Giancarlo Fisichella patří do skupiny pilotů, kteří toho ve Formuli 1 odkroužili zdaleka nejvíc. Angažmá ve vysněném Ferrari mu ale dlouho nevyházelo, přesněji řečeno až do doby, kdy se zranil Felipe Massa a neuspěl Luca Badoer.
Ferrari je pro řadu pilotů snem, téměř všichni chtějí jednou obléct rudý overal stáje z Maranella, o pilotech z Itálie platí toto pravidlo dvojnásob. Jedním z Italů, kterým se poštěstilo řídit Ferrari je také Giancarlo Fisichellla, ten pilotoval F60 z roku 2009, v němž zaskakoval za zraněného Felipeho Massu.
Toho zranila v Maďarsku téhož roku volně letící pružina, Scuderia dala nejdříve šanci Luca Badoerovi, jenže tehdejší testovací pilot selhal a po pár závodech došlo k jeho výměně. Volba padla právě na Fisichellu, jehož do Ferrari uvolnila Force India, u které Ital toho času závodil.
Nutno říct, že někdejší pilot Renaultu nebo Jordanu rovněž nezazářil. A nebylo se co divit, naskočit do neznámého vlaku v rozběhnuté sezoně není snadné. Přesto Giancarlo svého rozhodnutí přijmout nabídku Ferrari nelituje, neboť si tím splnil celoživotní sen. Navíc na sklonku kariéry, v době, kdy už v to ani on sám patrně nedoufal.
„Abych tehdy Ferrari odmítnul, to zkrátka nepřipadlo v úvahu. Jezdit za Ferrari bylo mým snem, nechtěl jsem v závěru kariéry propásnout takovou příležitost. Zřejmě nikdy bych si to neodpustil." říká Ital.
Fisichella nakonec ve Formuli 1 odjel rovných 231 závodů, což jej v tomto směru řadí mezi nejvytíženější piloty historie našeho sportu. Vyhrál tři z nich. Nejlepší vůz měl k dispozici v letech 2005 a 2006, kdy závodil za Renault, v jehož barvách získal Fernando Alonso dva mistrovské tituly. Umu Španěla však Giancarlo nestačil, nabízí se paralela s Rubensem Barichellem, který v té době kryl záda Michaelu Scumacherovi u Ferrari.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.