechal slyšet, že signály, které Scuderia dostává prostřednictvím simulací vypadají slibně.
„Přes zimu jsme intenzivně pracovali na motoru i aerodynamice. Naší velkou slabinou byl odpor na rovinkách, právě na tuhle oblast jsme se hodně zaměřili a já si myslím, že jsme dosáhli velmi dobrých pokroků. Už bychom se neměli trápit tak, jak jsme se trápili loni," věří boss stáje z Maranella.
Nový stroj představí italská stáj dva dny před startem testů, tedy 10. března. Pilotovat jej budou Charles Leclerc a novic v rudém overalu Carlos Sainz.
„Věříme, že na tom budeme dobře, ale to se samozřejmě odvíjí i od toho, jak si počínají ostatní. Každopádně nepochybujeme o tom, že náš nový vůz bude po všech stránkách lepší a efektivnější než ten loňský," dodává Binotto.
Právě pro něj to pravděpodobně bude zlomový ročník. Pokud by Scuderia zažila blamáž srovnatelnou s tou, která nastala v sezoně 2020, dá se čekat, že by to byl právě Binotto, kdo by mizérii odnesl. I když... Horší než loni už to v podání Ferrari patrně být ani nemůže.
Nebo ano?
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.