Red Bull Racing dnes představil svou zbraň pro sezónu 2021 - vůz RB16B, s nímž by chtěl konečně porazit Mercedes. Svým dílem by k tomu měla pomoci také nová pohonná jednotka Hondy, která se s F1 loučí.
Se svým zbarvením tentokrát rakouská stáj nikterak nezaujala - po překvapeních v minulosti zůstává u svých tradičních loňských barev. Vůz RB16B je evolucí loňského auta, proto se označení nemění - krom přidání písmena B na jeho konec.
Podle šéfa týmu Christiana Hornera přenesli z loňského monopostu až 60 % dílů. Ve vývoji se zaměřili především na získání zpět ztraceného přítlaku v důsledku úpravy pravidel týkajících se bočnicových panelů, podlahy či difuzoru.
Na srovnávacích snímcích jsou patrné odlišné deflektory, podlaha nos či podpora zadního křídla (jeden místo dvou pylonů). Z bočních stran zmizel také loňský sponzor Aston Martin, jenž má nyní v F1 svůj tým.
#F1 #RedBull #RB16 vs #RB16B - spot the difference: pic.twitter.com/PakW6Txf0f
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 23, 2021Uvědomuje si, že mají-li konečně porazit Mercedes, musí zlepšit své šasi i motor. "Neřekl bych, že se potíže týkaly výlučně aerodynamiky. Tyto věcí fungují v tandemu. Podle mě jsme nicméně během roku 2020 dosáhli slušného pokroku," soudí Horner.
Uvidíme, nakolik výzvy RB16B vycházejí z pravidel, ale totéž se týká všech. Snad se dobré lekce naučené v loňském roce podaří aplikovat na toto vylepšené auto," doufá šéf Red Bullu.
Za Red Bull letos kromě Maxe Verstappena bude závodit Sergio Pérez, jehož se loni zbavil Racing Point (nyní Aston Martin).
Videopředstavení:
⏯ And now for the B-Side 💿 Meet the RB16B #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/2XrH3G4AP0
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 23, 2021 Fotogalerie:Fotky z testování z prvotního test v Silverstone:
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.