Vitalij Petrov nesouhlasí s plošným trestáním všech ruských sportovců za dopingové skandály východní velmoci. Bývalý pilot Renaultu či Caterhamu si myslí, že následky za svoje jednání by měl nést každý jednotlivec a tresty by se neměly týkat těch, kteří se nijak neprovinili.
Ruské dopingové skandály mají vliv i na Formuli 1. Jejich dopad pocítí Nikita Mazepin, jemuž nebude umožněno využívat symboly odkazující na jeho rodnou zemi. Takže pokud by čirou náhodou vyhrál závod, ruskou hymnu na pódiu neuslyšíme. Ruskou vlajku neuvidíme na televizní grafice u jeho jména a totéž platí pro jeho overal i přilbu - bez vlajky.
Nad logikou takového nařízení se pozastavuje celá řada osobností, je mezi nimi také Vitalij Petrov - bývalý ruský pilot Formule 1, který závodil například za Renault. Podle Petrova by měl každý jednotlivec nést zodpovědnost za svoje jednání, ale vyžadovat kolektivní zodpovědnost není podle něj v tomto konkrétním případě namístě.
„Je to totální nesmysl! Prostě absurdita. Každý sportovec by měl být zodpovědný sám za sebe, pokud podvádíte a jste odhalení, tak je to v pořádku, ale přijde mi nepochopitelné, že ruští sportovci, kteří poctivě trénují a hrají podle pravidel, jsou házeni do jednoho pytle s hříšníky," nechápe Petrov.
Šestatřicetiletý Rus, který nyní působí coby závodní komisař některých Velkých cen je přesvědčen, že se východní velmoc bude proti tomuto rozhodnutí bránit. V případě, že by mělo jít o dlouhodobou záležitost, nemá podle Petrova smysl, aby malé děti sportovaly, když nakonec nebudou moci reprezentovat svou zemi.
„Opravdu doufám, že Rusko se bude bránit a že nakonec zvítězí rozum. Pokud ne, tak to bude zvláště pro malé děti demotivující, vysvětlujte jim, že mají sportovat, když jim někdo na mezinárodní úrovni později zakáže, aby reprezentovali svou zemi," uzavírá rodák z Vyborgu.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.