Red Bull Racing dnes představil svou zbraň pro sezónu 2021 - vůz RB16B, s nímž by chtěl konečně porazit Mercedes. Svým dílem by k tomu měla pomoci také nová pohonná jednotka Hondy, která se s F1 loučí.
Se svým zbarvením tentokrát rakouská stáj nikterak nezaujala - po překvapeních v minulosti zůstává u svých tradičních loňských barev. Vůz RB16B je evolucí loňského auta, proto se označení nemění - krom přidání písmena B na jeho konec.
Podle šéfa týmu Christiana Hornera přenesli z loňského monopostu až 60 % dílů. Ve vývoji se zaměřili především na získání zpět ztraceného přítlaku v důsledku úpravy pravidel týkajících se bočnicových panelů, podlahy či difuzoru.
Na srovnávacích snímcích jsou patrné odlišné deflektory, podlaha nos či podpora zadního křídla (jeden místo dvou pylonů). Z bočních stran zmizel také loňský sponzor Aston Martin, jenž má nyní v F1 svůj tým.
#F1 #RedBull #RB16 vs #RB16B - spot the difference: pic.twitter.com/PakW6Txf0f
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 23, 2021Uvědomuje si, že mají-li konečně porazit Mercedes, musí zlepšit své šasi i motor. "Neřekl bych, že se potíže týkaly výlučně aerodynamiky. Tyto věcí fungují v tandemu. Podle mě jsme nicméně během roku 2020 dosáhli slušného pokroku," soudí Horner.
Uvidíme, nakolik výzvy RB16B vycházejí z pravidel, ale totéž se týká všech. Snad se dobré lekce naučené v loňském roce podaří aplikovat na toto vylepšené auto," doufá šéf Red Bullu.
Za Red Bull letos kromě Maxe Verstappena bude závodit Sergio Pérez, jehož se loni zbavil Racing Point (nyní Aston Martin).
Videopředstavení:
⏯ And now for the B-Side 💿 Meet the RB16B #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/2XrH3G4AP0
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 23, 2021 Fotogalerie:Fotky z testování z prvotního test v Silverstone:
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.