Vitalij Petrov nesouhlasí s plošným trestáním všech ruských sportovců za dopingové skandály východní velmoci. Bývalý pilot Renaultu či Caterhamu si myslí, že následky za svoje jednání by měl nést každý jednotlivec a tresty by se neměly týkat těch, kteří se nijak neprovinili.
Ruské dopingové skandály mají vliv i na Formuli 1. Jejich dopad pocítí Nikita Mazepin, jemuž nebude umožněno využívat symboly odkazující na jeho rodnou zemi. Takže pokud by čirou náhodou vyhrál závod, ruskou hymnu na pódiu neuslyšíme. Ruskou vlajku neuvidíme na televizní grafice u jeho jména a totéž platí pro jeho overal i přilbu - bez vlajky.
Nad logikou takového nařízení se pozastavuje celá řada osobností, je mezi nimi také Vitalij Petrov - bývalý ruský pilot Formule 1, který závodil například za Renault. Podle Petrova by měl každý jednotlivec nést zodpovědnost za svoje jednání, ale vyžadovat kolektivní zodpovědnost není podle něj v tomto konkrétním případě namístě.
„Je to totální nesmysl! Prostě absurdita. Každý sportovec by měl být zodpovědný sám za sebe, pokud podvádíte a jste odhalení, tak je to v pořádku, ale přijde mi nepochopitelné, že ruští sportovci, kteří poctivě trénují a hrají podle pravidel, jsou házeni do jednoho pytle s hříšníky," nechápe Petrov.
Šestatřicetiletý Rus, který nyní působí coby závodní komisař některých Velkých cen je přesvědčen, že se východní velmoc bude proti tomuto rozhodnutí bránit. V případě, že by mělo jít o dlouhodobou záležitost, nemá podle Petrova smysl, aby malé děti sportovaly, když nakonec nebudou moci reprezentovat svou zemi.
„Opravdu doufám, že Rusko se bude bránit a že nakonec zvítězí rozum. Pokud ne, tak to bude zvláště pro malé děti demotivující, vysvětlujte jim, že mají sportovat, když jim někdo na mezinárodní úrovni později zakáže, aby reprezentovali svou zemi," uzavírá rodák z Vyborgu.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.