Příští rok čeká Formuli 1 revoluce v podobě nových sportovních i technických pravidel. Slavný konstruktér Red Bullu Adrian Newey však z nové generace monopostů není vůbec nadšený, celé to podle něj mohlo dopadnout mnohem lépe.
Podle něj jsou nové regule špatně navržené a Newey opět ztrácí motivaci: "Zkrátka si myslím, že to je taková škoda a promarněná příležitost. Když přicházíte se zcela novými pravidly, tak se snažte zajistit, aby byla správná. Jenže tato pravidla správná jednoduše nejsou!"
Standardizace dílů a narůstající restrikce podle něj omezují kreativitu konstruktérů a inženýrských týmů, auta proto často vypadají hodně podobně. "Musím přiznat, že stále musím něco hledat, aby pro mě tato pravidla byla vzrušující," pokračuje konstruktér Red Bullu.
Loni o nových pravidlech poznamenal: "Nelíbí se mi obecný trend narůstajícího počtu restrikcí v následujících pravidlech. Na poslední velké změně v roce 2009 bylo hezké to, že nebyla tak restriktivní," vzpomíná 62letý Brit.
"Ale tato nová pravidla jsou velmi restriktivní a předepisující. Podle mě to je ohromná škoda. Vzniká tím tak trochu GP1, což si myslím, že by Formule 1 být neměla," kroutí hlavou Newey.
Konstruktéři ani týmy tato pravidla přitom moc ovlivnit nemohli: "Byla prosazena bez ohledu na to, co si lidé myslí. Jestli je to pro sport dobré či nikoliv, to prozradí pouze čas," domnívá se konstruktér z bohatými zkušenostmi z dřívějších působišť u týmů March, Leyton House, Williams a McLaren.
Nyní se s Red Bullem po loňském druhém místě bude snažit v boji o titul konečně Mercedes porazit. K tomu by jim měla pomoci nová jezdecká posila: k Maxovi Verstappenovi přišel Sergio Pérez z Racing Pointu.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.