Red Bull Racing dnes představil svou zbraň pro sezónu 2021 - vůz RB16B, s nímž by chtěl konečně porazit Mercedes. Svým dílem by k tomu měla pomoci také nová pohonná jednotka Hondy, která se s F1 loučí.
Se svým zbarvením tentokrát rakouská stáj nikterak nezaujala - po překvapeních v minulosti zůstává u svých tradičních loňských barev. Vůz RB16B je evolucí loňského auta, proto se označení nemění - krom přidání písmena B na jeho konec.
Podle šéfa týmu Christiana Hornera přenesli z loňského monopostu až 60 % dílů. Ve vývoji se zaměřili především na získání zpět ztraceného přítlaku v důsledku úpravy pravidel týkajících se bočnicových panelů, podlahy či difuzoru.
Na srovnávacích snímcích jsou patrné odlišné deflektory, podlaha nos či podpora zadního křídla (jeden místo dvou pylonů). Z bočních stran zmizel také loňský sponzor Aston Martin, jenž má nyní v F1 svůj tým.
#F1 #RedBull #RB16 vs #RB16B - spot the difference: pic.twitter.com/PakW6Txf0f
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) February 23, 2021Uvědomuje si, že mají-li konečně porazit Mercedes, musí zlepšit své šasi i motor. "Neřekl bych, že se potíže týkaly výlučně aerodynamiky. Tyto věcí fungují v tandemu. Podle mě jsme nicméně během roku 2020 dosáhli slušného pokroku," soudí Horner.
Uvidíme, nakolik výzvy RB16B vycházejí z pravidel, ale totéž se týká všech. Snad se dobré lekce naučené v loňském roce podaří aplikovat na toto vylepšené auto," doufá šéf Red Bullu.
Za Red Bull letos kromě Maxe Verstappena bude závodit Sergio Pérez, jehož se loni zbavil Racing Point (nyní Aston Martin).
Videopředstavení:
⏯ And now for the B-Side 💿 Meet the RB16B #ChargeOn 🤘 pic.twitter.com/2XrH3G4AP0
— Red Bull Racing (@redbullracing) February 23, 2021 Fotogalerie:Fotky z testování z prvotního test v Silverstone:
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.