Vitalij Petrov nesouhlasí s plošným trestáním všech ruských sportovců za dopingové skandály východní velmoci. Bývalý pilot Renaultu či Caterhamu si myslí, že následky za svoje jednání by měl nést každý jednotlivec a tresty by se neměly týkat těch, kteří se nijak neprovinili.
Ruské dopingové skandály mají vliv i na Formuli 1. Jejich dopad pocítí Nikita Mazepin, jemuž nebude umožněno využívat symboly odkazující na jeho rodnou zemi. Takže pokud by čirou náhodou vyhrál závod, ruskou hymnu na pódiu neuslyšíme. Ruskou vlajku neuvidíme na televizní grafice u jeho jména a totéž platí pro jeho overal i přilbu - bez vlajky.
Nad logikou takového nařízení se pozastavuje celá řada osobností, je mezi nimi také Vitalij Petrov - bývalý ruský pilot Formule 1, který závodil například za Renault. Podle Petrova by měl každý jednotlivec nést zodpovědnost za svoje jednání, ale vyžadovat kolektivní zodpovědnost není podle něj v tomto konkrétním případě namístě.
„Je to totální nesmysl! Prostě absurdita. Každý sportovec by měl být zodpovědný sám za sebe, pokud podvádíte a jste odhalení, tak je to v pořádku, ale přijde mi nepochopitelné, že ruští sportovci, kteří poctivě trénují a hrají podle pravidel, jsou házeni do jednoho pytle s hříšníky," nechápe Petrov.
Šestatřicetiletý Rus, který nyní působí coby závodní komisař některých Velkých cen je přesvědčen, že se východní velmoc bude proti tomuto rozhodnutí bránit. V případě, že by mělo jít o dlouhodobou záležitost, nemá podle Petrova smysl, aby malé děti sportovaly, když nakonec nebudou moci reprezentovat svou zemi.
„Opravdu doufám, že Rusko se bude bránit a že nakonec zvítězí rozum. Pokud ne, tak to bude zvláště pro malé děti demotivující, vysvětlujte jim, že mají sportovat, když jim někdo na mezinárodní úrovni později zakáže, aby reprezentovali svou zemi," uzavírá rodák z Vyborgu.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.