Giancarlo Fisichella patří do skupiny pilotů, kteří toho ve Formuli 1 odkroužili zdaleka nejvíc. Angažmá ve vysněném Ferrari mu ale dlouho nevyházelo, přesněji řečeno až do doby, kdy se zranil Felipe Massa a neuspěl Luca Badoer.
Ferrari je pro řadu pilotů snem, téměř všichni chtějí jednou obléct rudý overal stáje z Maranella, o pilotech z Itálie platí toto pravidlo dvojnásob. Jedním z Italů, kterým se poštěstilo řídit Ferrari je také Giancarlo Fisichellla, ten pilotoval F60 z roku 2009, v němž zaskakoval za zraněného Felipeho Massu.
Toho zranila v Maďarsku téhož roku volně letící pružina, Scuderia dala nejdříve šanci Luca Badoerovi, jenže tehdejší testovací pilot selhal a po pár závodech došlo k jeho výměně. Volba padla právě na Fisichellu, jehož do Ferrari uvolnila Force India, u které Ital toho času závodil.
Nutno říct, že někdejší pilot Renaultu nebo Jordanu rovněž nezazářil. A nebylo se co divit, naskočit do neznámého vlaku v rozběhnuté sezoně není snadné. Přesto Giancarlo svého rozhodnutí přijmout nabídku Ferrari nelituje, neboť si tím splnil celoživotní sen. Navíc na sklonku kariéry, v době, kdy už v to ani on sám patrně nedoufal.
„Abych tehdy Ferrari odmítnul, to zkrátka nepřipadlo v úvahu. Jezdit za Ferrari bylo mým snem, nechtěl jsem v závěru kariéry propásnout takovou příležitost. Zřejmě nikdy bych si to neodpustil." říká Ital.
Fisichella nakonec ve Formuli 1 odjel rovných 231 závodů, což jej v tomto směru řadí mezi nejvytíženější piloty historie našeho sportu. Vyhrál tři z nich. Nejlepší vůz měl k dispozici v letech 2005 a 2006, kdy závodil za Renault, v jehož barvách získal Fernando Alonso dva mistrovské tituly. Umu Španěla však Giancarlo nestačil, nabízí se paralela s Rubensem Barichellem, který v té době kryl záda Michaelu Scumacherovi u Ferrari.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.
Lando Norris vyhrál druhý trénink na Silverstonu před Charlesem Leclercem a Lewisem Hamiltonem. McLaren tak ukázal silnou formu před závodem na domácí půdě.
Kimi Antonelli poskytl aktuální informace o své pozici v Mercedesu. To přichází v době, kdy sílí spekulace o možném příchodu Maxe Verstappena k týmu.