Vitalij Petrov nesouhlasí s plošným trestáním všech ruských sportovců za dopingové skandály východní velmoci. Bývalý pilot Renaultu či Caterhamu si myslí, že následky za svoje jednání by měl nést každý jednotlivec a tresty by se neměly týkat těch, kteří se nijak neprovinili.
Ruské dopingové skandály mají vliv i na Formuli 1. Jejich dopad pocítí Nikita Mazepin, jemuž nebude umožněno využívat symboly odkazující na jeho rodnou zemi. Takže pokud by čirou náhodou vyhrál závod, ruskou hymnu na pódiu neuslyšíme. Ruskou vlajku neuvidíme na televizní grafice u jeho jména a totéž platí pro jeho overal i přilbu - bez vlajky.
Nad logikou takového nařízení se pozastavuje celá řada osobností, je mezi nimi také Vitalij Petrov - bývalý ruský pilot Formule 1, který závodil například za Renault. Podle Petrova by měl každý jednotlivec nést zodpovědnost za svoje jednání, ale vyžadovat kolektivní zodpovědnost není podle něj v tomto konkrétním případě namístě.
„Je to totální nesmysl! Prostě absurdita. Každý sportovec by měl být zodpovědný sám za sebe, pokud podvádíte a jste odhalení, tak je to v pořádku, ale přijde mi nepochopitelné, že ruští sportovci, kteří poctivě trénují a hrají podle pravidel, jsou házeni do jednoho pytle s hříšníky," nechápe Petrov.
Šestatřicetiletý Rus, který nyní působí coby závodní komisař některých Velkých cen je přesvědčen, že se východní velmoc bude proti tomuto rozhodnutí bránit. V případě, že by mělo jít o dlouhodobou záležitost, nemá podle Petrova smysl, aby malé děti sportovaly, když nakonec nebudou moci reprezentovat svou zemi.
„Opravdu doufám, že Rusko se bude bránit a že nakonec zvítězí rozum. Pokud ne, tak to bude zvláště pro malé děti demotivující, vysvětlujte jim, že mají sportovat, když jim někdo na mezinárodní úrovni později zakáže, aby reprezentovali svou zemi," uzavírá rodák z Vyborgu.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.