Giancarlo Fisichella patří do skupiny pilotů, kteří toho ve Formuli 1 odkroužili zdaleka nejvíc. Angažmá ve vysněném Ferrari mu ale dlouho nevyházelo, přesněji řečeno až do doby, kdy se zranil Felipe Massa a neuspěl Luca Badoer.
Ferrari je pro řadu pilotů snem, téměř všichni chtějí jednou obléct rudý overal stáje z Maranella, o pilotech z Itálie platí toto pravidlo dvojnásob. Jedním z Italů, kterým se poštěstilo řídit Ferrari je také Giancarlo Fisichellla, ten pilotoval F60 z roku 2009, v němž zaskakoval za zraněného Felipeho Massu.
Toho zranila v Maďarsku téhož roku volně letící pružina, Scuderia dala nejdříve šanci Luca Badoerovi, jenže tehdejší testovací pilot selhal a po pár závodech došlo k jeho výměně. Volba padla právě na Fisichellu, jehož do Ferrari uvolnila Force India, u které Ital toho času závodil.
Nutno říct, že někdejší pilot Renaultu nebo Jordanu rovněž nezazářil. A nebylo se co divit, naskočit do neznámého vlaku v rozběhnuté sezoně není snadné. Přesto Giancarlo svého rozhodnutí přijmout nabídku Ferrari nelituje, neboť si tím splnil celoživotní sen. Navíc na sklonku kariéry, v době, kdy už v to ani on sám patrně nedoufal.
„Abych tehdy Ferrari odmítnul, to zkrátka nepřipadlo v úvahu. Jezdit za Ferrari bylo mým snem, nechtěl jsem v závěru kariéry propásnout takovou příležitost. Zřejmě nikdy bych si to neodpustil." říká Ital.
Fisichella nakonec ve Formuli 1 odjel rovných 231 závodů, což jej v tomto směru řadí mezi nejvytíženější piloty historie našeho sportu. Vyhrál tři z nich. Nejlepší vůz měl k dispozici v letech 2005 a 2006, kdy závodil za Renault, v jehož barvách získal Fernando Alonso dva mistrovské tituly. Umu Španěla však Giancarlo nestačil, nabízí se paralela s Rubensem Barichellem, který v té době kryl záda Michaelu Scumacherovi u Ferrari.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.