Příští rok čeká Formuli 1 revoluce v podobě nových sportovních i technických pravidel. Slavný konstruktér Red Bullu Adrian Newey však z nové generace monopostů není vůbec nadšený, celé to podle něj mohlo dopadnout mnohem lépe.
Podle něj jsou nové regule špatně navržené a Newey opět ztrácí motivaci: "Zkrátka si myslím, že to je taková škoda a promarněná příležitost. Když přicházíte se zcela novými pravidly, tak se snažte zajistit, aby byla správná. Jenže tato pravidla správná jednoduše nejsou!"
Standardizace dílů a narůstající restrikce podle něj omezují kreativitu konstruktérů a inženýrských týmů, auta proto často vypadají hodně podobně. "Musím přiznat, že stále musím něco hledat, aby pro mě tato pravidla byla vzrušující," pokračuje konstruktér Red Bullu.
Loni o nových pravidlech poznamenal: "Nelíbí se mi obecný trend narůstajícího počtu restrikcí v následujících pravidlech. Na poslední velké změně v roce 2009 bylo hezké to, že nebyla tak restriktivní," vzpomíná 62letý Brit.
"Ale tato nová pravidla jsou velmi restriktivní a předepisující. Podle mě to je ohromná škoda. Vzniká tím tak trochu GP1, což si myslím, že by Formule 1 být neměla," kroutí hlavou Newey.
Konstruktéři ani týmy tato pravidla přitom moc ovlivnit nemohli: "Byla prosazena bez ohledu na to, co si lidé myslí. Jestli je to pro sport dobré či nikoliv, to prozradí pouze čas," domnívá se konstruktér z bohatými zkušenostmi z dřívějších působišť u týmů March, Leyton House, Williams a McLaren.
Nyní se s Red Bullem po loňském druhém místě bude snažit v boji o titul konečně Mercedes porazit. K tomu by jim měla pomoci nová jezdecká posila: k Maxovi Verstappenovi přišel Sergio Pérez z Racing Pointu.
Toto Wolff má jasnou vizi pro budoucnost týmu Mercedes. Po příchodu mladého Antonelliho, v kombinaci s novou značkou, chce tým znovu zaujmout místo na vrcholu Formule 1 a začít znovu vyhrávat.
Lewis Hamilton zůstává nejoblíbenějším jezdcem ve světě Formule 1, a to v takové míře, že jeho fanouškovská základna překračuje i hranice rivalit. Bývalý mistr světa Nico Rosberg prozradil, že jeho vlastní dcery fandí čerstvé posile Ferrari, čímž naznačil, že Hamiltonova popularita sahá až do jeho nejbližšího okolí.
Šéf Mercedesu Toto Wolff prozradil, že když se slavný pilot dozvěděl o novém partnerství týmu s Adidas pro sezónu F1 2025, střídaly se u něj slzy se smíchem.
Piero Ferrari, syn slavného Enza Ferrariho, podle PlanetF1 jasně odmítl spekulace, že by Lewis Hamilton přišel do Scuderie příliš pozdě. Podle něj má britský šampion stále co nabídnout a věk není překážkou úspěchu.
Jenson Button prošel během své kariéry ve Formuli 1 mnoha výzvami, a zatímco v roce 2007 závodil za Hondu, jeho šance na úspěch byly minimální.
Sledování Formule 1 by se v USA mohlo brzy změnit. Kromě tradičních televizních kanálů a služby F1 TV se do boje o vysílací práva údajně zapojí i Netflix. Pokud uspěje, fanoušci by mohli závody sledovat přímo na populární streamovací platformě.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari způsobil nevídaný zájem o soukromé testování formule 1, který překonal všechny dosavadní reakce na přestupy jiných jezdců.
Max Verstappen už čtyři roky dominuje Formuli 1 a stejnou nadvládu si drží i ve výši svého platu. Podle serveru Racing News 365 si v nadcházející sezóně přijde na 65 milionů dolarů, tedy více než 1,5 miliardy korun. Těsně za ním je Lewis Hamilton, který si ve Ferrari vydělá o pět milionů méně. Tyto částky však představují pouze základní mzdu – nezahrnují bonusy, příjmy z reklamy ani další komerční aktivity jezdců.
Sebastian Vettel a Lewis Hamilton patřili k největším rivalům moderní éry Formule 1. Během patnácti let soupeření na trati mezi nimi nechyběly napínavé momenty, ostré souboje ani slovní přestřelky.
Sauber Motorsport otevře v tomto roce nové technické centrum ve Velké Británii, což je klíčový krok v jejich přípravách na přechod k Audi jako oficiálnímu továrnímu týmu ve Formuli 1 od roku 2026.
Bitva o titul ve Formuli 1 v roce 2025 bude extrémně těsná. Každý detail může rozhodnout, a i když je to ve světě F1 běžné, letošní sezóna slibuje být ještě napínavější než kdy dřív.
Carlos Sainz prozradil, co ho přimělo spojit svou budoucnost s Williamsem. Klíčovou roli sehrály dvě věci – ambiciózní projekt a lidé v týmu, kteří ho okamžitě nadchli.