Příští rok čeká Formuli 1 revoluce v podobě nových sportovních i technických pravidel. Slavný konstruktér Red Bullu Adrian Newey však z nové generace monopostů není vůbec nadšený, celé to podle něj mohlo dopadnout mnohem lépe.
Podle něj jsou nové regule špatně navržené a Newey opět ztrácí motivaci: "Zkrátka si myslím, že to je taková škoda a promarněná příležitost. Když přicházíte se zcela novými pravidly, tak se snažte zajistit, aby byla správná. Jenže tato pravidla správná jednoduše nejsou!"
Standardizace dílů a narůstající restrikce podle něj omezují kreativitu konstruktérů a inženýrských týmů, auta proto často vypadají hodně podobně. "Musím přiznat, že stále musím něco hledat, aby pro mě tato pravidla byla vzrušující," pokračuje konstruktér Red Bullu.
Loni o nových pravidlech poznamenal: "Nelíbí se mi obecný trend narůstajícího počtu restrikcí v následujících pravidlech. Na poslední velké změně v roce 2009 bylo hezké to, že nebyla tak restriktivní," vzpomíná 62letý Brit.
"Ale tato nová pravidla jsou velmi restriktivní a předepisující. Podle mě to je ohromná škoda. Vzniká tím tak trochu GP1, což si myslím, že by Formule 1 být neměla," kroutí hlavou Newey.
Konstruktéři ani týmy tato pravidla přitom moc ovlivnit nemohli: "Byla prosazena bez ohledu na to, co si lidé myslí. Jestli je to pro sport dobré či nikoliv, to prozradí pouze čas," domnívá se konstruktér z bohatými zkušenostmi z dřívějších působišť u týmů March, Leyton House, Williams a McLaren.
Nyní se s Red Bullem po loňském druhém místě bude snažit v boji o titul konečně Mercedes porazit. K tomu by jim měla pomoci nová jezdecká posila: k Maxovi Verstappenovi přišel Sergio Pérez z Racing Pointu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.